Stromerforum.nl in de lift

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 06 nov 2019, 18:02 Heb je ook informatie over het aantal terugkerende bezoekers? DIt zijn bezoekers die de website al een keer bezocht hebben en terugkomen, bijvoorbeeld omdat deze website interessante informatie deelt.
Dit jaar brachten tot nu toe 231.151 bezoekers 565.155 bezoeken aan het forum. Dat is gemiddeld 2,44 bezoeken per bezoeker. Hoe het verloop eruit ziet, daar heb ik geen hapklare gegevens van via de hosting provider.
Henry schreef: 06 nov 2019, 18:02 Heb je ook informatie over de best gelezen pagina’s/meest bezochte rubrieken?[/list]
Het subforum Algemeen wordt het meest bezocht, direct op de voet gevolgd door het ST3-forum.

Meer gegevens zou ik rechtstreeks uit de database moeten halen of ik moet even zien of er een officiële phpBB-extensie voor is. Als ik eens tijd heb, zal ik daar nog eens induiken.

Het aantal weergaven per topic is trouwens voor iedereen zichtbaar op het forum.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Thanks!
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Google Analytics geeft je heel gedetailleerde informatie. Met de phpbb extension ook simpel te implementeren: https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... analytics/
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

piotr schreef: 07 nov 2019, 12:47 Google Analytics geeft je heel gedetailleerde informatie. Met de phpbb extension ook simpel te implementeren: https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... analytics/
Google Analytics is een heel mooi middel als je er niks om geeft dat alle verzamelde data van je gebruiker ook door Google verwerkt en verkocht wordt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

FreddyH schreef: 07 nov 2019, 16:54 Google Analytics is een heel mooi middel als je er niks om geeft dat alle verzamelde data van je gebruiker ook door Google verwerkt en verkocht wordt...
Zodra jij je met een browser op het www begeeft is Google Analytics wel het minste om je druk over te maken.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

piotr schreef: 07 nov 2019, 17:23 Zodra jij je met een browser op het www begeeft is Google Analytics wel het minste om je druk over te maken.
Ik denk dat iedereen voor zich zelf mag bepalen waar hij/zij zich wel of niet druk over maakt. Maar ik speel even mee: waar zou ik me allemaal druk om moeten maken dan?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

FreddyH schreef: 07 nov 2019, 18:17
piotr schreef: 07 nov 2019, 17:23 Zodra jij je met een browser op het www begeeft is Google Analytics wel het minste om je druk over te maken.
Ik denk dat iedereen voor zich zelf mag bepalen waar hij/zij zich wel of niet druk over maakt. Maar ik speel even mee: waar zou ik me allemaal druk om moeten maken dan?
Installeer de Ghostery extension in je browser. Kijk wat er allemaal geblokkeerd wordt aan trackers.

PS: wat zie ik in de source van je eigen website: <script src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/javascript">???
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

piotr schreef: 08 nov 2019, 10:50 Installeer de Ghostery extension in je browser. Kijk wat er allemaal geblokkeerd wordt aan trackers.
Ik gebruik Privacy Badger, is vergelijkbaar. Maar dat neemt niet weg dat Google Analytics ook een grote bak van ellende is.
piotr schreef: 08 nov 2019, 10:50 PS: wat zie ik in de source van je eigen website: <script src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/javascript">???
Tja. Het is een slecht excuus, maar die site heb ik in tussen 2005 en 2009 of zo redelijk actief bijgehouden en daarna nooit meer iets mee gedaan. Toen was ik een stuk naïver dan nu. Maar je hebt compleet gelijk dat dit heel raar is en het past dus ook zeker niet bij mijn huidige visie op het web en op privacy. Omdat ik de site toch niet echt meer gebruik heb ik hem gelijk offline gehaald. Bedankt voor de kritische opmerking :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Omdat de hosting provider het forum in november naar een andere server heeft verhuisd (bepaald geen vooruitgang, maar dat terzijde) heb ik geen statistieken van november 2019. Maar: in december 2019 ging het record van het hoogste aantal unieke bezoekers opnieuw flink aan flarden.

Het Stromer Forum heeft 2019 afgesloten met meer dan 30.000 unieke bezoekers in december:

stats.png
stats.png (24.82 KiB) 3940 keer bekeken

Medio deze maand is bovendien een nieuw record gevestigd met het grootste aantal gebruikers tegelijkertijd online:

gebruikers online.png
gebruikers online.png (31.67 KiB) 3940 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

De ledengroei is ondertussen wel wat teruggevallen. De voorbije twee maanden 2,66 nieuwe leden per dag (na een periode van 2 maand met 4 nieuwe leden per dag).
Ons drieduizendste lid zal voor begin april zijn, vermoed ik.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie