In Denemarken moet vanaf 1-7-2018 de Pedelecer zich als fietser gedragen
Geplaatst: 29 jun 2018, 07:41
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=202280
Even door Google Translate voor de tekst in Nederlands:
De volledige tekstUitvoerende volgorde Speedel Pedelecs TestschemaIn overeenstemming met artikel 68, lid 1 en 2, § 68a, subsectie 3 en 4 en sectie 118 9, eerste paragraaf.,
De Wegenverkeerswet, zie geconsolideerde wet nr. 38 van 5 januari 2017, zoals gewijzigd bij wet nr. 1557 van 19 december 2017 wet nr. 1559 van 19 december 2017 opgericht onder het gezag en de macht overeenkomstig sectie 7 1 van Executive Order nr. 453 van 11 mei 2017, Verkeer, Bouw en plichten van Housing Agency en bevoegdheden, remedies en afkondiging van een aantal van Verkeer en Bouw- en Housing Agency regelgevingAlgemene bepalingen voor het testschema
§ 1 Toerental pedelec: een tweewielig motorvoertuig met pedalen die kunnen worden aangedreven door de pedaalkracht alleen en die bovendien is voorzien van een elektrische hulpmotor, waarin het voertuig per uur kan rijden tot een snelheid van 20 km zonder trappen op hetzelfde moment geserveerd. Bovendien moet de elektrische hulpmotor kracht produceren bij snelheden tot 45 km per uur wanneer de pedalen van het voertuig tegelijkertijd worden gebruikt.
Sectie 2. Een snelheidspedelec moet door de EU goedgekeurd zijn als tweewielig motorvoertuig in klasse L1e overeenkomstig1) van het Europees Parlement en Verordening (EU) nr. 168/2013 van 15 januari 2013 betreffende de goedkeuring van en het markttoezicht op twee- of driewielige voertuigen en vierwielers, of2) richtlijn van het Europees Parlement en de 2002/24 / EG van 18 maart 2002 betreffende de goedkeuring van twee- of driewielige motorvoertuigen en de intrekking van Richtlijn 92/61 / EG, zie Orde van gedetailleerde voorschriften voor het ontwerp van voertuigen en apparatuur.
§ 3. De regels van de verkeerswetten die van toepassing zijn op fietsen en fietsers zijn van toepassing op Speed pedelecs, zie de secties 4-11 en 14 2e
4. Geen enkele andere persoon dan de bestuurder mag worden vervoerd met een speed pedelec. Geen enkele aanhanger (fietsaanhangwagen) of zijspan mag op een speed pedelec worden aangesloten.
Paragraaf 5. Voor het vervoer van objecten op speed pedelec, sectie 51, subparagraaf 8, 1-3. punt, applicatie.lamp Drive
§ 6. Tijdens het rijden op speed pedelec moeten de vereiste lichten, zie sectie 2, zijn ingeschakeld.Leeftijdseisen en veiligheidsuitrustingParagraaf
7. Een speed pedelec mag alleen worden uitgevoerd door personen ouder dan 15 jaar.§
8. Tijdens het rijden op speed pedelec moet de bestuurder een vaste fietshelm gebruiken.Onderafdeling. 2. Een fietshelm gebruikt in overeenstemming met paragraaf 1, moet worden goedgekeurd en gemarkeerd volgens de Europese Parlement en de Raad (EU) 2016/425 van 9 maart 2016 persoonlijke bescherming en tot intrekking van Richtlijn 89/686 / EEG van de Raad.Geest die rijdt en rijdt onder invloed van bewustmakende stoffen, ziektes, enz.
Sectie 9. Sectie 53 en Sectie 54, paragraaf. 1 en 2 zijn van toepassing op de bestuurder van een speed pedelec.Uitzondering en onderzoek van snelheids Pedelec
Paragraaf 10. Als onderdeel van het producttoezicht overeenkomstig artikel 68a van de Deense wegenverkeerswet, kan het Deense transportagentschap snel pedelec en uitrusting voor snelheidspedelen bij de handelaar aanschaffen.Onderafdeling. 2. Het Deense transportagentschap kan onderzoek uitvoeren naar snelheidselektroden en apparatuur voor snelheidspedelecs overeenkomstig subparagrafen 1. Is het voor het onderzoek noodzakelijk, dan kan de Deense vervoersmaatschappij deskundige verklaringen verkrijgen.Onderafdeling. 3. Indien uit het onderzoek blijkt dat de snelheid pedelecs of apparatuur om pedelecs snelheid niet in overeenstemming met het product eisen, met inbegrip van etiketteringsvoorschriften, vergoeden de handelaar Traffic Agentschap noodzakelijke kosten van de bemonstering in het kader van onderafdeling. 1 en noodzakelijke uitgaven voor onderzoeken op grond van subafdelingen 2eCompensatie en verzekering, etc.
Sectie 11. Sectie 16 van de Noorse verkeerswet is van toepassing op snelheids Pedelecs.§ 12. De regels inzake de verplichting van de verzekeringsmaatschappijen die een aansprakelijkheidsverzekering voor motorvoertuigen, om over de aansprakelijkheid van het Besluit aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen enz. Te nemen, geldt niet voor de snelheid aansprakelijkheid pedelecs onder deze Bestel §§ 1 en 2.§ 13. De bestuurder van een snelheid Pedelec moet tijdens het rijden te brengen premium ontvangst waaruit blijkt dat de aansprakelijkheid wordt opgesteld en bijgehouden van kracht is, te zien. Wegenverkeerswet § 105. Prize ontvangst moet worden op ieder verzoek van de politie.Straf en inwerkingtredingLid 14. Sancties worden opgelegd aan iedereen die paragraaf 4-8 schendt.Onderafdeling. 2. Schending van artikel 53 en artikel 54, para. 1 en 2, zie sectie 9 van de uitvoeringsbeschikking, worden gestraft overeenkomstig artikel 117c, eerste lid, van de verkeerswet. 1, No. 1-3 en paragraaf. 2e§ 15. De verordening treedt in werking op 1 juli 2018.Agentschap voor verkeer, gebouwen en huisvesting, 25 juni 2018Carsten Falk Hansen/ Stefan Søsted
Verstuurd vanaf mijn iPad
Even door Google Translate voor de tekst in Nederlands:
De volledige tekstUitvoerende volgorde Speedel Pedelecs TestschemaIn overeenstemming met artikel 68, lid 1 en 2, § 68a, subsectie 3 en 4 en sectie 118 9, eerste paragraaf.,
De Wegenverkeerswet, zie geconsolideerde wet nr. 38 van 5 januari 2017, zoals gewijzigd bij wet nr. 1557 van 19 december 2017 wet nr. 1559 van 19 december 2017 opgericht onder het gezag en de macht overeenkomstig sectie 7 1 van Executive Order nr. 453 van 11 mei 2017, Verkeer, Bouw en plichten van Housing Agency en bevoegdheden, remedies en afkondiging van een aantal van Verkeer en Bouw- en Housing Agency regelgevingAlgemene bepalingen voor het testschema
§ 1 Toerental pedelec: een tweewielig motorvoertuig met pedalen die kunnen worden aangedreven door de pedaalkracht alleen en die bovendien is voorzien van een elektrische hulpmotor, waarin het voertuig per uur kan rijden tot een snelheid van 20 km zonder trappen op hetzelfde moment geserveerd. Bovendien moet de elektrische hulpmotor kracht produceren bij snelheden tot 45 km per uur wanneer de pedalen van het voertuig tegelijkertijd worden gebruikt.
Sectie 2. Een snelheidspedelec moet door de EU goedgekeurd zijn als tweewielig motorvoertuig in klasse L1e overeenkomstig1) van het Europees Parlement en Verordening (EU) nr. 168/2013 van 15 januari 2013 betreffende de goedkeuring van en het markttoezicht op twee- of driewielige voertuigen en vierwielers, of2) richtlijn van het Europees Parlement en de 2002/24 / EG van 18 maart 2002 betreffende de goedkeuring van twee- of driewielige motorvoertuigen en de intrekking van Richtlijn 92/61 / EG, zie Orde van gedetailleerde voorschriften voor het ontwerp van voertuigen en apparatuur.
§ 3. De regels van de verkeerswetten die van toepassing zijn op fietsen en fietsers zijn van toepassing op Speed pedelecs, zie de secties 4-11 en 14 2e
4. Geen enkele andere persoon dan de bestuurder mag worden vervoerd met een speed pedelec. Geen enkele aanhanger (fietsaanhangwagen) of zijspan mag op een speed pedelec worden aangesloten.
Paragraaf 5. Voor het vervoer van objecten op speed pedelec, sectie 51, subparagraaf 8, 1-3. punt, applicatie.lamp Drive
§ 6. Tijdens het rijden op speed pedelec moeten de vereiste lichten, zie sectie 2, zijn ingeschakeld.Leeftijdseisen en veiligheidsuitrustingParagraaf
7. Een speed pedelec mag alleen worden uitgevoerd door personen ouder dan 15 jaar.§
8. Tijdens het rijden op speed pedelec moet de bestuurder een vaste fietshelm gebruiken.Onderafdeling. 2. Een fietshelm gebruikt in overeenstemming met paragraaf 1, moet worden goedgekeurd en gemarkeerd volgens de Europese Parlement en de Raad (EU) 2016/425 van 9 maart 2016 persoonlijke bescherming en tot intrekking van Richtlijn 89/686 / EEG van de Raad.Geest die rijdt en rijdt onder invloed van bewustmakende stoffen, ziektes, enz.
Sectie 9. Sectie 53 en Sectie 54, paragraaf. 1 en 2 zijn van toepassing op de bestuurder van een speed pedelec.Uitzondering en onderzoek van snelheids Pedelec
Paragraaf 10. Als onderdeel van het producttoezicht overeenkomstig artikel 68a van de Deense wegenverkeerswet, kan het Deense transportagentschap snel pedelec en uitrusting voor snelheidspedelen bij de handelaar aanschaffen.Onderafdeling. 2. Het Deense transportagentschap kan onderzoek uitvoeren naar snelheidselektroden en apparatuur voor snelheidspedelecs overeenkomstig subparagrafen 1. Is het voor het onderzoek noodzakelijk, dan kan de Deense vervoersmaatschappij deskundige verklaringen verkrijgen.Onderafdeling. 3. Indien uit het onderzoek blijkt dat de snelheid pedelecs of apparatuur om pedelecs snelheid niet in overeenstemming met het product eisen, met inbegrip van etiketteringsvoorschriften, vergoeden de handelaar Traffic Agentschap noodzakelijke kosten van de bemonstering in het kader van onderafdeling. 1 en noodzakelijke uitgaven voor onderzoeken op grond van subafdelingen 2eCompensatie en verzekering, etc.
Sectie 11. Sectie 16 van de Noorse verkeerswet is van toepassing op snelheids Pedelecs.§ 12. De regels inzake de verplichting van de verzekeringsmaatschappijen die een aansprakelijkheidsverzekering voor motorvoertuigen, om over de aansprakelijkheid van het Besluit aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen enz. Te nemen, geldt niet voor de snelheid aansprakelijkheid pedelecs onder deze Bestel §§ 1 en 2.§ 13. De bestuurder van een snelheid Pedelec moet tijdens het rijden te brengen premium ontvangst waaruit blijkt dat de aansprakelijkheid wordt opgesteld en bijgehouden van kracht is, te zien. Wegenverkeerswet § 105. Prize ontvangst moet worden op ieder verzoek van de politie.Straf en inwerkingtredingLid 14. Sancties worden opgelegd aan iedereen die paragraaf 4-8 schendt.Onderafdeling. 2. Schending van artikel 53 en artikel 54, para. 1 en 2, zie sectie 9 van de uitvoeringsbeschikking, worden gestraft overeenkomstig artikel 117c, eerste lid, van de verkeerswet. 1, No. 1-3 en paragraaf. 2e§ 15. De verordening treedt in werking op 1 juli 2018.Agentschap voor verkeer, gebouwen en huisvesting, 25 juni 2018Carsten Falk Hansen/ Stefan Søsted
Verstuurd vanaf mijn iPad