Het grote ongevallen topic

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vanmiddag is met een vertegenwoordiger van ASR over een schikking gesproken. Wordt vervolgd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zozo, een schikking. Dat klinkt goed. Wat heeft nou gemaakt dat ze dit overwegen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Stromeur schreef: 09 apr 2020, 21:06 Wat heeft nou gemaakt dat ze dit overwegen?
Mijn tweets van gisteren.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

51% van de Groningse mensen die besmet zijn met Corona werkt in de zorg...
Ministerie van SZW waar de Arbeidsinspectie onder valt blijft verdacht stil over dit exceptioneel hoge arbeids gerelateerde risico.
Gemiddeld over NL is 25% van het zorgpersoneel besmet met Corona terwijl op populatie niveau nu zo’n 150 op 100.000 mensen besmet zijn. Op de Veluwe nemen zorgmedewerkers ontslag om het hoge aantal besmettingen onder personeel en angst om zelf te worden besmet door volledig gemis van beschermende kleding.

Zegt die muts van de klachtenafhandeling van ASR dat ze het vanzelfsprekend vind dat wij ons voor 100% inzetten voor de behandeling en verzorging van zieken. Ze heeft zelf een 92 jarige moeder in een verzorgingshuis en heeft bewondering voor al het personeel.
Op het aanbod om een dagje met me te wisselen reageerde ze snel afwijzend.

Kom nou maar gewoon over de brug met die compensatie voor de schade. Niet om juridische reden maar om sociaal maatschappelijk besef.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
ocra

Stromend schreef: 12 apr 2020, 09:41 51% van de Groningse mensen die besmet zijn met Corona werkt in de zorg...
Ministerie van SZW waar de Arbeidsinspectie onder valt blijft verdacht stil over dit exceptioneel hoge arbeids gerelateerde risico.
Gemiddeld over NL is 25% van het zorgpersoneel besmet met Corona terwijl op populatie niveau nu zo’n 150 op 100.000 mensen besmet zijn. Op de Veluwe nemen zorgmedewerkers ontslag om het hoge aantal besmettingen onder personeel en angst om zelf te worden besmet door volledig gemis van beschermende kleding.

Zegt die muts van de klachtenafhandeling van ASR dat ze het vanzelfsprekend vind dat wij ons voor 100% inzetten voor de behandeling en verzorging van zieken. Ze heeft zelf een 92 jarige moeder in een verzorgingshuis en heeft bewondering voor al het personeel.
Op het aanbod om een dagje met me te wisselen reageerde ze snel afwijzend.

Kom nou maar gewoon over de brug met die compensatie voor de schade. Niet om juridische reden maar om sociaal maatschappelijk besef.
Compensatie en schikking gaan nog steeds over je ongeluk denk ik of heb ik iets gemist? In dat geval snap ik je frustratie maar ben je nu niet allemaal cijfers en uitspraken aan het verbinden die niets met elkaar te maken hebben behalve dat de naam ASR in voor komt?
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Ja, dat klopt. Wij zwoegen ons kwetsbare lijf onder ons vandaan met het risico op besmetting met een dodelijk virus en een onverlaat mag je na de dienst bijna doodrijden en komt er met liegen mee weg.

Ja, je conclusie is juist.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vervolg:
“... Geachte mijnheer ...,
Hiermee kom ik bij u terug op het uitvoerige telefoongesprek dat ik op 3 april en op 9 april 2020 met u voerde.
In dit laatste gesprek zijn alle facetten van uw klacht besproken en hebben wij beiden kunnen zeggen wat wij er van vonden.
Uiteindelijk heb ik het als een prettig en constructief gesprek ervaren. Ik hoop dat u dezelfde mening bent toegedaan.
 
Het probleem in de afwikkeling van uw schade zit er in dat uw lezing en de lezing van onze verzekerde niet overeenkomen.
In zo’n geval zal u, als eisende partij, moeten aantonen dat uw lezing de juiste is. Wij zijn van mening dat u in deze bewijslast niet bent geslaagd. Dit is, zowel door a.s.r. als door uw belangen behartiger mw. ...van A.... en mevrouw M. van H....met u besproken.
Wij blijven van mening dat wij uw schade terecht hebben afgewezen.   
Onze verzekerde stelt dat hij uw fiets niet heeft geraakt. Hij heeft een goede verklaring voor de rode schade aan zijn auto. Namelijk een eerdere aanrijding met een pilon.
Ook uit het politierapport blijkt dat er geen sporen van lak of anderzijds schade veroorzaakt door een aanraking met uw fiets op het voertuig van onze verzekerde zijn aangetroffen.
Daarnaast kan de plaats van de rode schade aan de auto van onze verzekerde nooit het aanrijdingsvlak zijn geweest. Uw fiets is hoger. En áls er al contact zou zijn geweest tussen auto en fiets dan zou dat achterop uw fiets zijn geweest en daar zit geen rood, maar een spatbord. Óf in de zijkant, maar dan moet de rode schade hoger op de auto zitten.  
Tenslotte zitten er op de auto rode strepen, dit terwijl uw fiets rode stukken mist.    
Ook uw stelling dat de schade aan de spiegel door de aanrijding kwam, delen wij niet. Dan zou het aangrijpingspunt hoger moeten zijn. Bovendien zal dan het stuur wegslaan en niet de spiegel afbreken.
Kortom: naar onze mening moet uw schade zijn veroorzaakt doordat u gevallen bent. De aansprakelijkheid van onze verzekerde voor het veroorzaken van uw val is niet aangetoond.
 
Echter om u tegemoet te komen, zijn wij bereid, in samenwerking met uw Rechtsbijstandsverzekeraar A.... om geheel onverplicht en zonder dat u daar enig recht aan kan ontlenen een deel van uw schade te vergoeden.
Met mevrouw R.... heb ik afgesproken dat zowel A.... als a.s.r. 200e aan u zal betalen zodat uw materiele schade zo goed als volledig is gecompenseerd.
Ik verwijs u voor het akkoord van mevrouw R.... naar de bijlage. 
Ik zal heden nog de betaalopdracht van 200e versturen naar onze volmacht met het verzoek genoemd bedrag naar A... over te maken. Mevrouw R..... zal na ontvangst vervolgens...”
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Met forensisch onderzoek kan je de geschillen over de rode verf ophelderen. Dat zal best veel geld kosten en niemand , behalve jij, heeft daar zin in. Poot stijf houden en hopen dat de rode verf nog op de auto van de tegenpartij zit. Je kunt gelijk of ongelijk hebben na het onderzoek maar dat is dan wel vastgesteld.
Bedenk ook aan het scenario dat bij beide verzekeringsmaatschappijen en rechtsbijstandsverzekeringen elke keer het dossier openen weer veel geld kost. Dus zolang je dat elke keer weer opent worden ze je zat en zullen op een schikking aansturen. Die € 200 die ze aanbieden is een schijntje. Ik heb zelf een keer €500 aangeboden gekregen om de claim te staken terwijl 100% vaststond dat ik schuldig was omdat ik mijn motor bij de tegenpartij op zijn geparkeerde auto op de motorkap parkeerde. Succes
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kortom: liegen loont. Gewoon zorgen dat er geen getuigen zijn en strak blijven volhouden dat je niks hebt gedaan :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Beperk je tot de feiten die er wel zijn en worden betwist.
Stel dat je was verongelukt door na de aanrijding ongelukkig te vallen. Dan was volgens mij bij betwisten van de rode lak dit wel onderzocht om het uit te sluiten.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie