Aanvraag nummerplaat verkeerd

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dat begrijp ik, maar je schreef dat "de wachttijd 2 weken was zowel in Oostende als Gent. (Door verlengd weekend)" en dat is niet zo.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Mijn plaat is geleverd vanmorgen. Consternatie alom toen ik de eerste 2 letters zag staan: SA ....

Blijkbaar heeft de FM indertijd de preregistratie fout gedaan en de 20km/u vanop het COC gebruikt.
Deze fiets is in België nooit ingeschreven geweest(Raar maar waar). Dus het betreft een “nieuw voertuig” daar dit de 1ste inschrijving is.

Over die 20km/u is al zoveel geschreven geweest. Plus Stomer heeft dit al tig keren verduidelijkt! Puntje 50 op het COC zegt toch duidelijk: s-pedelec.

Dus de verzekeraar heeft net een annulatie gedaan met bijhorende mail. Dit gaat helaas nog een paar weken duren . :bu:
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
mrstrom

Balen zeg. Ik snap niks van jullie systeem hoor. Bij het type goedkeur is toch duidelijk wat het is? Of zit er ergens een ambtenaar dit handmatig in te voeren?

Dan zitten wij hier in NL nog te mopperen op die bureaucratie. Jullie zijn nog veel beter in, maar ja anders zitten die mensen ook maar thuis moet je denken.
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Ik spreek in naam van alle Belgen : WIJ OOK NIET! :)

Ik ga er mij niet teveel zorgen om maken. De makelaar is ermee bezig! Af en toe eens een blokje omrijden, ik word daar echt blij van. :D
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Nogmaals: zelf gaan naar de div is de meest efficiënte en snelste manier om je fiets in belgie in te schrijven. Nee, je hoeft nog geen geld te geven aan de loketbediende zoals in andere bananenrepublieken.

Verzekeren als motorrijtuig hoeft niet meer dus webdiv via de makelaar is irrelevant geworden.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

allesstroomt schreef: 06 jun 2019, 16:15 andere bananenrepublieken.
Jullie zijn toch een bananenkoninkrijk :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Ik weet het wel hoor. Ik ben al genoeg bij de DIV geweest.
Ochja, op een week steekt het niet. Dat systeem trekt gewoon op niks.
Een afspraak is effectief een kleine 2 weken :-0
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Marcusss schreef: 06 jun 2019, 17:12 Ik weet het wel hoor. Ik ben al genoeg bij de DIV geweest.
Ochja, op een week steekt het niet. Dat systeem trekt gewoon op niks.
Een afspraak is effectief een kleine 2 weken :-0
Ik zou beter nu al een afspraak vastleggen en hopen dat ik mijn fiets tegen dan heb :D
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bram Roose schreef: 06 jun 2019, 18:23 Ik zou beter nu al een afspraak vastleggen en hopen dat ik mijn fiets tegen dan heb :D
Gewoon voor komende maanden elke week alvast een afspraak maken :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Die afspraak: als je aangeeft dat je eventueel een vroegere afspraak wil, krijg je gegarandeerd een mailtje met een vroegere afspraak van iemand die heeft afgezegd. (En na de afspraak blijven dat soort mailtjes nog even verder lopen trouwens)

Het is veel makkelijker dan je zou denken. Met opsturen is het gevaar zeer groot dat de post verloren gaat of bij de Brusselse ambtenaren op een hoge stapel terecht komt. In Brazilië bij de overheid moet je dan betalen om van positie in die stapel te veranderen. Hier nog niet maar ik zou het toch niet riskeren.

En inderdaad, vind ik wel een mooie: bananenkoninkrijk. Heeft nog een soort klasse over zich he. Je kunt het land ook de kolonie van europa noemen als je wil :)
Plaats reactie