Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Conclusie: je zult elke keer weer alert moeten zijn op het onverwachte. Geen ervaring is een gevaar, maar het hebben van ervaring ook!
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Dreiky en a.randsdorp,

Erg vervelend en de pijn die omschreven wordt is herkenbaar. Wens jullie beide een goed herstel. Ik hoop dat jullie straks weer op de fiets stappen.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Helaas gebeuren er geen slimme ongelukken, snel beterschap gewenst!
Ik draag altijd handschoenen, het eerst wat contact maakt met de grond zijn je handen..Of de open vingers handschoentjes voldoende zijn om het ergste te voorkomen weet ik niet te vertellen. Misschien dat racefiets gebruikers die er ervaring mee hebben iets meer kunnen vertellen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Free2be schreef: 23 sep 2019, 10:46 Of de open vingers handschoentjes voldoende zijn om het ergste te voorkomen weet ik niet te vertellen. Misschien dat racefiets gebruikers die er ervaring mee hebben iets meer kunnen vertellen.
Ik ben in oktober 2016 door een automobilist van mijn fiets gereden en daardoor met dik 30 km/h op het asfalt terecht gekomen. Ik had handschoenen aan met open vingers en van die gel kussentjes in de handpalm.

In mijn geval waren deze handschoenen precies voldoende. Ik had een heel klein rood vlekje op mijn pols waar de huid wat geïrriteerd was, de huid lag niet open. De handschoen was er duidelijk anders aan toe, die heeft de klap prima opgevangen. Aan mijn vingers had ik verder geen schade, dus daar heb ik in dat geval geen bescherming nodig gehad.

Mijn inschatting is dat als ik die handschoenen niet aan has gehad dat het dan erg vervelend was geworden. Ik ben als eerste met mijn rechter pols op de grond terecht gekomen... Daar zit niet heel veel weefsel tussen huid en bot :ai
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Henry schreef: 22 sep 2019, 18:15 Conclusie: je zult elke keer weer alert moeten zijn op het onverwachte. Geen ervaring is een gevaar, maar het hebben van ervaring ook!
Klopt als een bus....ik zie dit in de duikwereld....75% van de (bijna)ongevallen ontstaat door opeenstapeling van foutjes/fouten die gedoogd worden door routine en ervaring.
Na grondige bestudering van tijdspaden en houding blijkt dan dat er een beetje fatalistisch gedrag in sluipt dit is "onze" grootste vijand in een kritische situatie.
Aan de andere kant is hinder door gebrek aan kennis en ervaring gevaarlijker.
Elk jaar werd ik 2-3 keer getoetst tijdens profcheck met camera op de helm, en communicatie/gedrag werd vastgelegd en samen besproken.
Als ik collegae beoordeel laat ik de opname zien en horen en besluit dan met de vraag of hij/zij het tijdens volgende inzet weer zo zou doen :mrgreen: :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Henry schreef: 22 sep 2019, 18:15 Conclusie: je zult elke keer weer alert moeten zijn op het onverwachte. Geen ervaring is een gevaar, maar het hebben van ervaring ook!
Het hebben van ervaring is geen gevaar, je onoverwinnelijk vinden door die ervaring wel ;)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

...of een overschatting van de eigen kwaliteiten.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hè gadver. Dat zijn vervelende dingen om tegenaan te gaan. Hopelijk gaat het snel weer goed met hem/haar!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Altijd mijn angst als ik langs geparkeerde auto’s rijd :cry:
Plaats reactie