Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JeroenDG schreef: 08 mar 2019, 22:51 Wat mij betreft zou Stromer een firmware versie mogen aanbieden dan waar de autonome functionaliteit niet inzit. Ik heb liever geen BA motorvoertuigen als garage of boost functie.
En toch kan dit erg handig zijn als je een keer een kapotte ketting hebt of als er iets met je derailleur is oid waardoor trappen niet meer mogelijk is.
Dan is met 20 km/h scooteren en stuk aantrekkelijker dan met de fiets in de hand lopen of een uur wachten op de sleepdienst...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Het zal in zo'n situaties best wel handig zijn, dat geloof ik vast.
De vraag is maar of je die situaties regelmatig genoeg zal voorhebben om het waard te zijn tegenover de extra verzekeringspremie die jaarlijks moet betaald worden voor de BA motorvoertuigen?
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

JeroenDG schreef: 09 mar 2019, 09:28 De vraag is maar of je die situaties regelmatig genoeg zal voorhebben om het waard te zijn tegenover de extra verzekeringspremie die jaarlijks moet betaald worden voor de BA motorvoertuigen?
Het gaat toch helemaal niet over hoeveel keer jij in zo'n situatie zal terechtkomen zodat die BA Motorrijtuigen "zijn geld waard is", het gaat hier enkel en alleen over wettelijk in orde zijn ... bovendien vlooi je zulke dingen toch allemaal op voorhand uit ?

Ik wist voor ik mijn Stromer aankocht welke verzekeringen ik allemaal nodig had en ik wist tot op de eurocent na hoeveel die verschillende verzekeringspolissen me gingen kosten ... en dan heb je nog twee mogelijkheden : ofwel betaal je dat ofwel maak je gebruik van andere (lees : in dit geval "goedkopere") vervoermiddelen.

Het is wat het is, niet meer en ook niet minder.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

JeroenDG schreef: 09 mar 2019, 09:28 .... de extra verzekeringspremie die jaarlijks moet betaald worden voor de BA motorvoertuigen?
De BA en RB samen is 63euro/jaar, als je daar het risico voor wil lopen om foutief/onverzekerd rond te rijden dan ben je niet goed bezig mijn gedacht! :bu:
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De BA-discussie (volstrekt heldere wetgeving en relatief lage premie) is nu al zo vaak teruggekomen op dit forum dat ik er inmiddels volledig van overtuigd ben dat het geen kwestie is van niet kunnen begrijpen is, maar van niet willen begrijpen.

Die paar tientjes op een bike van vele duizenden euro's, echt... :roll:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 09 mar 2019, 13:48 geen kwestie is van niet kunnen begrijpen is, maar van niet willen begrijpen.
Dat, en fietsenmakers die soms echt verkeerde info geven, waardoor je wellicht met een verkeerde focus begint met lezen (en waardoor die paar tientjes wellicht wat als diefstal voelen).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Snap ik, maar ik ben zelf zo iemand die alle informatie die ik van anderen krijg driedubbel check via andere (niet persoonsgerelateerde) bronnen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Golvas schreef: 09 mar 2019, 12:23 Het gaat toch helemaal niet over hoeveel keer jij in zo'n situatie zal terechtkomen zodat die BA Motorrijtuigen "zijn geld waard is", het gaat hier enkel en alleen over wettelijk in orde zijn ... bovendien vlooi je zulke dingen toch allemaal op voorhand uit ?

Ik wist voor ik mijn Stromer aankocht welke verzekeringen ik allemaal nodig had en ik wist tot op de eurocent na hoeveel die verschillende verzekeringspolissen me gingen kosten ... en dan heb je nog twee mogelijkheden : ofwel betaal je dat ofwel maak je gebruik van andere (lees : in dit geval "goedkopere") vervoermiddelen.

Het is wat het is, niet meer en ook niet minder.
Dat is ook niet wat ik bedoel. Dat antwoord ging over situaties waar autonoom rijden van pas komt, niet over wanneer een BA hebben handig is.

Over het autonoom rijden beschikken is mij de premie van de BA niet waard. Want als stromer dit weglaat dekt familiale en/of VWB wel netjes alles.
En ik zou het liever zo hebben.

Het is jammer genoeg niet zo, dus BA wordt nu geregeld :ay
Laatst gewijzigd door JeroenDG op 09 mar 2019, 15:28, 3 keer totaal gewijzigd.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

nick1 schreef: 09 mar 2019, 13:27 De BA en RB samen is 63euro/jaar, als je daar het risico voor wil lopen om foutief/onverzekerd rond te rijden dan ben je niet goed bezig mijn gedacht! :bu:
Dat is niet wat ik gezegd heb, zie mijn antwoord op Golvas.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Stromeur schreef: 09 mar 2019, 13:48 De BA-discussie (volstrekt heldere wetgeving en relatief lage premie) is nu al zo vaak teruggekomen op dit forum dat ik er inmiddels volledig van overtuigd ben dat het geen kwestie is van niet kunnen begrijpen is, maar van niet willen begrijpen.

Die paar tientjes op een bike van vele duizenden euro's, echt... :roll:
Helaas gaat het hier om een pak meer als een paar tientjes in geval van een ongeval wanneer niet de juiste verzekering afgesloten is...

En dit omdat stromer, via de dealer, de mensen te verstaan geeft dat de fiets enkel trapondersteuning geeft maar langs de andere kant wel autonome functies in de software steekt.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Plaats reactie