Het grote ongevallen topic

gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Stromers,

Gisteren kon ik eindelijk mijn ST1X gaan op halen bij Verbinnen sport in Wilsele, België.
Fier als ik was vertrok ik er dan ook mee naar huis. Jammer genoeg word ik 2 kilometer verder gegrepen door een afdraaiende personenwagen, ik kon niet meer reageren en ben frontaal op de auto gereden. :ck:

Zelf ben ik eerst op de motorkap en voorruit beland en vervolgens op de grond. De fiets is deels onder de wagen terechtgekomen.

Buiten blauwe plekken, stijfheid en gezwollen knieën valt het mee met mij. 4 dagen arbeidsongeschiktheid.

De ST1X is er minder toe, de herstelkosten zijn reeds begroot +5000,00 euro en aangezien het frame geraakt is en Stromer dit niet apart kan leveren -> totaal verlies. :cry:

Hopelijk zijn de verzekeringen er snel uit en helpt de omnium die ik er op had genomen. Een Stromer naar de eeuwige jachtvelden na slechts 4 kilometer te hebben gereden. Overigens topservice gekregen van Verbinnen die de fiets meteen zijn komen halen :cool2: .

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

wow wat een pech !!!! :bh:
spoedig herstel gewenst en hopelijk staat er snel daarna al weer een nieuwe Stromer voor je klaar :ay
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Sterkte met aalles, en vooral met de verzekeringen. Hopelijk is de schuldvraag duidelijk en bewezen...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ai, ai, ai!!!
Gelukkig ben je er zelf redelijk vanaf gekomen.

Wel extreem zuur dat je maar zo kort van je fiets hebt kunnen genieten.

Waarschijnlijk blijf je wel lang recordhouder van een betreurenswaardig record met zo weinig kilometers voor een ongeval.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Tjonge,

Eindelijk is het zover, je mag genieten van je Stromer. En dan dit. Helemaal niet leuk. Ik wens je een spoedig herstel en hoop dat er snel een nieuwe Stromer voor je klaar staat.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

In eerste instantie moet je blij zijn dat je het kan navertellen, daarna hopen dat je letsels niet zo erg zijn dat je er uiteindelijk niets aan over zal houden. En de splinternieuwe fiets dat komt wel weer in orde en er zullen er niet veel zijn die dit jaar 2 nieuwe stromers gaan kopen ;)
Snel herstel!
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Dreiky
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2017, 22:08

Lijkt sterk op mijn ongeval van vorige week. Na 6000km Stromer en nog eens zoveel met gewone ken ik dit traject perfect en weet waar de risicopunten zijn. Toch gepakt op een moment dat ik het niet verwachte.
Mijn kader is niet geraakt, bijna 900€ kosten, verzekering heeft al bevestigd dat dit volledig gedekt is.
Ik ben ook 4 dagen thuis gebleven, ondertussen terug aan het werk.
Blauwe plekken en stijfheid zijn nog niet weg.
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur. ;)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Laten we hopen dat je snel herstelt. De letsels vallen nog mee, zou veel erger kunnen zijn...
Van wat ik begrijp is het duidelijk dat de wagen in fout is. Reed je op het fietspad?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Ik reed inderdaad op het fietspad (twee richtingen), de wagen die mij raakte reed mij tegemoet op de rijbaan, ze wou rechts afslagen, ze kwam aan, pinkte, keek achterom voor tegemoetkomende fietsers en draait in één trek naar rechts waar ik op dat ogenblik ook was.

Dit alles gebeurde in nog geen 3 seconden, tijd om te anticiperen had ik niet.

Waarschijnlijk niet verwacht dat er ook verkeer langsvoor kwam, thans woonde ze in de buurt...

Normaal gezien ben ik in mijn recht en word ik aanzien als zwakke weggebruiker.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

gillflyer schreef: 01 feb 2018, 18:48 Ik reed inderdaad op het fietspad (twee richtingen), de wagen die mij raakte reed mij tegemoet op de rijbaan, ze wou rechts afslagen, ze kwam aan, pinkte, keek achterom voor tegemoetkomende fietsers en draait in één trek naar rechts waar ik op dat ogenblik ook was.

Dit alles gebeurde in nog geen 3 seconden, tijd om te anticiperen had ik niet.

Waarschijnlijk niet verwacht dat er ook verkeer langsvoor kwam, thans woonde ze in de buurt...

Normaal gezien ben ik in mijn recht en word ik aanzien als zwakke weggebruiker.
Volgens mij heeft een fietser heeft ALTIJD voorrang op een fietspad in België, tenzij het een oversteekplaats betreft waar duidelijk is aangegeven dat jij dient te stoppen.
OM een voorbeeld te geven: (en wat veel mensen niet beseffen) voorrang van rechts geldt
niet tov en fietser wanneer die laatste op een fietspad rijdt (dubbele lange
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie