Het grote ongevallen topic

Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Die boze Belg van het welbekende filmpje was toch ook een Forum lid? Misschien is het een ideetje om hem even bij deze aanrijdingsopa langs te sturen :bf: :aq
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Aantijdingsopa, dochter en schoonzoon moeten zich schamen! Toch handig dat tegenwoordig iedereen met een mobieltje rondloopt, waar je eenvoudig bewijs (via een foto) mee kunt verzamelen. Aanrijdingsopa gaat nog verrast worden. :D
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 09 dec 2019, 08:32 Reactie tegenpartij op de aansprakelijk stelling:

“... Bijgaand treft u de schademelding van onze verzekerde aan. In tegenstelling tot de melding van de heer Xxx ontkend onze verzekerde dat er een aanrijding heeft plaatsgevonden. Hij heeft ook geen schade aan zijn auto.
Op dit moment kan ik dan ook geen aansprakelijkheid erkennen. Indien u over wettig overtuigend bewijs beschikt waaruit blijkt dat er wel een aanrijding heeft plaatsgevonden dan ontvang ik deze stukken graag van u anders zal ik over 6 weken mijn dossier sluiten...”
Dit is pure fraude.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Hoe bedoel je dat Stromeur?
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Stromend schreef: 09 dec 2019, 11:32 Hoe bedoel je dat Stromeur?
Heb het antwoord op m'n vraag zelf al gevonden:

"...Schadeformulier niet naar waarheid ingevuld

Verzekeraars verwachten van jou dat je na een verkeersongeval een schadeformulier samen met de tegenpartij invult. Nadat alles ingevuld is, wordt tot slot gevraagd om een handtekening van beide partijen. Met de handtekening geven de partijen aan dat ze alles naar waarheid ingevuld hebben, maar wat als dat niet het geval is?

Het gezamenlijk invullen is belangrijk, want dan ontstaan er geen verschillende versies. Met een handtekening van beide betrokkenen, ontstaat er later geen discussie over de toedracht van de schadeformulier invullenschade. Toch kan het gebeuren dat een schadeformulier bewust of onbewust fout is ingevuld.

Gevolgen van een niet naar waarheid ingevuld schadeformulier

Als het schadeformulier niet naar waarheid is ingevuld, kan dat grote gevolgen hebben. Stel, er is ingebroken in jouw auto. Naast braak is er geen verdere schade. Toch geef jij bij jouw verzekeraar op dat de ingebouwde navigatie uit de auto gestolen is. In het geval de verzekeraar kan aantonen dat jij dit hebt opgegeven om de verzekeraar te misleiden, is er sprake van fraude. Dit kan strafrechtelijke gevolgen hebben.

Een leugen moet wel aangetoond worden

De verzekeraar kan jou niet zomaar betichten van fraude. Hiervoor moet er bewijs zijn. Niet naar waarheid invullen van het schadeformulier gebeurt vaak. Er staan namelijk grote financiële belangen op het spel. Het verdraaien van de waarheid moet wel aangetoond worden door de verzekeraar, of door de verzekeraar van de tegenpartij.

De tegenpartij vult het schadeformulier niet naar waarheid in

Indien de tegenpartij het schadeformulier niet naar waarheid invult, moet je het formulier niet ondertekenen. Een andere optie is om in ieder geval op het formulier aan te tekenen dat jij van mening bent dat de tegenpartij iets onjuist ingevuld heeft. Door het plaatsen van jouw handtekening geef jij namelijk aan dat je akkoord bent met de opgave. Dit later nog weer rechtbreien zal lastig of zelfs onmogelijk zijn.

Wat doe je als de tegenpartij de waarheid verdraaid?

De schadeafwikkeling kan voor verzekeraars lastig worden als de betrokkenen verschillende verklaringen afleggen. Je kunt jouw verklaring aantonen met behulp van getuigen. Mocht dat niet lukken, zorg dan in ieder geval voor zoveel mogelijk bewijsmateriaal wat jouw verklaring bevestigt. Maak bijvoorbeeld veel foto’s van de situatie na de schade. Doe dit vanuit verschillende posities en vergeet niet om de omgeving er ook bij te fotograferen. Met dergelijke foto’s toon je namelijk aan waar en hoe de auto’s op de weg stonden. Bij twijfel kunnen duidelijke foto’s de doorslag geven.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 09 dec 2019, 11:49 In het geval de verzekeraar kan aantonen dat jij dit hebt opgegeven om de verzekeraar te misleiden, is er sprake van fraude. Dit kan strafrechtelijke gevolgen hebben.

Een leugen moet wel aangetoond worden
En jij hebt foto's van de ABS sporen op het zebrapad, van de lakschade aan jouw Stromer, de lak van jouw Stromer op de auto (en mocht die op de auto spontaan "verdwenen" zijn, dan wordt het probleem van de tegenpartij alleen maar groter). Ze zijn bovendien aan het traineren geweest, familie heeft zich ermee bemoeid terwijl ze geen partij zijn in dit verhaal. Het is echt te schunnig voor woorden.

Ik zou hier keihard ingaan i.s.m. je rechtsbijstandverzekering/Stromer-verzekeraar. Erop en erover.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Heb ondertussen een melding van fraude gedaan bij het Ministerie van BZK.(CMI)
Er blijkt namelijk ook nog met handtekeningen aan de voor- en achterzijde van het schadeformulier te zijn "gesjoemeld", in ze zijn geheel verschillend.
Laatst gewijzigd door Stromend op 09 dec 2019, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Stromeur schreef: 09 dec 2019, 11:58
Stromend schreef: 09 dec 2019, 11:49 In het geval de verzekeraar kan aantonen dat jij dit hebt opgegeven om de verzekeraar te misleiden, is er sprake van fraude. Dit kan strafrechtelijke gevolgen hebben.

Een leugen moet wel aangetoond worden
(en mocht die op de auto spontaan "verdwenen" zijn, dan wordt het probleem van de tegenpartij alleen maar groter).
En daarvan heb ik ook foto's verzameld.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 09 dec 2019, 12:35 Heb ondertussen een melding van fraude gedaan bij het Ministerie van BZK.(CMI)
Er blijkt namelijk ook nog met handtekeningen aan de voor- en achterzijde van het schadeformulier te zijn "gesjoemeld", in ze zijn geheel verschillend.
Sodeknetter zeg, wat een vuilbakken. Ik weet dat de hele toestand je van begin af aan al niet lekker zat en ik begreep ook waarom. Maar zo erg als dit...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Rekeninghoudend met gefronste wenkbrauwen hier en daar op het forum denken mijn vrouw en ik dat het gaat om een dementerende man die door familieleden de hand boven het hoofd wordt gehouden. Toegedekt met de mantel der liefde.
Dat het verkeersgedrag van de man zou kunnen resulteren in een mogelijk fataal ongeluk knaagt aan me maar is dan ook weer niet mijn verantwoordelijkheid. Dit vind ik een moeilijk punt, naast het stuk onrecht dat me persoonlijk aangedaan wordt in de afhandeling van het incident dat plaats vond.

Heb me ingelezen hoe het werkt met ontzegging van de rijbevoegdheid en controle hierop. Een aanmelding dat je meent dat iemand niet meer in staat is veilig deel te nemen aan het verkeer kan enkel door een naaste samen met een huisarts aanhangig gemaakt worden in NL. Die weg ga ik dus niet op. De politie is bij het ongeval betrokken en zij moeten dit maar overwegen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie