Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Hmmm.... Als dat zo is dat hij zonder geldige papieren in dat karretje zijn rondjes rijdt, dan vind ik het erg onverstandig.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Stromeur schreef: 30 nov 2019, 12:01 Echt niemand die ik in zo'n microcar zie rondrijden kan ik alle honderd punten geven, sorry.
Ik ken iemand met type I diabetes, die geen 6 maanden zonder formele hypo is (ze heeft dat tijdig in de geaten en neemt dan maatregelen, maar de hypo is wel gemeten). Vroeger kon je daarover nog creatief zijn te gen de keuringsarts, maar tegenwoordig lezen ze gewoon je metertje / pomp uit... rijbewijs is dus niet mogelijk., brommerrijbewijs mocht om een of andere reden wel. Ze rijdt nu met veel plezier in een microcar, en ik geef haar wel de volle 100 punten....
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Peerke1960 schreef: 30 nov 2019, 14:07Gisteren zat er een achter me op een smalle landweg Dit had ik niet in de gaten.
waar is die achteruitkijkspiegel toch voor😛
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik zou het niet weten Boelis, echt niet.... :rtfm:
Maar ik denk dat ik wel weet wat de reactie van Stomeur is........... :aq
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 30 nov 2019, 18:45 Ze rijdt nu met veel plezier in een microcar, en ik geef haar wel de volle 100 punten....
.... tot aan de volgende hypo, als ze pech heeft achter het stuur van die microcar. En dan maar hopen dat er geen andere verkeersdeelnemers in de buurt zijn.

Dat je hier vroeger "creatief" mee om kon gaan om je rijbewijs te behouden vind ik al ernstig genoeg. Dat deze mensen geen auto meer mogen rijden is bijzonder vervelend voor ze, dat snap ik, maar het is terecht. Dus dit is gewoon de volgende die in de microcar stapt die - in dit geval lichamelijk - geen 100 punten meer is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@Polling: ...en (ik hoop echt dat het nooit gebeurt) als ze iemand het ziekenhuis in rijdt of invaliditeit bezorgt, hoeveel punten krijgt ze dan van je? :ck:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

De vriend van mijn oma reed ook in zo'n 45 km gevaarte toen hij niet meer mocht autorijden. Het gevaarlijke rijden bleef beperkt tot 45 km/uur. De man bleef volhouden dat hij prima kon rijden door zijn ervaring met 50 jaar taxichauffeur :ay Ik heb een keer de politie gebeld toen ze bij mij vertrokken in het donker en ze hebben hem van de weg geplukt. Rijbewijs voorgoed ingevorderd. eind goed, al goed.
Wat betreft aan de kant van de weg gaan staan met je Stromer en dat ze alsnog de stukken uit je fietstas rijden: je kunt nog beter je Stromer midden op de weg op de standaard zetten en er zelf 5 meter vanaf gaan staan. Of ze stoppen voor je Stromer of ze rijden 'm plat en dan kunnen ze ook niet verder. Als je dan de politie erbij haalt ben ik benieuwd wat de conclusie is.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 30 nov 2019, 23:32 De man bleef volhouden dat hij prima kon rijden door zijn ervaring met 50 jaar taxichauffeur
Het heeft mij heel veel moeite gekost om mijn vader (nog redelijk gezond maar door zijn trage en onzekere rijgedrag alsnog een gevaar op de weg) uit de auto te krijgen. Hij rijdt nu met een scootmobiel. Ook niet helemaal zonder gevaar, maar de scoot heeft gelukkig een andere plek op de weg, een nog lagere snelheid dan een microcar en is op afstand duidelijk herkenbaar als scoot. Meestal verwonden scootmobiel-rijders alleen zichzelf. Ik ben zo blij dat hij nooit naar die microcars heeft gekeken en dat niemand hem op dat onzalige idee heeft gebracht.

Mijn moeder, wiens ene oog werd verwijderd vanwege een tumor, mocht officieel gewoon weer autorijden na haar herstel. Dit ondanks het feit dat ze met één oog geen diepte meer kon zien. Ze koos er zelf voor om de auto niet meer in te stappen, ze had er geen vertrouwen meer in. Ik was daar destijds zo blij mee.

Overdaad aan zelfvertrouwen en gebrek aan zelfkennis, het kan echt dodelijk zijn, ongeacht iemands leeftijd en mentale of fysieke conditie. Jammer dat het vaak eerst fout moet gaan voordat mensen hun eigen beperkingen onder ogen willen zien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Henry schreef: 30 nov 2019, 20:44 @Polling: ...en (ik hoop echt dat het nooit gebeurt) als ze iemand het ziekenhuis in rijdt of invaliditeit bezorgt, hoeveel punten krijgt ze dan van je? :ck:
Zij mag gewoon op alle fronten en volgens alle regels met deze microcar de openbare weg op. Zij is relatief jong, alert en heeft prima ogen en oren. Ik denk dat ze een veiliger weggebruiker is dan veel anderen. Een hypo is een theroretische waarde, waar niet iedereen op dezelfde manier op reageert. Volgens jullie redenatie zou ze ook niet op een fiets mogen gaan zitten.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 01 dec 2019, 17:34 Volgens jullie redenatie zou ze ook niet op een fiets mogen gaan zitten.
Je begrijpt het verschil tussen een fiets en een microcar niet?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie