Ik ga op reis en ik neem mee ... mijn Stromer?

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Mijn vakantie is bijna in aantocht en net als vorig jaar sta ik voor de keuze of ik een fiets ga meenemen, en zo ja; welke? Ik ben er wel redelijk uit dat ik een fiets/SP meeneem, maar nog niet of dat de ST5 wordt of mijn Cube gravelbike. Wat me naar de ST5 doet neigen is het feit dat ik dit jaar amper km's er mee heb gemaakt. Het is deze maanden thuiswerken vooral een toer-SP geworden ipv een ww-SP. Dus mis het stromeren wel. Anderzijds biedt de cube een mooie gelegenheid om weer wat aan de (ver weggezakte) fietsconditie te werken. (hoewel dit ook met de ST5 kan i.c.m. lage ondersteuning).

Hoe het ook zij, wat kiezen jullie? Neem je zelf de Stromer mee op vakantie dit jaar of niet? Of neem je bewust een andere fiets mee?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Beiden. Mijn Jan Jansen sportfiets en mn ST1. Het scheelt dat ik de hele zomer op de camping zit en veel kan fietsen. Voor de langere afstanden recreatief pak ik de ST1 en fiets meestentijds in de 2. Als ik met mn dierbare echtgenote ga fietsen is de Jan Jansen geschikter.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ga dit jaar niet op vakantie, maar als ik zou gaan dan 100% de Stromer mee. Geweldig vervoermiddel in de bergen (makkie omhoog, recuppend omlaag) en de ideale bike om grotere afstanden mee af te leggen. Lees: meer te zien :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Als we op vakantie gaan blijft de Stromer bewust thuis, de pedelecs gaan wel mee.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Twee jaar terug samen een fietsvakantie op een ST1 en ST2 gedaan. Dit jaar was het plan om met een gehuurde camper in juni naar Zweden te gaan en de Stromers mee te nemen. Maar dat ging dus niet door toen. Wel uit kunnen stellen naar begin september, maar laat Zweden nou net een van de landen zijn die langer oranje blijft dan de meeste andere landen in Europa.

Hopen dat het nog wel mogelijk wordt, maar ik vind het er somber uit zien. Alternatief is dan naar (oost) Duitsland o.i.d. of Denemarken, alhoewel het laatste land ook weer eisen en regels stelt qua overnachting. Dus ja, Stromers gaan mee, maar wat het wordt en waar we terecht komen is nog afwachten.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Mijn SP gaat niet mee met vakantie. Daar heb ik een Gaastra voor, met Rohloff naaf. Als we niet met die fiets op vakantie gaan, dan gaan ze mee achterop de auto.
VOOR MIJ is de SP bedoeld om snel op het werk te komen, en snel weer thuis aan het einde van de werkdag. ik zie minder van de omgeving met de SP. Met de Gaastra (Hij heet Ome Gerrit En houdt me al 45.000 km gezelschap) peddel ik lekker terwijl ik de tijd heb om om me heen te kijken, het is (voor mij) gemakkelijker om te stoppen en een fotootje te maken, en bij echte fietsvakanties is er geen enkele stress (ook geen accustress).

Maar dat zal voor iedereen anders zijn. Ik doe geen km recreatief met de SP (alleen de eerste weken, om de fiets goed te leren kennen).
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 26 jul 2020, 18:06 makkie omhoog, recuppend omlaag
Enkele dagen geleden had ik de gelegenheid mijn ST5 uit te testen op bergachtig terrein tijdens een rit met ca. 2.100 hoogtemeters.

De recup-functie werkt meer dan behoorlijk. Merkwaardig genoeg stond de accustand op gegeven ogenblik 5% hoger na een steile afdaling van maar een paar kilometer.

Omhoog is wel een andere kwestie. Op een helling van 20% moest flink geduwd om 5 km/u te halen :-)
De ondersteuning schakelt dan automatisch lager om oververhitting te voorkomen.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Slowracer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 1326.7

Net als bij Polling blijft de SP bij mij thuis. Ook ik heb 'm puur voor ww-verkeer aangeschaft. Voorlopig blijft het mijn Apex Aerodyne (beetje reclame :cool2: https://apexbikes.cc/nl/bikes/aerodyne/)die mee gaat op vakanties.
ST1X Sport Ocean 983 Wh
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Het is toch de Stromer geworden, die mee ging op vakantie. Door de hitte en het gezinsleven niet zoveel gestromerd als ik had gewild, maar evenwel een paar heerlijke avond- en ochtendritten gemaakt. Voor het eerst echt goed gebruik kunnen maken van die recupfunctie op de Stromer in heuvellandschap :cool2:

Een kleine sfeerimpressie:

Nabij de camping genomen, uitzicht op kasteel Buysdael, dat net over de Belgische grens ligt:
Afbeelding


's Avonds een ritje tijdens het gouden uurtje door o.a. het Vijlenerbos levert prachtige vergezichten op. Hier zicht op het Geuldal:
Afbeelding


Hier zicht op Vijlen zelf:
Afbeelding


Op een ochtendrit gestromerd naar de voormalige Kluizenarij nabij Valkenburg op de Schaelsberg. De kluis is van 1688 doorlopend bewoond gebleven tot 1930. Een magische plek met prachtig uitzicht, ik doe deze plek altijd even aan als ik in Limburg ben:
Afbeelding


Ditmaal heb ik op de Schaelsberg in alle rust mijn ontbijtje kunnen nuttigen :bf: :
Afbeelding

Van het glooiende Limburgse landschap kan ik nooit genoeg krijgen. Ik kan er eindeloos foto's van maken:
Afbeelding
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Owwwww mooi! :ba
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie