Het grote ongevallen topic

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

8-)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Renalt130 schreef: 01 feb 2021, 15:33 Vanmorgen crash test gedaan

Stromer ST-1 versus ijsbaan op fietspad

Conclusie: ijsbaan wint, Baasje is vertieft. :aq

Oplossing: spijkerband

Tegen ijzel is geen kruid opgewassen......sterkte ermee en herstelse ik denk dat ik net voor de ijzel uit gereden heb.....lag wel wat sneeuw maar later op het werk was het pas echt een ijsbaan.



Gr.Willem.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Pier
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2021, 19:46
Locatie: Drachten
Merk SP: Bulls Green Mover E45
Km-stand: 8200

Afgelopen woensdag voor het eerst een buikschuiver gemaakt op het asfalt.
Ik had al eerder gemerkt dat het bij regenachtig weer, met een nat wegdek op minirotondes oppassen is, De snelheid, in combinatie met de te nemen bocht, vooral bij het verlaten van de rotonde kan een gevaarlijke combi zijn.
Het is bij mij deze keer fout gegaan, doordat ik bij het oprijden van de rotonde waarschijnlijk te dicht achter een auto reed, die om wat voor reden dan ook remde voor de mirotonde, waardoor ik ook stevig moest remmen (beide remmen..) en daardoor mijn voorwiel 'kwijtraakte'. Een valpartij met gelukkig geen letsel, en beperkte schade tot gevolg.
Volgende dag even gekeken bij de rotonde en zag dat er ook duidelijke gekleurde oliesporen op het vochtige wegdek te zien waren, dus waarschijnlijk een erg glad oppervlak. (motorolie of diesel?) Met mijn beperkte speedpedelec ervaring van 2000 km, ga ik nu veel bewuster om met het nemen van bochten op nat wegdek, en hou ik meer afstand achter auto's bij het oprijden van een minirotonde. (I have learned it the hard way)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Fijn dat je er met alleen een deuk in je ego vanaf bent gekomen! Hopelijk blijft het hierbij, meer afstand houden is alvast een goed idee!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb hier al zoveel glijpartijen voorbij zien komen op rotondes, doodeng die dingen. Gelukkig viel het mee met de gevolgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 05 feb 2021, 23:49 Ik heb hier al zoveel glijpartijen voorbij zien komen op rotondes, doodeng die dingen. Gelukkig viel het mee met de gevolgen.
Klopt net als soms gras/modderpollen op het fietspad, dan voel je jezelf ook wel eens even wegschieten.

Afgelopen week op de ST2 merkte ik dat het moeten nadenken voor het schakelen ook bij mij soms veroorzaakte dat ik wat minder strak door de bocht ging...de ST5 is knopje naar boven opschakelen, gaat makkelijker als de draaiknop op de ST2, ik moet echt bewust nadenken....maar dat zal wennen zijn.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja het went. Uiteindelijk ga je op de ST2 sowieso veel minder schakelen, omdat de sprongen groter zijn.

Wat wel ontzettend handig is aan die SA hub, is dat je al veel eerder kunt schakelen b.v. tijdens het stil houden van de trappers als je op een rotonde af rijdt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 06 feb 2021, 12:46 Ja het went. Uiteindelijk ga je op de ST2 sowieso veel minder schakelen, omdat de sprongen groter zijn.

Wat wel ontzettend handig is aan die SA hub, is dat je al veel eerder kunt schakelen b.v. tijdens het stil houden van de trappers als je op een rotonde af rijdt.
Minder schakelen klopt, moet zeggen dat ik heeeeeel veeeeeel in de 5 rijd.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Pier schreef: 05 feb 2021, 23:07 Afgelopen woensdag voor het eerst een buikschuiver gemaakt op het asfalt.
Ik had al eerder gemerkt dat het bij regenachtig weer, met een nat wegdek op minirotondes oppassen is, De snelheid, in combinatie met de te nemen bocht, vooral bij het verlaten van de rotonde kan een gevaarlijke combi zijn.
Het is bij mij deze keer fout gegaan, doordat ik bij het oprijden van de rotonde waarschijnlijk te dicht achter een auto reed, die om wat voor reden dan ook remde voor de mirotonde, waardoor ik ook stevig moest remmen (beide remmen..) en daardoor mijn voorwiel 'kwijtraakte'. Een valpartij met gelukkig geen letsel, en beperkte schade tot gevolg.
Volgende dag even gekeken bij de rotonde en zag dat er ook duidelijke gekleurde oliesporen op het vochtige wegdek te zien waren, dus waarschijnlijk een erg glad oppervlak. (motorolie of diesel?) Met mijn beperkte speedpedelec ervaring van 2000 km, ga ik nu veel bewuster om met het nemen van bochten op nat wegdek, en hou ik meer afstand achter auto's bij het oprijden van een minirotonde. (I have learned it the hard way)
Zoiets heb ik een aantal jaar geleden gehad met mijn scooter inderdaad... Rotondes zijn best wel verschrikkelijk, ondanks dat je het niet zou verwachten, rijden er enorm veel voertuigen rond met olielekkages (bij de motor/versnellingsbak, stuurhuis etc) - ik was ook in een oogwenk, zonder heel hard te rijden, in een keer alle grip kwijt. Heeft er ook mee te maken dat rotondes vaak naar beneden lopen aan de buitenkant, mooi als je daar met je dik blok staal [ook wel auto] overheen rolt, maar verschrikkelijk op tweewielers. Ik heb mezelf toen ook vreselijk bezeerd. Lang niet zo hard als toen ik afgelopen zomer met mn ST2 over een hobbelpad viel [schouderblad en hand naar de gallemizen] maar de scooter was er niet op bekomen :P
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Jos67
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jan 2019, 13:52
Locatie: Leek

Gisteravond in de een na laatste bocht voor thuis, finaal onderuit in de bocht, flink de gang erin.
Gekneusde schouder, schaafwonden. En n paar hechtingen in de elleboog. vorige week winterbanden vervangen door zomerbanden. FM vond 1,5 Bar genoeg blijkbaar.... vond ze wel wat zachter:maar zo zacht...
ST3-Pinion met geveerde voorvork/Zwart/ v Zijp/ Ortlieb Voorheen: ST2-2022/blauw/983WH/Daarvoor: ST1-X 2018 /Mat anthraciet[/b]/983 Wh/s / -Santos tandem met Pendix voor de vakanties-
Plaats reactie