Stromerforum.nl in de lift

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het Stromer Forum is vier maanden jong en vandaag heeft het 300-ste lid zich geregistreerd. Welkom Koekwous! Ook zijn we inmiddels de 5000 bijdragen gepasseerd.

Waar houdt dit op?! Geen idee, maar ik hoop dat we nog lang zo mogen doorgroeien.

Kennis hebben is macht, kennis delen is kracht! :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Kennis is macht; kennissen zijn machtiger......
Geen idee wie dit ooit bedacht heeft maar het klopt best wel.

Op naar de 500 ?!

Groetsels, Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En huppekee. Binnen een maand na de aanmelding van ons 300-ste forumlid en 5000 posts zijn we de 400 leden en 7000 bijdragen gepasseerd.

Welkom allemaal! :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Is me ook opgevallen: opeens een hele grote groep nieuwelingen.
En echt "nieuw" zijn ze niet. Ze hebben gewoon eerst het forum goed "gebruikt"; hun keuze gemaakt; Stromer gekocht......en nu melden ze zich aan.

Geweldig. Kan je volgende Eurobike opeens met een veel zwaardere achtergrond komen. Niet alleen is de verkoop van Stromers in Nederland respectabel. Dit forum met haar kennis moet toch zo langzamerhand ook opgevallen zijn bij Stromer AG.

Zoals ik vorig bericht al zei: op naar de 500.

Groetsels,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 27 okt 2017, 21:19 En echt "nieuw" zijn ze niet. Ze hebben gewoon eerst het forum goed "gebruikt"; hun keuze gemaakt; Stromer gekocht......en nu melden ze zich aan.
Klopt, dat is mij ook opgevallen. Met bijna 10.000 unieke bezoekers per maand was al wel duidelijk hoeveel meelezers we hebben: véél! Echt ontzettend leuk dat zoveel lezers, nu ze de Stromer-knoop (al dan niet met upgrades) hebben doorgehakt, een account aanmaken en ook hun ervaringen delen.

Zo krijgen we een steeds waardevollere community, zowel voor eindgebruikers, als dealers en Stromer zelf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 27 okt 2017, 21:19 Dit forum met haar kennis moet toch zo langzamerhand ook opgevallen zijn bij Stromer AG.
Zeker weten!

Zowel Stromer als dealers zien het Stromer Forum niet als een extra kanaal om service te verlenen. Het eerste aanspreekpunt voor eindgebruikers is immers de dealer, en in tweede instantie Stromer zelf. Om die reden zullen ze zich hier ook niet mengen in discussies of ingaan op vragen. Soms ontzettend jammer, zeker als we met z'n allen ergens over in het duister tasten terwijl je op je blote voeten aanvoelt dat Stromer direct het antwoord paraat zal hebben, maar nog vaker vind ik dit wel begrijpelijk.

Maar reken maar dat zowel Stromer zelf als veel dealers hier met zeer grote regelmaat meelezen. Je hoort ze niet en je ziet ze niet (je kunt immers ook meelezen zonder een account aan te maken). Maar als er zaken op het forum worden geplaatst waar bepaalde partijen niet blij mee zijn, dan loopt al vrij rap mijn mailbox vol.

Hieruit blijkt wel dat we als Stromer-community zeer serieus worden genomen. Dat Stromer en dealers soms ook een beetje bang zijn voor wat er op ons forum wordt gepost, dat vind ik persoonlijk geen onoverkomelijk probleem. Het houdt iedereen wel lekker scherp (mij ook).

Of Stromer ooit iets gaat doen met de indrukwekkende hoeveelheid kennis, ervaring en suggesties die we op het forum bij elkaar hebben weten te krijgen: geen idee. Vooralsnog denk ik dat Stromer voor de volle 100% haar eigen plan trekt. En dat hindert niet: zolang de Stromers verkocht worden in de huidige hoeveelheden doen ze het gewoon goed. En als Stromer AG wel stiekem wil weten wat eindgebruikers daar allemaal van denken, dan weten ze het Stromer Forum inmiddels ook wel te vinden. :bp:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

hi hi !

Daarmee zijn we als Stromer-forum-groep in een bijzonder geslaagde combinatie gekomen:
als vraagbaak, als wensenlijstje, als stem.

