Stromerforum.nl in de lift

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor wie het leuk vindt hier wat statistieken over onze korte bestaansperiode (12 weken):

statistieken Stromer forum.jpg
statistieken Stromer forum.jpg (61.29 KiB) 9097 keer bekeken

In de maand juli is het aantal unieke bezoekers t.o.v. juni bijna verdubbeld. En het aantal opgevraagde pagina's is gestegen van 84.880 in juni naar 455.528 in juli 2017 :shock:

Het dataverkeer is in juli gestegen naar 20GB. Dit betekent dat ik deze maand wel het mini-hostingpakketje serieus moet gaan upgraden, want in juli zijn wel al vér over de datalimiet gegaan en ik verwacht dat dit de komende tijd alleen nog maar zal stijgen. Dat betekent ook dat ik op zoek ga naar middelen om dit forum te financieren, aangezien ik dit momenteel zelf betaal. Ik heb verschillende ideeën hierover, waarbij ik nu alvast kan zeggen dat de neutraliteit van ons forum eerste prioriteit heeft :dwarf:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Crowd funding. Maak een topic aan. Ik spek wel mee.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Kijk eens naar:

https://www.one.com/nl/hosting

Daar rekenen ze geen kosten voor de bandbreedte en alles werkt als een speer.

Heb daar zelf een aantal websites staan en ben daar zeer tevreden van...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En hopla, ook post 2000 is binnen! :bp:

Dank voor het meedenken en het aanbod om mee te financieren. Ik ga eens rustig nadenken wat te doen. Het water staat ons zeker niet aan de lippen, maar ik vind het super om te lezen dat jullie het forum mee in de lucht willen houden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Kleine (al dan niet vrijwillige bijdrage) kan geen probleem zijn, als we hierdoor het forum reclame vrij kunnen houden...
Ik heb echt geen idee wat het kost een een forum zoals dit in de lucht te houden :av
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Reken ook op mij !
Geen idee wat zoiets kost maar dit is gewoon een bijdrage waard om zonder ellende-reclame-blokken gewoon je favoriete forum door te werken / lezen / aanvullen / etc.....

Groetsels,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En jawel: we zijn de 250 leden en de 4000 posts gepasseerd. En dat terwijl we pas 3,5 maand bestaan!

Naast het aantal geregistreerde leden, waarvan een groeiend aantal zeer actief bijdragen levert, valt ook op dat we maand na maand een verdubbeling hebben van het aantal unieke bezoekers. En als de tendens die in september is ingezet zich voortzet, dan gaan we deze maand met de unieke bezoekers DIK over de verdubbeling t.o.v. augustus heen.

Ik denk dat het nieuws over plannen van Stromer voor 2018, een levertijd op Stromers van enkele weken voor velen onder ons (met als resultaat veel inleeswerk/voorpret en Stromers die vers van de band direct voorzien worden van BodyFloat, SpurCycle bel, andere spiegel etc.) en de tweede geslaagde groepsaankoop (na de Bodyfloat groepsaankoop bij Qicq nu de Redshift Shockstop geveerde stuurpen bij Dikkenberg) het Stromer Forum voor velen een steeds aantrekkelijker platform maakt:

Stromerforum statistieken.jpg
Stromerforum statistieken.jpg (152.76 KiB) 8935 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Sylvia,

klasse; gefeliciteerd.

Met ZO'N tabel kan je bij een fabrikant deuren openen. Ergens bij het welkom-topic heb ik iets geroepen over creatief & informatief & alternatief. Hiermee ben je precies dat klankbord dat een fabrikant nodig heeft. Stromer is op dit moment nog niet zo groot dat ze zich verheven/afstandelijk gedraagt en is dus gevoelig voor info van de werkvloer.

Ben benieuwd waar we rond de jaarwisseling zitten maar besef dat de koude maanden niet de meest optimale fiets-maanden zijn.

Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Helemaal eens met alles.

En dankzij Eurobike vallen nu niet alleen meer de grootste Stromer dealers in Nederland (hopelijk volgen er nog Belgische winkels), maar ook Stromer Zwitserland en Stromer Nederland onder de "warme" contacten. Ik ga er mijn uiterste best voor doen om dit zo te houden, want dit is een win-win-win voor alle partijen.

Ik verwacht dat het forum in september nog verder zal groeien, en daarna wat meer zal stabiliseren, omdat er veel mooiweer-Stromers zijn. Maar zaken zoals de feestelijke opening van het nieuwe Dikkenberg filiaal, de Global Dealer of the Year 2017 voor Qicq, kou/nattigheid/duisternis op de Stromer, het gedoe rondom de regelgeving etc. maakt dat we nog voor maanden genoeg stof te bespreken hebben.

En voor je het weet is het maart en beginnen we weer aan een nieuw seizoen :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Super gefeliciteerd Sylvia !!!

Het Forum voldoet blijkbaar ook volgens de statistieken duidelijk aan een behoefte.

Het was in ieder geval hier bij mij zo, bij mijn oriëntatie voor de fiets zelf maar ook voor de accessoires
(bodyfloat Shockstiolp stuurepen etc )
En nu nog geldt dat het het lezen van alle after-sale vragen en ervaringen en antwoorden van mede stromers niet alleen leuk is maar ook leerzaam

Gr Ampeer
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Plaats reactie