Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wat wil je hiermee aangeven? Ik lees:
De fraudeur kan zowel bij het aangaan van een verzekering onjuiste gegevens verstrekken als bij het claimen van een schade.
Niet van toepassing hier. Daarnaast geeft de tekst daarna mij het gevoel dat die aangifte door een verzekeringsmaatschappij gedaan moet worden :
Als uw bedrijf slachoffer is geworden van verzekeringsfraude dan doet u daarvan aangifte bij de politie. Hierover zijn afspraken gemaakt met uw branchevereniging.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat ik hiermee wil zeggen, is dat het verstrekken van onwaarheden bij verzekeringszaken fraude is. Ook het niet naar waarheid invullen van een Europeesch Schadeformulier na een ongeval is fraude. En fraude is een zaak voor de politie.

En daarom @Lamkram en FreddyH moedig ik Stromend aan tot het doen van aangifte (zelf of via verzekeraar, wat de politie maar wil) als hij kan aantonen dat er sprake is van fraude.

Wie mijn bijdragen op dit forum een beetje volgt - zeker wat ongevallen aangaat - weet dat ik altijd één van de eersten ben die het zegt als aangifte doen geen zin heeft, of als iets geen zaak van de politie is (b.v. omdat iets onder het civiel recht valt).

Maar wat er in dit geval gebeurt is strafbaar en zou ik persoonlijk heel hoog opnemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

mboelis schreef: 25 dec 2019, 11:39 Pilonnen op een parkeerplaats omrijden geeft te denken, hadden ook mensen kunnen zijn.
Als pilonnen zulke lakschade geven zouden ze niet overal gebruikt worden als afzetting. Als je er tegenaan rijdt valt ie meteen om en komt ie onder de bumper vast te zitten of rijd je er overheen. Pilonnen zijn van oranje kunststof gemaakt met witte ringen van verf. Dat is anders dan rode verf Van je Stromer. Je kunt de proef op de som nemen door te filmen dat je bij hetzelfde ziekenhuis Stapvoets 3 pilonnen raakt of omver rijdt onder verschillende hoeken met je eigen auto. Ik denk dat er geen afdruk van lak op je bumper te vinden is daarna.
De hoogte van de verfafdruk op de bumper van de auto t.o.v. de Stromer en de pilonnen zegt ook wat. rolmaat erbij en meten.
Er kan ook lak van de auto op je Stromer zitten.Is dat al onderzocht?
Hoi Marco en anderen
Dank voor het meedenken. Natuurlijk geloof ik weinig van het verhaal van de pylon. Zit alleen nog na te denken hoe dit verhaal te ontkrachten.
Er zitten antracietkleurige verfresten op het slot. Dat staat op een foto. Ook de hoogte en plaats van de rode verf is kenmerkend. Heb hier de maat vanaf de grond gemeten en ga dit vergelijken.
D21DD3D7-13A9-44E6-A576-38763EA75EB0.jpeg
D21DD3D7-13A9-44E6-A576-38763EA75EB0.jpeg (2.3 MiB) 2457 keer bekeken
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Je krijgt de schade eerder uitbetaald met verzamelen van bewijzen en dan ze beschuldigen van fraude.
Het is sowieso belangrijk elke week je rechtsbijstandsverzekering schriftelijk om de status te vragen, of nog beter, een argument geven om de rechtsbijstandsverzekering van de tegenpartij tot actie te dwingen. Dan moeten ze elke week weer het dossier openen en dat kost ze tijd en geld. Zo heb ik 6 jaar geleden een schikkingsvoorstel van € 500 gekregen als ik van verdere actie af zag om de rechtsbijstandsverzekering van de tegenpartij niet meer te bestoken met vragen. Ik kreeg zelf het idee dat mijn rechtsbijstandsverzekering en die van de tegenpartij de kosten gedeeld hebben
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 25 dec 2019, 19:00 Je krijgt de schade eerder uitbetaald met verzamelen van bewijzen en dan ze beschuldigen van fraude.
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. En om de goede relatie (b.v. om tot schikking in den minne te komen) hoeft Allesstroomt het ook niet te laten, want wederpartij werkt al vanaf het moment van de aanrijding expliciet tegen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Allesstroomt :bn:

Wist niet dat Steven zijn nickname gewijzigd had ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Inderdaad. Gelukkig het rubber onder gehouden sinds vorig jaar, toen ik rond deze tijd net opnieuw kon lopen. In oktober2018 overkop gegaan met mijn st5, gelukkig zonder tegenpartij. April 2019 nieuwe st3 gekocht. Succes met de opvolging Stromend!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 26 dec 2019, 00:31 Gelukkig het rubber onder gehouden sinds vorig jaar
:cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Even een moment van bezinning tijdens kerst.

Laat ik vooropstellen dat ik me realiseer enorm veel geluk te hebben gehad tijdens het ongeval.
Terugdenkend aan wat Allesstroomt vorig jaar overkwam voel ik me gezegend met een goede gezondheid na m’n val.

Wat rest is het knagend gevoel van onrechtvaardigheid. Het lijkt er op dat de veroorzakende tegenpartij vanwege de wetgeving in NL (eisende partij levert bewijs) door aanhoudend liegen er mee weg kan komen.

In de buurt van het ongeval hangen al weken flyers met een oproep aan getuigen om zich te melden. Zelfs de lokale fietsenmaker van een grote landelijke keten en de grootgrutter hingen zo’n flyer met foto’s op hun mededelingenbord op.

Nu het lijkt dat civielrechtelijk de zaak mogelijk doodbloedt overweeg ik toch een strafrechtelijke weg. Politie doet dit kennelijk niet uit eigen beweging dus onderzoek ik welke mogelijkheden ik zelf heb om de zaak aanhangig te maken.

De ongevalsrapportage wordt door Stichting Processen Verbaal met politie besproken en ik deed al een aangifte van identiteitsfraude.

Daarnaast riep ik mijn rechtsbijstandsverzekering op stappen in het traject te zetten om verzekeringsfraude te onderzoeken. Mijn belangrijkste argument hierbij zijn de twee feitelijk van elkaar afwijkende handtekeningen in combinatie met de verklaringen van naar waarheid invullen van het formulier.

Ik sta nog steeds open voor het in de minne schikken maar zal ook wat ik kan in het werk stellen om de tegenpartij niet met leugens hiermee weg te laten komen.

Na het volgend weekend neem ik contact met de verzekering die namens ENRA de schade (€1800,-) claimt, om via die weg druk op de leugenachtige tegenpartij te zetten.

Mijn dochter werd 5 jaar geleden door een automobilist terwijl ze over een voorrangskruising fietste van links aangereden op weg naar school. De chauffeur ( vermoedelijk een buurtbewoner) is nooit achterhaald. Ze herinnerde me hier gisteren opnieuw aan en vertelde me dat ze daar nog steeds last van heeft.

Haar gevoel dat ze van dit incident overhield kan ik helaas niet wegnemen. Ik kan haar enkel laten zien te strijden tegen dit soort verkeershufters.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie