Fietsdip

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

St3 staat al heel erg lang stil hier. Met al die bakken met regen januari en februari had ik er geen zin in en ging ik slechts mondjesmaat met de Stromer en sinds de corona ellende is er helemaal niet meer gestromerd.
Ineens een kind van 4 thuis, dus enorm puzzelen met werk en kind opvangen (we werken allebei) en door het volledig wegvallen van de files was de auto gewoon veruit de snelste optie.
De Stomer is 100% voor woon-werk aangeschaft, fietsen doe ik op de racefiets en mountainbike.
Hopelijk kunnen 8 juni de kinderen gewoon full time naar school zoals aangekondigd, dan komt alles weer een beetje in een normaal ritme.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Leuk weer van je te horen Daniel1975. Ik dacht al, waar blijft ie
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

De ST5 heeft hier ook stil gestaan gedurende de gehele coronatijd. (Had ook z’n voordeel, want mijn controller was voor de tweede keer doorgebrand :bn: Door Fm keurig aan huis vervangen; ik was toch veel thuis :D . Gelijk de pirelli’s eronder gezet.)

Gisteren voor het eerst een middagje naar kantoor gestromerd. Wat een genot om weer op de stromer een lang stuk te rijden onder ideale omstandigheden: zonnetje, alles mooi groen en weinig auto’s op de weg. Het voelde als een vakantierit! Heerlijk ook weer die pirelli’s. :d3:

Wel rustig gereden en goed uitgekeken want je merkt dat het wegdek/de route weer veranderd is sinds begin maart; steentjes in bochten die er eerst niet lagen, nieuwe kuilen, glas en allerlei begroeiing (tja lente 8-) ) die het zicht op zijstraten bemoeilijkt. Moet ook zeggen dat het echt weer even wennen was op volle snelheid; je merkt nu weer extra goed hoe hard je eigenlijk gaat.

Ik was altijd al fan van thuiswerken en deed dit altijd al een dag in week voor de crisis. Net voor de crisis laptop vernieuwd en een geïnvesteerd in een mesh-netwerk waardoor ik op zolder een goed wifi-signaal kreeg (alsof ik het heb aangevoeld). De zolder is mijn vertrouwde werkomgeving nu geworden.

Hoe goed het thuiswerken ook gaat, ik vond de afwisseling naar kantoor gisteren wel weer heel fijn. Ik miste mijn ww-ritjes wel, dus hoop ze wel af en toe weer te kunnen maken. Ik zal sowieso wel weer de Stromer gaan pakken voor wat vrije-tijdsritjes, want het smaakte weer naar meer… met misschien weer een verslagje hier op het forum tot gevolg.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Elke vrijdag een rondje van 60-70 km. Om de batterij in goede conditie te houden.
Vandaag een pakje afgeleverd in Alblasserdam. Doordat niet alle veerponten werkte of een middag pauze hadden werd het rondje uiteindelijk 110 km (met nog 7% over). Laatste 15 km met tegenwind toch nog even op stand 3 gezet. Was wel lekker.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Hier geen fietsdip.....wel een stromerdip.
Mooi droog fietsweer en knal al weer een paar maandjes volledig klachtenvrij op mijn racefietsen woon<>werk met rugzakje op de DIVERGE en de weekenden/woensdagavond op de VENGE aangezien wij dit jaar niet met (geplande)vakantie willen wil ik in september eerst de Ronde v Vlaanderen rijden en daarna la Marmotte weer eens na 20 jaar......de eerste 6 kilo zijn eraf dus zolang ik geen klachten heb gaan we door met trainen daar past de stromer even niet bij hooguit voor herstel training of als het gaat regenen :mrgreen:

Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat een spontaan afgebroken vorkbuis mij niet met open poepert met 43+ over de kasseien laat dokkeren. Eerst moet die storm uit de lucht.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

WFVst5 schreef: 30 mei 2020, 22:09 daarna la Marmotte weer eens na 20 jaar....
Die Marmotte een keer in september deed mij ook al ernstig twijfelen aan een tripje Bourg :cool2:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Yep.....zat van de week met mijn zoon te mijmeren over "vroeger" als 10-12 jarige reed hij met mij mee de Alp, Les deux Alpes, de Ornon en Croix de Fer.

We waren altijd samen op de fietsen weg en Jook& de jongste waren op de camping.
Een paar jaar later was hij goede junior, belofte en elite/Pro Continentaal renner en reed hij mij totaal zoek (zou niet best ween als dat niet gebeurd zou zijn) het fietsen daar heeft mij altijd aangetrokken.
Later in Spanje tot 50-70km landinwaarts bij de kust zijn ook mooie rustige cols te beklimmen.
Op een of andere manier trekt het mij weer enorm en ben ik veel op pad met de racefiets vorig weekend rondje Markermeer was helemaal naar de kloten maar gemiddeld 28 kunnen pakken en inmiddels na drie maanden 7kg. eraf :bj
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

WFVst5 schreef: 06 jun 2020, 19:21

inmiddels na drie maanden 7kg. eraf :bj
Dat doe je beter dan ik, ik krijg het er niet echt af :bu:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Peerke1960 schreef: 07 jun 2020, 13:51
WFVst5 schreef: 06 jun 2020, 19:21

inmiddels na drie maanden 7kg. eraf :bj
Dat doe je beter dan ik, ik krijg het er niet echt af :bu:
Rij elke werkdag 56km, heb fysiek vrij zwaar werk, zit thuis vol in klusperiode en let op mijn voeding trek er op uit met de fiets als het kan, zeil redelijk intensief.......bezig baasje :bb
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Onze GGD ging 27 februari in crisistructuur. Al de mensen werkzaam in deze structuur moesten na de aanschrijving op kantoor werken. Onze werkzaamheden bestaan sindsdien vrijwel volledig uit bestrijding van Corona.
We werken in het gebouw nu samen met GHOR, brandweer en defensie.
Mijn normale werk stopte 1 maart en ik werd volledig opgenomen in team infectieziekten bestrijding.
Coördineerde de eerste testcyclus bij Vion Groenlo waar we met 9 mensen 220 medewerkers op Corona testten. Waarna ik zelf 2 weken in quarantaine moest.
Ben de gehele periode blijven Stromeren tot de fiets werd verkocht 2 weken geleden en doe m’n WW nu op een e-bike.

Fiets samen met m’n vrouw veel extra km’s om het hoofd leeg te maken. Bodycount is niet het prettigste deel van mijn werk. Daarnaast doet ook de onmacht bij bestrijden van uitbraken en de tekorten iets met de mentale mens.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie