Het grote ongevallen topic

Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Sterkte kerel!👍 Dit bewijst nóg maar eens: anticiperend rijden is zo slecht nog niet. Je kan niet alles uitsluiten maar dit had veel erger kunnen zijn.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ja het kan dus echt zelfs de meest ervaren stromer rijder overkomen. Veel plezier bij het laten soigneren door je vriendin, Golvas, en natuurlijk een goed herstel.

Je hebt enkel rechtsbijstand ingezet of ook je BA? Dus Europees aanrijdings formulier ingevuld? Interessante case in België omdat in principe de familiale verzekering met de bijbehorende rechtsbijstand zou moeten volstaan in België.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Beterschap Golvas, en dank voor de les!
Zelf kwam ik er dinsdag onderweg na 5km achter dat ik mn helm vergeten was :bh:
Ben toch doorgereden naar mn werk..nog 30km...en terug. OERSTOM!
Was de 2e woonwerk rit dit jaar....stomme thuiswerken ook
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ena1968 schreef: 18 sep 2020, 16:06 Sterkte kerel!👍 Dit bewijst nóg maar eens: anticiperend rijden is zo slecht nog niet. Je kan niet alles uitsluiten maar dit had veel erger kunnen zijn.
Klopt ! ... terwijl ik in de combi (die pal tegen het fietspad stond) zat om mijn verklaring af te leggen knalde daar op 50 cm een (ik dacht) ST2s door op volle snelheid ... ik kreeg er koude rillingen van ... :bu:

We moeten er ons constant van bewust blijven dat we de zwaksten zijn en dat zullen blijven ... er zal nog heel wat water naar de zee vloeien alvorens "iedereen" met ons rekening houdt en ons op een correcte manier inschat. :shock:

Thx ! :ay
allesstroomt schreef: 18 sep 2020, 17:24 Veel plezier bij het laten soigneren door je vriendin, Golvas, en natuurlijk een goed herstel.
Mercikes ! :ay
allesstroomt schreef: 18 sep 2020, 17:24 Je hebt enkel rechtsbijstand ingezet of ook je BA? Dus Europees aanrijdings formulier ingevuld? Interessante case in België omdat in principe de familiale verzekering met de bijbehorende rechtsbijstand zou moeten volstaan in België.
Vaststellingen (lees : het opmaken van een PV) werd(en) gedaan door de mensen van de lokale PZ die ik telefonisch verwittigde (zie mijn relaas eerder in dit topic) ... er werd dus geen aanrijdingsformulier ingevuld.

Ik heb mijn BA verzekeraar (ik heb - ook nu nog altijd - een aparte BA Motorrijtuigen met bijhorend groen verzekeringsbewijs voor de SP) op de hoogte gesteld van het gebeurde ... de BA verzekeraar heeft dan de rechtsbijstandsverzekeraar de opdracht gegeven om een rechtsbijstandsdossier te openen omdat ik zowel stoffelijke als lichamelijke schade heb geleden.
Awv schreef: 18 sep 2020, 20:18 Beterschap Golvas, en dank voor de les!
Thx !

Zet hem toch maar op ... ik vertrok ook één keer zonder handschoenen ... :ai
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Potverdorie, beterschap Golvas. Ik bedacht me toen ik jouw relaas las dat ik gisteren in Druten flink in de ankers moest omdat er een auto op een onoverzichtelijk kruispunt van rechts kwam. Ging goed, maar toch...... ik was blij dat ik daar me aan de geldende snelheidslimit hield van 30km. Als ik 40 had gereden......
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het gezegde over het ongeluk en het kleine hoekje zit inderdaad boordevol waarheid ... :roll:

Dankjewel !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Golvas schreef: 19 sep 2020, 08:44 Het gezegde over het ongeluk en het kleine hoekje zit inderdaad boordevol waarheid ... :roll:
Veel sterkte met je herstel en de afhandeling van de hele papierwinkel.
Verbaas me wel over de inrichting van dit fietspad en de autoweg; is een dergelijke inrichting van de wegen gebruikelijk in België; een smal twee-richting fietspad aan één zijde op de autoweg? :bn:
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Thx !

Een dergelijke inrichting kom je hier inderdaad regelmatig tegen, al dan niet met een strookje groen er tussen ... enne, naar Belgische normen behoren deze fietspaden tot de eerder vrij luxueuze fietspaden ... zo werd in 2018 het woord "moordstrookje" nog verkozen tot het Woord van het Jaar ... :ai

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In NL hebben we dit soort situaties helaas ook, bijvoorbeeld hier:
Screenshot_20200920-124851_Street View.jpg
Screenshot_20200920-124851_Street View.jpg (1.02 MiB) 2536 keer bekeken
Het fietspad is dan wel ietsje breder, maar ook daar is het enorm uitkijken. Zeker als er mais op de velden staat...

Ander voorbeeld, dit keer wel met breed fietspad, maar die auto zie je echt pas op het laatste moment:
Screenshot_20200920-125351_Street View.jpg
Screenshot_20200920-125351_Street View.jpg (929.06 KiB) 2536 keer bekeken
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

O zeker, fiets dagelijks over dergelijk paden in NL.
Wat mij triggerde was de verkeerssituatie waar Golvas de veerkracht van deze BMW heeft beproefd; blijkbaar een twee-richting uitermate smal fietspad, zonder tussenberm met de autobaan; of markering linker-/rechterhelft fietspad en dat vond ik wel bijzonder:
5f60ec50f147b-Ongeval1.jpg
5f60ec50f147b-Ongeval1.jpg (307.34 KiB) 3252 keer bekeken
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie