Tijdelijk Stromerloos

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De kogel is door voor de helft door de kerk; ik heb mijn geliefde Stromer ST2 S verkocht.

Reden: na meerdere duurtests met de Klever X-Speed PINION en de nieuwe Stromer ST2 ben ik er volledig van overtuigd dat mijn volgende SP er eentje met riem wordt. Ik was aanvankelijk van plan om mijn ST2 S t.z.t. in te ruilen. Maar tweedehands speed pedelecs gaan momenteel als warme broodjes over de toonbank, dus voor een goeie prijs was dit gewoon het beste moment. Zeker omdat mijn SP momenteel veel stil staat en daarmee feitelijk alleen maar in waarde stond te dalen. Dat is ook zonde.

Het doet me wel een beetje pijn, want ik vind de Stromer ST2 S nog steeds één van de beste speed pedelecs out there, zowel in kwaliteit van de afmontage als ondersteuning. Plus hij is al die tijd 100% vrij geweest van problemen.

En nu? Nu wacht ik vol spanning af waar Stromer mee komt in het hogere segment. En of dat segment niet té hoog wordt (voor mij), want we kennen Stromer. Intussen zingt ook de Klever X-Speed PINION Alpha in mijn achterhoofd. Ik heb genoten van de PINION, maar ik vind 'm zo lelijk. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Mijn ST2 S, op de handgrepen met bar-ends en geveerde voorvork na helemaal teruggebracht in originele staat, heeft in elk geval een leuke nieuwe eigenaar die er ongetwijfeld net zoveel plezier van zal hebben als ik ermee heb gehad.


Stromer ST2 S.png
Stromer ST2 S.png (5.12 MiB) 2060 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Welkom in de club van niet-Stromer-rijders :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 27 feb 2021, 23:16 Welkom in de club van niet-Stromer-rijders :d3:
:bj :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

FreddyH schreef: 27 feb 2021, 23:16 Welkom in de club van niet-Stromer-rijders :d3:
Tijdelijk Freddy..... eens gebeten door het beestje, kriebelt het. 😁
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ena1968 schreef: 28 feb 2021, 01:19 Tijdelijk Freddy..... eens gebeten door het beestje, kriebelt het. 😁
Misschien niet tijdelijk... Het zou wel eens een Klever kunnen worden, of misschien nog iets anders...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Heb je een overzicht bijgehouden van de kosten?
Ik ben wel benieuwd naar de kostprijs per km.
Succes met je zoektocht.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Gefeliciteerd met je verkoop... :D

Maar ik kan mij niet voorstellen dat de eigenaar van het stromerforum met een ander merk gaat rijden, dat is vloeken in de kerk :) of zoiets mijn ferrari inruilen voor een fiat... :bj

Succes met je zoektocht naar je volgende SP als je nog wat advies nodig hebt over de ST2 LE met riem dan sta ik klaar voor je :D
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Gefeliciteerd, wel verrassend omdat je eigenlijk altijd toch zo tevreden was over de ST2S.

Ik kan me niet voorstellen dat de ST2 je aan het twijfelen heeft gebracht, dus dat moet de Klever zijn....ik moet erg zeggen dat die voor mij ook behalve de looks alleen maar pluspunten heeft en sommige minnen zijn makkelijk te vervangen.

Succes met je leuke maar soms moeilijke keuze.

En wat betreft het stromer Forum...gezien de diverse bijdragers en bijdrages kan dat ook het Speed pedelec forum worden.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Jenkins
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2021, 09:50
Locatie: Limburg
Merk SP: Flyer
Km-stand: 3750

MarcelH schreef: 28 feb 2021, 10:31 ...<knip>

En wat betreft het stromer Forum...gezien de diverse bijdragers en bijdrages kan dat ook het Speed pedelec forum worden.
Als newbee in de wereld van de Speed Pedelec, en als dankbare lezer van dit waardevolle forum, denk ik dat je daar een hele goede opmerking plaatst!

Er bestaat al een sub forum voor niet-Stromers. Maar de populariteit van dit forum zou best wel eens enorm kunnen stijgen als er met meer openheid naar andere merken geacteerd zou worden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Joker schreef: 28 feb 2021, 10:09 Heb je een overzicht bijgehouden van de kosten?
Ik ben wel benieuwd naar de kostprijs per km.
Nee heb ik niet bijgehouden. Ik kan wel zeggen dat ik ongeveer 1000 euro per jaar heb afgeschreven en dat is best veel. Onder de SP's zijn Stromers nog steeds enorm waardevast, maar modelwijzigingen volgen elkaar rap op, EOL Stromers worden aan het eind van het seizoen behoorlijk hard afgeprijsd door dealers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie