Gezellig op het fietspad...

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:ai :ai :ai

En wij hier soms maar klagen over volle fietspaden en wegen... Het probleem van auto's die midden op het fietspad in de file gaan staan hebben we in Eindhoven ook, en dat is echt zwaar irritant. Maar na dit filmpje gezien te hebben: wij hebben in elk geval een deftig fietspad, dus de rest van de tijd ben je in elk geval veilig!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zie ook een enorm verschil in houding en gedrag. Als fietser ben je in dit filmpje compleet vogelvrij, je wordt domweg niet gezien en als je gezien wordt, dan word je doodleuk genegeerd... In Nederland heb je echt wel recht van spreken als een automobilist je flikt wat ik allemaal in dit filmpje zie.

Dat schreeuwen vanaf de fiets herken ik trouwens wel, dat heb ik ook al regelmatig moeten doen sinds ik Stromer. Wat dat betreft is die situatie dan weer wel min of meer vergelijkbaar: veel automobilisten hebben geen flauw benul van je aanwezigheid en je snelheid en soms is de enige waarschuwing die ik nog kan geven een keel opzetten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

MMMm zo herkenbaar zowel met de DF (meer) dan met de st5 ik denk dat de verhoogde zichtbaarheid met de bouwlamp en het stadslicht in de balhoofdbuis toch eerder aandacht vragen dan de DF ondanks de zeer goede 3XB&M 140Lux lampen.
Ik moet elke dag 2X langs de Berkhouterweg, moet daar op de weg maar neem ivm. gehaast afsnijverkeerblikken het parallel gelegen fietspad dit wordt vaak haaks overreden door gehaast blik gistermiddag weer een Pino met vier pinootjes met petjes in verlaagde blitzblik stapvoets over het fietspad om zijn ophanging te sparen (zij moeten een verhoging op) en ik kwam met 35-40 aankachelen, zij keken mij recht in mijn ogen....ik remde af en kwam tot stilstand tegen zijn gepoetst blik, voorband vol zand en nattigheid schuurde over zijn deur, meteen Uberagressieve reacties van die jochies :D heb de fiets tegen de auto aan geparkeerd en begon meteen fotos te maken.......enfin zal de rest van deze actie maar niet opzetten.....ondanks hun numerieke meerderheid dropen zij toch aardig af nadat ik de eerste met grote waffel met enig geweld en achteruit biddend toegesproken heb wat een arrogante kwalletjes.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

#DOESLIEF
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Tja, ik kan me de frustratie wel voorstellen, maar vraag me wel af wat je er mee bereikt... het had ook zomaar anders af kunnen lopen, en dan had je gelijk, maar of je er dan iets mee was opgeschoten...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

#hero ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Polling schreef: 17 mar 2019, 08:45 Tja, ik kan me de frustratie wel voorstellen, maar vraag me wel af wat je er mee bereikt... het had ook zomaar anders af kunnen lopen, en dan had je gelijk, maar of je er dan iets mee was opgeschoten...
Ook mijn gedacht!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Die etterbakkies mogen ze van mij allemaal, ongeacht de afkomst, bij Den Helder in een rubberboot over de grens zetten. Ik ben zo verschrikkelijk klaar met de arrogante nietsnutten.
Hulde voor je actie, maar aangezien ik geen Bruce Lee capaciteiten heb zou ik het niet durven. Tegenwoordig loopt er veel te gaaies op straat wat geen enkele moraal heeft en direct met een mes of erger gaat zwaaien.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Martijn Rookie schreef: 16 mar 2019, 16:14 #DOESLIEF
Je hebt gelijk, sorry na 3 Velomobielen "versleten en door blik platgereden" te hebben verschalkt ben ik het wel eens zat om elke dag weer te moeten "overleven" in het sluipverkeer, ook met de motorfiets altijd maar weer extra lichten aan 200% anticiperen etc.etc, Met de X3 of hiervoor V70/XC60 nooit een probleem gehad met dit soort acties. maar je hebt gelijk veel beter voor je hart ook ik wordt iets rustiger in dit opzicht :mrgreen: :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie