Het grote ongevallen topic

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

:shock: :ai
ST3 black 983wh
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Heb zojuist uitvoerig telefonisch overlegd met de juriste van Achmea Rechtsbijstand.

Mijn vraag aan haar was hoe dit voor de toekomst te voorkomen zonder de Stromer aan de wilgen te hangen.

De SP blijkt toch nog een te onbekend fenomeen voor verzekeraars.

Foto’s en een verhaal blijken onvoldoende onweerlegbaar wettelijk bewijs. De tegenpartij kan zich er lang blijven uitliegen..

DIT KOMT VOLGENS DE JURISTEN VEEL VOOR!

Bewegende camerabeelden kunnen bijdragen aan bewijs van de TOEDRACHT.

Mijn dualcamera gaat er dus zeker komen.

Hofmans Letselschade is namens ENRA nog bezig met de zaak.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Op Judex.nl staat:

"...Wie moet er wat bewijzen bij een verkeersongeval?
Na een verkeersongeval is het belangrijk dat u bewijs verzamelt. Om te bepalen of u recht heeft op vergoeding van schade moet namelijk vastgesteld kunnen worden hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren en of er mogelijk verkeersfouten zijn gemaakt.
Maak daarom foto’s van de plek van het ongeval en noteer namen, adressen en telefoonnummers van betrokkenen en eventuele getuigen. Ook is het belangrijk om een aanrijdingsformulier in te vullen en door de betrokken personen te laten ondertekenen.
Dit formulier kunt u bij vrijwel elke verzekeringsmaatschappij of assurantietussenpersoon verkrijgen. Verder is het van belang dat iedereen rustig en redelijk blijft. Wordt vooral niet boos en rijdt niet weg. Als u wel wegrijdt of doorrijdt, pleegt u daarmee een strafbaar feit. Als de tegenpartij weg/doorrijdt, noteer dan in ieder geval het kenteken.
Bij min of meer ernstige ongevallen zal de politie moeten worden gebeld. Dat geldt bijvoorbeeld als de voertuigschade ernstig is of als iemand letsel heeft opgelopen. In sommige gevallen zal de politie technisch onderzoek verrichten naar de toedracht en naar de schuldvraag.
Soms kan achteraf – bijvoorbeeld door een verzekeringmaatschappij – een deskundige worden ingeschakeld die onderzoek doet naar de toedracht van het ongeval en bijvoorbeeld naar de snelheid van de voertuigen. Bewijs kan (dus) op vele manieren worden geleverd. Zo staat dat ook in de wet.
Het verzamelen van bewijs is erg belangrijk om later uw schade vergoed te kunnen krijgen. Bij verkeersongevallen geldt de hoofdregel dat de degene die schade claimt, zal moeten bewijzen dat de andere partij een of meer fouten heeft gemaakt of om een andere reden verplicht is om de schade te vergoeden. De bewijslast rust dus in principe op degene die schade gecompenseerd wil krijgen. Men zegt ook wel: wie eist, bewijst.
Een voorbeeld.
Auto A komt op een kruising in botsing met auto B. De kruising is beveiligd met verkeerslichten. Beide bestuurders zeggen dat zij zelf door groen licht reden en dat de tegenpartij door rood licht reed.
Als A zijn schade wil verhalen op B (of de verzekeraar van B), zal A moeten aantonen dat B door rood is gereden. De ‘bewijslast’ rust in die situatie op A. Als B zijn schade wil verhalen op A (of de verzekeraar van A) zal B moeten aantonen dat A door rood is gereden. De bewijslast in deze situatie rust dus op B.
Als er naast A en B geen getuigen zijn (passagiers of andere personen die de aanrijding hebben waargenomen), wordt het lastig om dat bewijs te leveren.
Als het niet lukt om aan te tonen dat de tegenpartij door rood is gereden, kunnen nog wel andere omstandigheden worden onderzocht om zo (een deel van) de schade te verhalen op de tegenpartij.
Bijvoorbeeld: het verkeersgedrag en de snelheid van beide auto’s vlak voor de aanrijding, de wegsituatie en de vraag of een van de bestuurders rekening had moeten houden met de mogelijkheid dat de ander mogelijk door rood zou rijden.
Getuigen zijn (dus) belangrijk bij het leveren van bewijs. Soms zijn er wel getuigen, maar spreken zij elkaar tegen. In een dergelijke situatie kunnen de getuigen worden gevraagd om voor de rechter, onder ede, een verklaring af te leggen. De rechter zal de getuigen vragen stellen, hun verklaringen noteren en bovendien de geloofwaardigheid van de getuigen beoordelen.
Op de regel ‘wie eist, bewijst’ bestaat een aantal uitzonderingen, bijvoorbeeld:
Als een voetganger of fietser betrokken is bij een ongeval met een gemotoriseerde verkeersdeelnemer (auto, bromfiets of motor)
Als er een kind bij het ongeval betrokken is
Als een van de betrokkene te veel alcohol gedronken heeft..."
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 27 jan 2020, 10:01 De tegenpartij kan zich er lang blijven uitliegen..
Dat had de klootzak-zoon van die oetlul die jou heeft aangereden dus heel goed begrepen..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Stromeur schreef: 27 jan 2020, 20:05
Stromend schreef: 27 jan 2020, 10:01 De tegenpartij kan zich er lang blijven uitliegen..
Dat had de klootzak-zoon van die oetlul die jou heeft aangereden dus heel goed begrepen..
Ja dat is duidelijk maar het waarom is me nog steeds onduidelijk. De man is casco verzekerd :shock:
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Stromend schreef: 28 jan 2020, 06:55
Stromeur schreef: 27 jan 2020, 20:05
Stromend schreef: 27 jan 2020, 10:01 De tegenpartij kan zich er lang blijven uitliegen..
Dat had de klootzak-zoon van die oetlul die jou heeft aangereden dus heel goed begrepen..
Ja dat is duidelijk maar het waarom is me nog steeds onduidelijk. De man is casco verzekerd :shock:
Zou het wellicht iets te maken kunnen hebben met angst dat meneer zijn rijbewijs gaat kwijtraken ivm meerdere ongevallen?
Angst om toe te geven dat iets niet meer kan op je leeftijd is grooooot.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Mark78 schreef: 28 jan 2020, 09:33
Stromend schreef: 28 jan 2020, 06:55
Stromeur schreef: 27 jan 2020, 20:05

Dat had de klootzak-zoon van die oetlul die jou heeft aangereden dus heel goed begrepen..
Ja dat is duidelijk maar het waarom is me nog steeds onduidelijk. De man is casco verzekerd :shock:
Zou het wellicht iets te maken kunnen hebben met angst dat meneer zijn rijbewijs gaat kwijtraken ivm meerdere ongevallen?
Angst om toe te geven dat iets niet meer kan op je leeftijd is grooooot.
Zoiets kan zeker maar het blijft gissen omdat tegenpartij geen inkijk geeft in haar motieven.
Vooral dat ontkennen en dus liegen bij veroorzakers van aanrijdingen veel voorkomt volgens de juriste schokte me.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

pvg schreef: 02 sep 2019, 19:45 Taxatie schade aan Stromer: een kleine 800euro, dus moet er ook een expert naar kijken. Weer wachten...

Dit is buiten de schade aan helm, huisartsenpost, vervoer, fysio, ... maar dit moet dus op de onverzekerde veroorzaker verhaald worden...
FYI: dit gevalletje van 23 pagina’s terug loopt nog. Schade aan fiets is geregeld, maar de letselschade nog niet: is nog wachten op erkennen van aansprakelijkheid door verzekeraar tegenpartij. Blijvend letselschade: ac-gewricht luxatie Tossy type 2... gescheurde schouderbanden.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ocra

Stromend schreef: 28 jan 2020, 10:00
Mark78 schreef: 28 jan 2020, 09:33
Stromend schreef: 28 jan 2020, 06:55
Ja dat is duidelijk maar het waarom is me nog steeds onduidelijk. De man is casco verzekerd :shock:
Zou het wellicht iets te maken kunnen hebben met angst dat meneer zijn rijbewijs gaat kwijtraken ivm meerdere ongevallen?
Angst om toe te geven dat iets niet meer kan op je leeftijd is grooooot.
Zoiets kan zeker maar het blijft gissen omdat tegenpartij geen inkijk geeft in haar motieven.
Vooral dat ontkennen en dus liegen bij veroorzakers van aanrijdingen veel voorkomt volgens de juriste schokte me.
In ieder geval je schadevrije jaren naar de klote ;) .
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Nou, ik heb gisteren mijn eerste glijer gemaakt... In een flauwe bocht naar rechts voelde ik opeens mijn voorwiel onder mij vandaan schuiven, ijzel... Voor ik het wist lag ik op de grond, ik schoof op mijn kont nog een stuk door.

Schade aan mij en mijn fiets valt gelukkig 100% mee. Beetje pijnlijk onderwerk :) Ik heb echt mazzel gehad verder.

Mijn fiets is op de rechterkant gevallen, schade aan derailleurs (voor en achter) en stuur. Crank van mijn trapper staat een beetje krom. Ik kon gewoon doorfietsen naar werk met een beetje ratelende ketting.

Ik ga me nu toch maar een beetje verdiepen in winterbanden denk ik.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Plaats reactie