Het zou leuk zijn als de Fietsersbond hier ook eens mee zou lezen en daarmee de beperkte tunnelvisie van hun huidig speed-pedelec-beleid (te snel; te gevaarlijk; verbannen) verandert.
Dit forum gaat vooral over het begrijpen en optimaliseren van een Stromer. De fiets zelf laat helemaal niet toe dat je standaard ruim 45 km/h rijd zoals de voorman van de Fietserbond aangeeft. Met deze onwaarheid is betrokkene voor mij dan ook niet meer dan een roeptoeter die zijn persoonlijke mening geeft; deskundig is hij duidelijk niet. wat jammer dat zo'n "deskundige" het aanspreekpunt voor de overheid is.
Met meer dan 5000 posts (joepie !) op dit forum zou iemand toch al wel eens geroepen hebben dat de 50 km/h was aangetikt ?!
Zelf is mijn top een 48,5 km/h. En alleen maar mogelijk door een gezonde meewind en heuvel af. Hoe geinig ook; dit feestje was voorbij toen ik weer horizontaal reed......

Daarnaast is een speed-pedelec (en zeker een Stromer) een kostbaar apparaat. Er zijn geen primaire onderdelen los verkrijgbaar; alleen maar reguliere fiets-onderdelen. Da's effe andere koek bij de goedkope en alom verkrijgbare bromfiets. Met een zeer beperkt budget (veeeeeeeel minder dan een speed-pedelec) kan je met gemak 60 km/h halen zo niet veel meer (maar dan valt het echt op).
Alleen al om dit kostenaspect zijn speed-pedelec gebruikers geen thrill-seekers die als stuntman/vrouw door het verkeer razen. Heel simpel: hun stalen ros is gewoon te duur. Vandaar ook al die posts over zichtbaarheid, verlichting, helmen, reflecterende vestjes, etc. Da's niet iets waar de gemiddelde bromfietser zich zorgen over maakt.

Lekker doorstromeren en doorgaan met dit forum. Net zoals de fijne toename van leden hier zie ik meer en meer gebruikers van speed-pedelecs. Deze groeiende groep is nu nog niet landelijk (h)erkend maar straks is er domweg geen ontkennen meer aan en kunnen we niet meer worden weg gemarginaliseerd.
We brengen als speed-pedelec een deeloplossing tegen het vastlopende verkeersprobleem. En onze oplossing is nog eens echt groen ook. Niemand kan onze oplossing afwijzen; het kost alleen even tijd dat dit wordt beseft door gevestigde orde.

Groetsels, Reinout
tterbeek
Runner-up
Runner-up
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2017, 12:00

Mooi gesproken Reinoud! Hear, hear!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nu oktober voorbij is heb ik de site statistieken van het Stromer Forum er maar weer eens bij gepakt. Het verkeer t.o.v. de maand september is in oktober nagenoeg gelijk gebleven. Het dataverkeer (aantal opgevraagde pagina's e.d.) nam iets af, echter: het aantal unieke bezoekers stijgt nog steeds aanzienlijk. Als je bedenkt dat oktober normaal de maand is waarin het fietsseizoen afloopt, dan vind ik dit geen slechte prestatie.

De prachtige herfst waarop we in de afgelopen maand zijn getrakteerd zal hier zeker aan meegeholpen hebben. Ik denk daarnaast dat het forum in november nog steeds een levendige bedoeling zal blijven, geholpen door de grote actie die Stromer voor november en december op de 2017 modellen is gestart.

statistieken oktober.jpg
statistieken oktober.jpg (58.83 KiB) 3980 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De statistieken van november 2017:

In grote lijnen is het verkeer op het Stromer Forum in november nagenoeg gelijk gebleven aan de maand ervoor. September was de drukste maand tot nu toe op het forum, november heeft september daarin nét niet geëvenaard.

Het aantal unieke bezoekers per maand stijgt nog steeds gestaag, ook in november.

Wat opnieuw opvalt, is dat veel mensen een tijdje zonder account op het forum meelezen, en dan een account aanmaken zodra ze de knoop hebben doorgehakt en een Stromer bestellen. Dat het verkeer niet is gedaald ondanks het feit dat het buiten inmiddels flink natter en kouder is geworden, wijt ik met name aan de Winteractie die Stromer voor november en december dit jaar is gestart. Daarnaast hebben de 365-dagen-per-jaar doorStromeraars meer dan genoeg te bespreken over het trotseren van de koude en gladheid.

Ik ben benieuwd of we ons 500-ste lid nog mogen verwelkomen vóór 2018. Ik verwacht van wel! De teller staat al op 485 forumleden.

statistiekek Stromer Forum november 2017.jpg
statistiekek Stromer Forum november 2017.jpg (76.35 KiB) 3805 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie