Stromerforum.nl in de lift

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De buitenlandse meekijkers/lezers komen vooral bij ons terecht via linkjes die worden geplaatst op collega-fora, zoals het Zwitserse Stromer Forum en het Amerikaanse EBR forum. Dat kan ik zien aan de statistieken. Ook mensen van Stromer Zwitserland lezen soms mee, en de Zwitserse importeur van de Cirrus Cycles BodyFloat komt regelmatig langs. (Maar van deze laatsten weet ik dit enkel omdat ik weet welke accounts van hen zijn.)

Verder denk ik dat we maar één fervent meelezer/dataslurper in Israël hebben zitten :mrgreen:

Hoe het gesteld is met BE/NL forumleden die vanuit het buitenland het forum bezoeken weet ik niet. Ik zie van forumleden alleen het IP adres dat gebruikt is bij registratie. Dit controleer ik eenmalig op land van herkomst, omdat spammers altijd uit dezelfde wereldhoeken komen en die blokkeer ik.

De IP adressen per forumbijdrage schijnen wel ergens in de phpBB database te worden opgeslagen, maar ik heb daar via de ACP (Admin Control Panel) geen rechtstreekse toegang toe. Ik kan daar vast wel bij komen, maar heb hier nooit tijd in gestoken, dus geen idee waar iedereen uithangt na registratie. Dat zijn ook feitelijk mijn zaken niet ;-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Sylvia,
en past dit nog steeds in het budget ?
Ooit opgezet terwijl de provider nog in kleine aantallen GB's dacht....maar nu gezwollen tot een serieuze datastroom die vast in een andere categorie thuis hoort.
We hebben enige tijd geleden een discussie en uitvoering van donaties gehad. Dat leverde jou genoeg financiele armslag om dit forum te runnen (ik DURF niet eens over je investering in tijd te praten....) eenvoudig omdat hosting geld kost. Jij gaf aan dat er voldoende donaties binnen waren om dat hosten tot aan het eind van het jaar te kunnen uitvoeren. En jij hebt toen de donatie-knop (tijdelijk) gedeactiveerd. Top: het gaf alleen maar aan dat jij niet winst wilde maken maar centjes nodig had om dit forum mogelijk te maken.

Maar het is nu al oktober en de tijd gaat snel. Je gaf aan dat je mogelijk voor 2019 andere ideeën had ? Laat maar horen.
Liever een vraag (te vroeg ?) gesteld dan een onderbreking van dit forum.
We hebben nu nooit gedachte/verwachte aantallen forumleden; ik weet zeker dat die heus wel centjes over hebben voor het in stand houden van Stromerforum.nl (en dat geldt dus net zo goed voor onze massaal toegestroomde Belgen; jeetje wat een toestroom !)

De dataslurper uit de bezette Palestijnse gebieden.....
Reinout
Stromernoobie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2018, 18:14
Locatie: Schelle
Merk SP: Stromer

Vermoedelijk is de grote toestroom van de Belgen (waaronder ikzelf) te linken aan de grote interesse rond het Antwerpse.
Binnenkort staan daar grote structurele werken aan de wegen ed op het agenda (nog meer file).
De wergevers zoeken via leasingmaatschappijen voor fietsen gewoon een manier om hun werkvolk op het werk te krijgen.

Voorbeeldje van op ons bedrijf in de Antwerpse haven: op een +- 1000 werknemers zijn er 500 leasingscontracten afgesloten waarvan een +- 380 contracten voor SPedelecs waren :cool2:
ST2 2018 met bodyfloat, Ortlieb Hi-vis en Spurcycle fietsbel; Giro Bexley Mips. WW verkeer Scheldelaan Antwerpen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-ST3 schreef: 02 okt 2018, 04:13 Maar het is nu al oktober en de tijd gaat snel. Je gaf aan dat je mogelijk voor 2019 andere ideeën had ? Laat maar horen.
Liever een vraag (te vroeg ?) gesteld dan een onderbreking van dit forum.
Dank voor je vraag hierover Reinout, de tijd vliegt inderdaad. Het forum onderbreken gaat sowieso niet gebeuren, maar ik ben er nog steeds niet uit hoe ik mijn andere ideeën precies vorm wil geven. Ik denk wel in de richting van dealers het forum financieel gaan laten dragen (met behoud van onafhankelijkheid uiteraard; er zijn fora waarop dit wel lukt, maar het is een lastig gebied om in te bewegen).

Mijn twijfels zitten in de lay-out, invulling, handhaving van de neutraliteit en onze ongezouten meningen, en logistieke afhandeling.

Zodra ik een helder plan heb, zal ik dit per PB delen aan een groepje meedenkers om op te kunnen schieten. Gaat nog voor het einde van dit jaar gebeuren. En als het niks is, dan gaat gewoon de doneer-knop weer aan! :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zag net dat twee dagen geleden eindelijk ons record van het meeste aantal bezoekers tegelijkertijd online weer eens is verbroken. We zitten bijna aan de 100 :d3:
Het grootste aantal gebruikers online was 99 op 08 okt 2018, 21:21
Ik denk dat we het ditmaal aan de ST3 LE review te danken hebben. Die is aardig bekeken en gedeeld via FB (811 bereikte mensen alleen al via de Stromer Forum FB pagina, topic zelf meer dan 1600 keer gelezen binnen 4 dagen).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het grootste aantal gebruikers online was 105 op 15 okt 2018, 12:57
:mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

We hebben oktober 2018 afgesloten met ruim 17.000 unieke bezoekers:

Statistieken Stromer Forum 2.png
Statistieken Stromer Forum 2.png (96.53 KiB) 2848 keer bekeken

Uit het dataverkeer en andere gegevens blijkt dat die bezoekers langer op het forum blijven en meer lezen. Dit zie je ook terug in het dataverbruik, dat inmiddels verdrievoudigd is t.o.v. Q1 2018.

Eind oktober zijn we voor het eerst ook door de grens van 2.500 bezoekers per dag gegaan:

Statistieken Stromer Forum.png
Statistieken Stromer Forum.png (66.58 KiB) 2848 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

En 1449 leden. Waarschijnlijk ergens midden november 1500 leden....
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Leuke gegevens !

Mogelijk dat de zoektocht naar informatie afgelopen kwartaal door onze Zuiderburen kwam. Daar is het nu eigenlijk HET moment om op de SP over te stappen:
- grote ingrijpende onderhoudsklussen aan de wegen (drama voor de automobilist);
- interesante belastingregels (je ZIET gewoon dat dit mensen mobiliseert. LETTERLIJK);
- lease-constructies.
((alleen die zeer omslachtige tenaamstelling/verzekering en onbegrijpelijk lange kentekenplaat-procedure zijn onhandige obstakels))

En in de zoektoch biedt dit forum toch maar eventjes een weelde aan informatie. Top-verhalen, sippe constateringen, tehnische achtergronden.....een stuk eerlijker en completer dan een fabrieksfolder.
Stromer AG mag dit forum denk ik wel dankbaar zijn.....

Stromer ze
Reinout
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Reinout-ST3 schreef: 04 nov 2018, 03:29
((alleen die zeer omslachtige tenaamstelling/verzekering en onbegrijpelijk lange kentekenplaat-procedure zijn onhandige obstakels))
Verzekering werd hier online geregeld op ongeveer 5 minuten. De kentekenplaat werd op minder dan 24 uur geleverd. Zo omslachtig is dat echt niet hoor
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie