Jaagpadenbevraging

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

Een bevraging van de Vlaamse Waterweg over gebruik van het jaagpad.

https://forms.office.com/Pages/Response ... ZNRDBZRi4u

Misschien haalt het iets uit als we ons laten horen, en worden we op jaagpaden in Vlaanderen algemeen toegelaten. (Dromen mag hé )
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb het maar gelijk even gedaan, maar vrees dat het voor de SP een omgekeerd effect gaat hebben...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Óók ingevuld. Ik had onlangs al een mail gericht aan het kabinet van minister Peeters. Ben voorstander, mits in acht name van de maximum snelheid.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Huiswerk gemaakt, twee keer ... ;)

Verzakkingen, scheuren, "overgangen" (beton <-> asfalt), impact van boomwortels, wielerpelotons, gebrek aan handhaving en de storende aanwezigheid van twee- en vierwielers met verbrandingsmotoren aangekaart ... baat het niet, dan schaadt het niet.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Dbr
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 aug 2018, 13:42
Locatie: Antwerpse Voorkempen - B
Merk SP: Stromer St7 Dark Platinum
Km-stand: 100

Over jaagpaden en speed-pedelecs, berichtje van politie zone Bodukap (regio Bonheiden, Duffel) wat wel en niet mag :

<begin bericht>

Wij krijgen regelmatig vragen over 🚲🛴🏇🏃‍♂️🛹🛵🚙🚜...op het jaagpad dus...

⛔ Op het jaagpad (Dijlepad) is de toegang verboden voor iedere BESTUURDER en ook voor ruiters.

MAAR:
🎯Vergunninghouders mogen het jaagpad wel gebruiken (eventueel onder de voorwaarden opgelegd door hun vergunning).
🎯Rijwielen en bromfietsen klasse A mogen het jaagpad ook gebruiken. Onder rijwielen vallen de fietsen en elektrische fietsen met een vermogen van maximaal 0,25kW waarvan de aandrijfkracht wegvalt vanaf 25km/u.

⚠️ Speed-pedelecs en bromfietsen klasse-B mogen het jaagpad dus niet gebruiken!
MAAR... wanneer er een uitzondering staat voor bromfietsen klasse P is dit wel toegelaten zoals bijvoorbeeld in Duffel - F17.

<einde bericht>

Bericht van feesboekpagina PZ Bodukap
ST1X (2017-2021) ST2 classic (2021-2024) ST7 (2024-?)
Pensioen (sinds 2023) dus enkel nog recreatief gebruik :D !
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Dbr schreef: 03 dec 2020, 16:36 Over jaagpaden en speed-pedelecs, berichtje van politie zone Bodukap (regio Bonheiden, Duffel) wat wel en niet mag :

<begin bericht>

Wij krijgen regelmatig vragen over 🚲🛴🏇🏃‍♂️🛹🛵🚙🚜...op het jaagpad dus...

⛔ Op het jaagpad (Dijlepad) is de toegang verboden voor iedere BESTUURDER en ook voor ruiters.

MAAR:
🎯Vergunninghouders mogen het jaagpad wel gebruiken (eventueel onder de voorwaarden opgelegd door hun vergunning).
🎯Rijwielen en bromfietsen klasse A mogen het jaagpad ook gebruiken. Onder rijwielen vallen de fietsen en elektrische fietsen met een vermogen van maximaal 0,25kW waarvan de aandrijfkracht wegvalt vanaf 25km/u.

⚠️ Speed-pedelecs en bromfietsen klasse-B mogen het jaagpad dus niet gebruiken!
MAAR... wanneer er een uitzondering staat voor bromfietsen klasse P is dit wel toegelaten zoals bijvoorbeeld in Duffel - F17.

<einde bericht>

Bericht van feesboekpagina PZ Bodukap
Dat reglement kende ik al. Is overal hetzelfde.
Ik vind het alleen behoorlijk idioot. Ze leggen op 2km van mijn huis een fietssnelweg, maar het jaagpad er naar toe, mag ik niet gebruiken?
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Plaats reactie