Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Golvas schreef: 24 feb 2019, 19:54 Wat is een lamellenslot ? :roll:

Ik gebruik mijn door de verzekeraar vereiste ART2 goedgekeurde slot altijd en overal, dus die gebruikssporen zijn er ... bovendien heb ik tig foto's (vanaf dag 1) van mijn fiets met het slot erop ... aankoopfactuur fiets en aankoopfactuur slot zijn in mijn bezit, sleutelnummer is gekend bij de verzekeraar.

Wat is er mis met het spel correct te spelen ?
Een lamellenslot is een vouwslot zoals de bordo sloten.
Mijn vraag wordt hier verkeerd begrepen blijkbaar.Mijn fiets wordt een leasefiets via KBC,zij zijn dus eigenaar,ik ben wel verantwoordelijk voor het gebruik er van.
Er is niks mis mee met het spel correct te spelen.
Ik zal me géén duur slot aankopen om op de kast te laten liggen,zo stom ben ik nu ook weer niet.
Met mijn vraag bedoelde ik vooral,moest je nu onverhoopt eens uw slot vergeten hebben,en net dan wordt uw fiets gestolen,dan kun je uw gebruikte sleuteltjes toch tonen aan de verzekering??En iedereen zal braaf vertellen dus aan de verzekering dat de fiets ook op die dag netjes met het slot gesloten was???Ja dag Jan,en de paashaas bestaat echt zeker,komaan zou jij door uw eerlijkheid de kans mislopen op een nieuwe fiets door de verzekering??Ik wil hiermee enkel aantonen dat de verzekering niet waterdicht is.Een ringslot bijplaatsen dan??binnen de twee minuten is dit ding eraf.Zoek het maar eens op bij y....t.. lockpicking.Jammer genoeg is GEEN enkel slot veilig voor pro dieven,zij weten ook wel wat z'on stromer waard is,laat staan dat ze alleen maar met de batterij aan de haal gaan,dit alleen al wordt een dure grap,want zoals hier te lezen valt is de batterijdeur op beveiliging echt een lachtertje.Hoop voor iedereen natuurlijk dat wij nooit hiermee geconfronteerd worden,en moest dit toch zo zijn hoop ik dat ze onder de eerste camion rijden die ze tegenkomen.Harde taal.. :o moeten ze maar met hun fikken van andermans spullen afblijven. :aq
ST3 cool White
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Stromeur schreef: 24 feb 2019, 19:50 De verzekering controleert de sleutels op gebruikssporen. Als jij twee gloednieuwe sleutels inlevert keert de verzekering niet uit en sta je direct te boek als fraudeur. En terecht.

(Dan kun je het voorlopig ook wel vergeten om waar dan ook wat voor verzekering dan ook tegen een normaal tarief af te sluiten.)
En als je nieuwe fiets binnen het eerste uur gestolen wordt......waar sta je dan met de gebruikssporen op uw sleuteltjes,want deze zullen er nog niet op zitten.Ik hoop dat dit nooit voorvalt,maar het zou de eerste niet zijn die zijn net aangeschaft gerief ziet verdwijnen.(ooit plaatste de garagehouder een nieuwe wagen die voor mijn vriend bestemd was klaar voor afhaling voor de deur op zijn parking.Mijn vriend stapte 15 min later binnen in de garage om te vragen of de wagen soms toch nog niet klaar was,de garagehouder antwoordde daarop,ja hoor die staat vooraan bij de inkom op de parking,ja hoor wagen was al verdwenen
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Lotte schreef: 02 mar 2019, 20:45 Met mijn vraag bedoelde ik vooral,moest je nu onverhoopt eens uw slot vergeten hebben,en net dan wordt uw fiets gestolen,dan kun je uw gebruikte sleuteltjes toch tonen aan de verzekering?
Mijn fiets is uitgerust met een ringslot dat goedgekeurd is door de verzekeraar ... zodra mijn fiets ergens geparkeerd staat, staat hij op slot ... altijd en overal.

Stel dat ze er op een dag mee weg zijn, dan heeft de verzekeraar de twee sleutels nodig ... heb ik op dat moment maar één sleutel in mijn bezit dan zal ik naast de prijzen pakken.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lotte schreef: 02 mar 2019, 20:45 Met mijn vraag bedoelde ik vooral,moest je nu onverhoopt eens uw slot vergeten hebben,en net dan wordt uw fiets gestolen
Persoonlijk vind ik iemand die zijn Stromer onafgesloten (dus zonder het minimaal door de verzekering vereiste slot) onbewaakt wegzet oliekoekendom. Punt.

