Ik had liever niet gehad om iets te vertellen in dit topic maar onlangs ook mijn eerste ongeval gehad. En het was direct eentje met nare gevolgen.
Eind september reed ik 's morgens naar mijn werk. Toen ik er bijna was ben ik bij het oversteken van de sluis met mijn achterwiel beginnen slippen op de treinrails. Het had kort ervoor geregend en alles was nog vochtig. Ik reed dus de treinrail over met mijn voorwiel, wat goed ging, maar het achterwiel is dus rechtdoor mee met de rail beginnen schuiven. Hierdoor kwam ik dwars te staan waardoor ik over mijn fiets ben getuimeld en hard op mijn schouder terecht kwam. Met de ambulance afgevoerd en in het ziekenhuis werd een luxatie vast gesteld van mijn sleutelbeen. Na een week kon ik wel terug een beetje uit de voeten maar had toch nog wel veel pijn. Na 2 weken moest ik een specialist opzoeken en die raadde me aan om 6 weken rustig aan te doen en terug te evalueren na deze tijd. Er was kans dat het zonder verdere operatie wel in orde zou komen. Die 6 weken zijn nu voorbij en de evaluatie wijst nu toch uit om een operatie uit te voeren om alles terug in de juiste positie te brengen. Ik blijf te veel last hebben van mijn schouder. Hopelijk brengt die operatie de nodige heling en kan ik terug alles doen zoals voorheen.
Ondertussen ben ik wel opnieuw beginnen fietsen (daar heb ik geen last van) maar toen ik de eerste keer terug aan de plek kwam waar ik gevallen ben deed me dit toch wel iets. Begon me heel raar te voelen en werd dit zelfs fysiek gewaar. Een heel raar gevoel.
Het grote ongevallen topic
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22818
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ach nee toch.. dat is een flinke klap geweest zeg.
Ik herken het wel trouwens, dat de plek van een ongeval passeren heftige gevoelens oproept. Het zal minder worden, maar dat kost tijd.
Sterkte alvast met de operatie. Hopelijk komt alles daarmee alsnog goed!
Ik herken het wel trouwens, dat de plek van een ongeval passeren heftige gevoelens oproept. Het zal minder worden, maar dat kost tijd.
Sterkte alvast met de operatie. Hopelijk komt alles daarmee alsnog goed!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Inderdaad sterkte! Wat een nare klap zeg... tramrails zijn altijd leipe dingen. Ben blij dat we die hier niet hebben!
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22818
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Tramrails, treinrails en randen van stelconplaten, allemaal doodeng inderdaad. Spekglad als ze nat zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Vergeet putdeksels en witte belijning(vlakken) niet.
Met de motor leer je die ook wel ontwijken om dezelfde reden
Sterkte met het (mentale) herstel, Mr Blue!
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Klopt helemaal. De reden dat ik tramrails enger vind is dat die altijd in een omgeving liggen waar het ook heel druk is.
Putdeksels en witte vlakken kan je over het algemeen prima ontwijken (niet altijd, soms liggen ze echt op belachelijke plekken) maar bij tramrails moet je typisch nog 1001 dingen meer in de gaten houden.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Pro
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 12 mar 2020, 12:34
- Locatie: Antwerpen
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 5700
Bedankt voor de support!
Mentaal valt het wel mee. Waar ik het meeste mee zat was dat ik mijn vrouw gelijk moest geven Hoewel ze zelf met een gewone e-Bike fietst naar haar werk over een veel drukker traject zag ze het voor mij niet zitten. Veels te gevaarlijk zo’n speed-pedelec volgens haar. Nu heeft ze natuurlijk wel een beetje gelijk maar voorlopig blijf ik toch fietsen.
In mijn geval waren het dus treinrails, geen tramrails. Treinrails zijn veel massiever en hebben ook een meer bolle bovenkant. En als ze dan nog een klein beetje boven het wegdek uitsteken heb je een mooie val klaarstaan voor fietsers.
Mentaal valt het wel mee. Waar ik het meeste mee zat was dat ik mijn vrouw gelijk moest geven Hoewel ze zelf met een gewone e-Bike fietst naar haar werk over een veel drukker traject zag ze het voor mij niet zitten. Veels te gevaarlijk zo’n speed-pedelec volgens haar. Nu heeft ze natuurlijk wel een beetje gelijk maar voorlopig blijf ik toch fietsen.
In mijn geval waren het dus treinrails, geen tramrails. Treinrails zijn veel massiever en hebben ook een meer bolle bovenkant. En als ze dan nog een klein beetje boven het wegdek uitsteken heb je een mooie val klaarstaan voor fietsers.
ww: Albertkanaal <> Scheldelaan 33 km op een zwarte ST3 - 983 Wh