Fiets van de zaak

Plaats reactie
Brittijn
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 feb 2019, 21:28
Locatie: Cuijk

Goedemorgen,

Wie kan mij helpen met mijn vraagstuk? ik kan dit namelijk nergens duidelijk terugvinden.

Ik heb een auto van de zaak, waarover ik bijtelling betaal. Nu wilt mijn werkgever een Stromer kopen en deze mij ter beschikking stellen om een aantal dagen per week te stromeren.

Welke fiscale gevolgen heeft dit voor mij in 2019?

En voor 2020? Mag je twee "voertuigen" in te bijtelling hebben?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten hans
ST3 L, 983kW, Race-Casette, Bodyfloat, ErgonGP5L, ST5 spiegel, Van Zijp-spatbordverlenger 175mm, Giro Bexley Helm
mrstrom

Lastige materie.... vanaf 2020 is er een 7% bijtelling, details weet ik zo niet.

Ik ben zelf DGA/eigenaar. Ik heb mijzelf een fiets ter beschikking gesteld. Ik moet alleen de prive kilometers en dus kosten daarover aan de bv terugbetalen.
De dagen dat ik met de prive auto ga, geef ik mij 19ct/km.

Vanuit de werkgever zijn er nog meer mogelijkheden dacht ik, WKR enzo. Even zoeken op site van belastingdienst?
Brittijn
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 feb 2019, 21:28
Locatie: Cuijk

Bedankt voor je reactie.

De Stromer-dealer vertelde het als volgt: in feite verandert er niks. in 2019 zou je de privé kilometers kunnen opgeven, alhoewel dit niet te controleren is. Het is niet na te gaan hoeveel dagen ik met de auto of fiets naar het werk ga. Ditzelfde geldt voor 2019. Dus geen bijtelling i.p.v. 7%. omdat de privé-kilometers niet te controleren zijn. Dit ligt natuurlijk anders wanneer je de auto-kilometers declareert. Dan is de verhouding auto-fiets wil inzichtelijk en dus ook je privé-kilometers. Maar goed, waar hebben het over: ik betaal graag circa € 20 bijtelling / maand om onbeperkt te mogen stromeren.

Ik ben wel benieuwd wat de kosten zijn per kilometer die jij aan je bv moet terugbetalen.

Met vriendelijke groet,

Hans
ST3 L, 983kW, Race-Casette, Bodyfloat, ErgonGP5L, ST5 spiegel, Van Zijp-spatbordverlenger 175mm, Giro Bexley Helm
mrstrom

Ik rijd nu pas.

Ik kijk straks hoeveel ik prive rijd en hoeveel werk.
De kosten die ik maak in een jaar aan onderhoud enzo, deel ik door het aantal km. Dit maal de km voor prive zijn de kosten.
Ik verreken dat weer met het aantal kWh dat ik prive betaal, maar dat zal weinig verschil maken.
Plaats reactie