Klopt dat de verzekering niet volledig waterdicht is (dat is geen enkele verzekering), klopt dat alle sloten stuk kunnen, klopt dat je kunt liegen tegen de verzekering, klopt dat mensen dit op grote schaal doen en klopt dat de verzekering daar mogelijk niet achter gaat komen.

Wat echter vooral klopt, is dat iemand in zo'n geval fraude pleegt en daar wordt via dit forum geen medewerking aan verleend. Hierover gaan we dus ook geen tips met elkaar uitwisselen.

Zet je Stromer minimaal op slot met het slot dat de verzekering wenst. Ben je verstandig en wil je dat je Stromer écht niet gesloten wordt, dan bevestig je je Stromer altijd aan de aarde, met een fatsoenlijke ketting (ook al neemt de verzekering genoegen met b.v. enkel een ART** gekeurd ringslot).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 02 mar 2019, 22:17
Zet je Stromer minimaal op slot met het slot dat de verzekering wenst. Ben je verstandig en wil je dat je Stromer écht niet gesloten wordt, dan bevestig je je Stromer altijd aan de aarde, met een fatsoenlijke ketting (ook al neemt de verzekering genoegen met b.v. enkel een ART** gekeurd ringslot).
Dat is ook nog geen garantie hoor. Binnen de 2, max 3 minuten is ieder slot gekraakt. Maar dat is geen reden om geen slot te gebruiken idd
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je hebt gelijk. De "écht" sloeg op het willen, niet op het gestolen worden (verkeerd in de zin geplaatst). Stelen lukt een goeie dief inderdaad toch wel. (Maar makkelijk ga ik het ze niet maken.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Persoonlijk vind ik iemand die zijn Stromer onafgesloten (dus zonder het minimaal door de verzekering vereiste slot) onbewaakt wegzet oliekoekendom. Punt.
Bedankt,zelf nog nooit iets vergeten??.
Nogmaals wordt mijn vraag verkeerd begrepen,ik ben niet van plan om bij mijn fiets een bordje te plaatsen NIET GESLOTEN,maar iedereen kan toch wel eens iets vergeten als je gehaast bent,en laat dan net op dit moment iemand met je fiets er vandoor gaan.
Een stromer is niet uitgerust met standaard fabrieks af slot erop(uitgezonderd het elektronisch)
Hoe de verzekeringen werken in Nederland weet ik ook niet,bij mijn fietslease zit een verzekering in het leasebedrag via KBC,en zij eisen een goedgekeurd ART slot,echter is er weinig info te verkrijgen via KBC,of dit nu een ringslot moet zijn die deel uitmaakt van de fiets,of een los slot die je erbij hangt al dan niet bevestigd aan de aarde of hoe men dit ook mag noemen.
ik dacht van hier wat info te kunnen verkrijgen op een simpele vraag,maar laat maar zitten,ik zoek het zelf wel uit.
No hard feelings,fiets ze ;)
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Maar werd je vraag dan al geen tig keer beantwoord ? :roll:

Als je een diefstalverzekering hebt, dan gebruik je altijd en overal het door de verzekeraar vereiste slot ... wordt de fiets gestolen, dan doe je aangifte en neem je contact op met de verzekeraar ... je zal dan de twee geregistreerde sleutels moeten kunnen overhandigen aan de verzekeraar. Minstens één van deze twee sleutels zal sporen van gebruik moeten vertonen.

Neem de algemene voorwaarden van je verzekering eens door, je gaat er alle gewenste info in vinden.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lotte schreef: 03 mar 2019, 08:16 Bedankt,zelf nog nooit iets vergeten??
Ik zeg niet dat iemand die iets vergeet dom is. Ik zeg dat ik iemand die zijn Stromer onafgesloten weg zet dom vind.

Trek je tenen maar in hoor, niks aan de hand ;)

(Tip: een gemonteerd ringslot kun je niet vergeten.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Golvas schreef: 01 mar 2019, 19:25 Ik heb ondertussen ook een mailtje naar de VWB gestuurd en kreeg vrij snel een duidelijk antwoord.
Ja, hier ook hetzelfde antwoord ontvangen.
Door de carnavalsdrukte helaas even niet aan het posten op het forum toegekomen :roll:

Dus BA is dan wel degelijk nodig voor alle stromer, ook ST1 25?
Wat mij betreft zou Stromer een firmware versie mogen aanbieden dan waar de autonome functionaliteit niet inzit. Ik heb liever geen BA motorvoertuigen als garage of boost functie.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Plaats reactie