Aanvraag nummerplaat verkeerd

Burt
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2019, 13:55
Locatie: Roosdaal
Merk SP: ST3
Km-stand: 8500

Hoi!

Heb de correcte papieren doorgestuurd naar mijn verzekeraar (KBC) alsook werd de pre- registratie correct gedaan door de FM.

Mijn verzekeraar heeft dit via webDiv gedaan en zei dat deze aanvraag gelukt was.

Nu krijg ik een kopie van de aanvraag en wat blijkt dat deze een SB plaat is ipv SP!

Wat moet ik doen? Moet €30 betalen voor een plaat dat niet correct is. Fout verzekeraar of fout Div?

Thx
Burt
ST3 XL 22” Cool White - Bodyfloat - Ortlieb back-roller classic QL2.1 - Giro Bexley Mips 983 Wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Gebeurde in het verleden ook eens met de inschrijving van een ST1x ... ik zou dit sowieso laten corrigeren bij DIV.

Heb je bewijsstukken (scans, kopieën, ...) waarmee je kan aantonen dat alles (preregistratie + WebDIV) correct gebeurde ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Burt
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2019, 13:55
Locatie: Roosdaal
Merk SP: ST3
Km-stand: 8500

Heb alle kopies, voertuigcategorie staat op L1E-B brandstof elektriciteit wat correct is volgens mij.
Nationale aard: Bromf/pedelec/lichte4wieler

Volgens mij is dit een fout van de Div

Dit vond ik op de site van Traxio:

De DIV heeft vastgesteld dat een aanzienlijk aantal aanvragen:
· de vermelding dragen plaatkeuze: ’S-P’, terwijl het voertuig in kwestie een bromfiets is;
· geen enkele vermelding dragen in de rubriek ‘X15’: er wordt dus niet gepreciseerd of het al dan niet een speed pedelec betreft, en zo ja met of zonder autonome motor.

Het gevolg van deze tekortkomingen is de aflevering van ’S-P’ kentekenplaten voor voertuigen die geen speed pedelec zijn of het omgekeerde, speed pedelecs die geen ’S-P’ kentekenplaat ontvangen.

De DIV dus hierbij de aandacht van alle betrokken partijen vestigen op het belang van het geldig invullen van het aanvraagformulier tot inschrijving en het correct inbrengen van de gegevens in de WebDIV-applicatie.

Normale gang van zaken om dit in orde te brengen en om een goede service aan te bieden had ik toch wel verwacht dat mijn verzekeraar dit zou oplossen en niet ikzelf!?
ST3 XL 22” Cool White - Bodyfloat - Ortlieb back-roller classic QL2.1 - Giro Bexley Mips 983 Wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De ene verzekeraar is de andere niet ... :?

Je kan mailen met DIV via : help.div@mobilit.fgov.be ... het call-center is bereikbaar op werkdagen van 8u30-12u00 : 02 / 277. 30. 50
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Succes, dat bellen kan je al vergeten, of je moet er 'n dag voor uitrekken! :mrgreen:

Bij het afleveren van de nummerplaat had ik ook mijn twijfels, deze zat verpakt in een grote dikke verpakking, wat een vermoeden gaf dat het een grote plaat zou zijn. De postbode wilde niet dat ik eerst zou kijken, voordat ik m'n 30€ zou overhandingen, dus het risico genomen met een opluchting toen het pakje open ging.
Ik had m'n plaat wel fysiek aangevraagd bij de D.I.V., dit ivm de invoer vanuit NL, waarbij ik het roos formulier van de douane had opgehaald.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

En? Hoe is dit nu afgelopen?
Witte ST3 van maart 2019
Burt
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2019, 13:55
Locatie: Roosdaal
Merk SP: ST3
Km-stand: 8500

Morgenvroeg naar andere verzekeringsagent, wordt vervolgd.
ST3 XL 22” Cool White - Bodyfloat - Ortlieb back-roller classic QL2.1 - Giro Bexley Mips 983 Wh
Fleur
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2018, 21:44

Ik heb hetzelfde voor - Ook een SB plaat ontvangen.
Mijn verzekeraar heeft mijn fiets via WebDIV ingeschreven op basis van de pre-registratie van de fietsenwinkel (die dit aan de lopende band doet en dus weet wat hij doet).
Hij heeft zelf niet speciaals moeten invullen - enkel het chassis nummer. Dus geen gegevens (zoals autonoom rijden) die enige verwarring zouden kunnen veroorzaken. De applicatie haalt direct alle gegevens van de pre-registratie op.
Enig idee waar het verkeerd gelopen is?
Hoe heb je dit nu verder aangepakt?
Burt
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2019, 13:55
Locatie: Roosdaal
Merk SP: ST3
Km-stand: 8500

Nieuwe aanvraag ingevuld (papier) met enkel trapondersteuning aangevinkt en speed pedelec (snelheid met ondersteuning tot 45km/u)

Dit opsturen naar Div of er zelf naartoe gaan.
Tip: bij nummerplaat reeds SP invullen in de vakjes.

Helaas weer €30 te betalen aan Bpost.
Schrapping SB plaat €9,80 via Bpost of zelf kostenloos deponeren in de bus DIV of via verzekeraar.

Kunnen we die €30 niet terugclaimen van de verzekeraar, dit vraag ik me af..

Burt
ST3 XL 22” Cool White - Bodyfloat - Ortlieb back-roller classic QL2.1 - Giro Bexley Mips 983 Wh
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

De 30 eur kun je terugclaimen van DIV. Heb het ooit eens gedaan voor een foute inschrijving oldtimer. Wel geduld hebben (uiteraard).

Opsturen of ernaartoe gaan: ik ben intussen meer overtuigd van: zelf gaan (en eerst afspraak maken voor ingevoerd voertuig).
Plaats reactie