Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

JeroenDG schreef: 07 jun 2019, 10:27 De stijve spieren lijken voorlopig goed mee te vallen, fingers crossed :)
Daar dacht ik ook aan. Vaak is dit waar veel "collega" Stromers The Day After last van hebben. Zelf ook ervaringsdeskundig.
Fijn om te lezen Jeroen.

Groet en fijn weekend,
Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Nou zeg wat een vervelende verrassing.........sterkte en snel weer op de fiets!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Sterkte met het herstel.
Hoop dat je fiets weer snel gemaakt kan worden.
Ik heb eventueel nog een vork met spatbord voor een st2 liggen.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Daniel1975 schreef: 22 mei 2019, 21:36
mrstrom schreef: 22 mei 2019, 13:32
FreddyH schreef: 21 mei 2019, 21:29
Ik heb de baas al gesproken. Hij kon zich niet voorstellen dat die persoon zich zo gedraagde, al lang in dienst, bla bla bla. Enfin, ik heb het filmpje naar hem toegestuurd met daarbij mijn verhaal.
Goed dat je de naam gewoon laat zien. Wat een aso gast, geeft gewoon gas. Maar idd herkenbaar zo'n situatie.
Ik ga al niet met zo’n gang een kruispunt of rotonde op. Je hebt op papier alle rechten, alleen wint daar helaas het recht van de sterkste (meest aso).
De gang tot daaraan toe, dat lijkt me het probleem niet. Het feit dat ge achter een auto uitkomt is veel gevaarlijker. Die chauffeur gaat u niet gezien hebben (en het boeit hem niks blijkbaar), niettemin nog steeds een dick move van hem.

Als ge daar 10m meer afstand neemt, is de kans veel groter dat hij u ziet..

Ik ben elke dag, de ganse dag op de baan als buschauffeur, dus ik weet waarover ik praat :-) Begonnen in Leuven stad jaren geleden, fietsen genoeg daar!
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Iedereen zou verplicht een dag op een bus of vrachtwagen mee moeten rijden, zou iets meer inzicht en begrip opleveren. Maar dat is een ander verhaal.
Doke
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2019, 14:26
Locatie: Oost-Vlaanderen

JeroenDG schreef: 07 jun 2019, 10:27 Inderdaad Stromeur, recht de beek in en alles nat...
De stijve spieren lijken voorlopig goed mee te vallen, fingers crossed :)

Bedankt Mark, ik prijs me inderdaad gelukkig dat de lichamelijke schade goed meevalt.
De Stromer is inderdaad te herstellen, FM schat dat ik er in de loop van volgende week wel weer mee op de baan kan :cool2:
Oeh ben daar ook gepasseerd die dag en me eveneens laten verrassen door die modder. Iets meer geluk gehad dan jij en niet ten val gekomen maar was inderdaad heel gevaarlijk. Ik ben alvast gewaarschuwd bij regenweer nu.. Welk traject rijd jij? Denk niet dat ik je al tegengekomen ben.
Woon werk Gent - Zaventem, 63km ST1x
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

FreddyH schreef: 07 jun 2019, 16:13 Heb je je fiets snel weer op het droge kunnen trekken? Stromer te water (goed doordrenkt) klinkt bij mij namelijk al snel als flink veel schade...
Ik heb er niet meer op gereden voor ik hem naar de FM bracht, maar tot ik hem uitschakelde om op te laden op de drager van de pechverhelping leek de elektronica nog normaal te werken. Tot nu toe nog geen nieuws gehad van de FM.
Doke schreef: 12 jun 2019, 10:57 Oeh ben daar ook gepasseerd die dag en me eveneens laten verrassen door die modder. Iets meer geluk gehad dan jij en niet ten val gekomen maar was inderdaad heel gevaarlijk. Ik ben alvast gewaarschuwd bij regenweer nu.. Welk traject rijd jij? Denk niet dat ik je al tegengekomen ben.
Ik rijd van Moorsel naar Schaarbeek via F27, N211 en N277. Maar ik ben wel vrij vroeg op de baan, dit stuk kom ik voorbij rond 6u15 ongeveer voorbij.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Vince
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2018, 16:23
Locatie: NH
Merk SP: Stromer ST3

Mijn eerste post op dit forum en dan eentje over mijn ongeluk met m’n ST1x. Grrrr. Dat had beter gekund.
Ik ben al jaren een ‘meelezer’ en heb al enorm veel gehad aan dit geweldige forum. Echt top.

Maar vorige week woensdag was het even anders. Onderweg naar huis zag een auto me over het hoofd. Ik rij gelukkig al enorm defensief. Rustig aan. Dit stuk moet je opletten.
Vanuit een zijstraat, die over het fietspad heen loopt om vervolgens de grote weg op te gaan, komt een auto met flinke snelheid. Haaientanden en borden heeft ie nooit gezien. Ik probeer nog te remmen, maar het mocht niet helpen. Hij raakt me vol op de zijkant, ik vlieg door de lucht, land op het asfalt en voel meteen dat het mis is.

Omstanders helpen me. Politie komt erbij. En voor je het weet rijd ik in een ambulance met gillende sirenes naar het ziekenhuis. Na foto’s en MRI blijkt mijn schouderblad gebroken. Dat doet écht pijn kan ik vertellen.
Zes tot acht weken rust en daarna fysiotherapie is het advies.

Gister, voor het eerst sinds het ongeluk, mijn trouwe Stromer gezien bij de fietsenmaker. Au. Die bleek dus total loss. Frame en achterwiel flink verbogen en alles los. Een echt wrak. Dat was even slikken, maar realiseerde me meteen dat het veel erger met me had kunnen zijn.

Ondanks dat ik dacht enorm goed op te letten en rustig aan doe waar ik denk dat dit nodig is, heb ik dit helaas niet kunnen voorkomen. Daar baal ik enorm van. Deze automobilist bleek moe en geïrriteerd te zijn dat hij moest overwerken en ‘heeft me nooit gezien’.

Het is zo gebeurd.
Geniet van de zomer mede-stromeraars, maar rij voorzichtig!
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Aiiiii.... Beterschap Vince..
Waar is dit gebeurd?
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Een spoedige genezing gewenst, Vince.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie