Mijn FM heeft "breaking news" aangekondigd....
Nog even wachten op de nieuwsbrief (of toch maar stiekum kijken op hun website...).
Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?
Wiel is ondertussen binnen. Morgenavond rijdt mijn ST2 terug.
Even ter info: dit onderdeel versturen vanuit Duitsland (niet zo ver van Frankfurt) heeft een volle week geduurd. Afstand overbrugt over deze periode : 375 km.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ter info: een week is geen drie maanden. Drie maanden is 13 weken, wat mijn punt onderschrijft dat het grootste issue niet zit in het vervoer binnen Europa via een onderdelenmagazijn in DE, maar in de fabricage van het onderdeel en evt. in transport van Taiwan naar Europa (afhankelijk van of dit lucht- of zeevracht was).
Daarnaast betwijfel ik of de status "verzonden" daadwerkelijk fysiek verzonden betekent voor Stromer. (Slechte communicatie.) Zelfs met de sloomste vervoerder is de overkomstduur van DE naar BE niet langer dan 3 werkdagen. Waarbij overigens de wegafstand tussen afzender en ontvanger niet relevant is, omdat een zending het netwerk van de vervoerder ingaat, dat meestal met hubs en spokes werkt en waardoor een pakket een veelvoud van die afstand aflegt. Of Stromer moet zelf met een busje zijn gaan rondrijden. Maar ik neem aan dat je dit als supply chain manager ook allemaal wel weet.
Meer woorden ga ik niet meer besteden aan geneuzel hoeveel weken er in een maand zit e.d.
Fijn dat je wiel eindelijk binnen is. Het is balen dat het zo ontzettend lang heeft geduurd, dat de communicatie niet deugt en dat je geen leen-Stromer van je dealer kreeg.
Daarnaast betwijfel ik of de status "verzonden" daadwerkelijk fysiek verzonden betekent voor Stromer. (Slechte communicatie.) Zelfs met de sloomste vervoerder is de overkomstduur van DE naar BE niet langer dan 3 werkdagen. Waarbij overigens de wegafstand tussen afzender en ontvanger niet relevant is, omdat een zending het netwerk van de vervoerder ingaat, dat meestal met hubs en spokes werkt en waardoor een pakket een veelvoud van die afstand aflegt. Of Stromer moet zelf met een busje zijn gaan rondrijden. Maar ik neem aan dat je dit als supply chain manager ook allemaal wel weet.
Meer woorden ga ik niet meer besteden aan geneuzel hoeveel weken er in een maand zit e.d.
Fijn dat je wiel eindelijk binnen is. Het is balen dat het zo ontzettend lang heeft geduurd, dat de communicatie niet deugt en dat je geen leen-Stromer van je dealer kreeg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik heb de verzendnota en de datum van verzending. En mijn fm heeft me onmiddellijk gecontacteerd zodra het pakje bij hem binnenkwam.Stromeur schreef: ↑12 mar 2020, 22:02 Ter info: een week is geen drie maanden. Drie maanden is 13 weken, wat mijn punt onderschrijft dat het grootste issue niet zit in het vervoer binnen Europa via een onderdelenmagazijn in DE, maar in de fabricage van het onderdeel en evt. in transport van Taiwan naar Europa (afhankelijk van of dit lucht- of zeevracht was).
Daarnaast betwijfel ik of de status "verzonden" daadwerkelijk fysiek verzonden betekent voor Stromer. (Slechte communicatie.) Zelfs met de sloomste vervoerder is de overkomstduur van DE naar BE niet langer dan 3 werkdagen. Waarbij overigens de wegafstand tussen afzender en ontvanger niet relevant is, omdat een zending het netwerk van de vervoerder ingaat, dat meestal met hubs en spokes werkt en waardoor een pakket een veelvoud van die afstand aflegt. Of Stromer moet zelf met een busje zijn gaan rondrijden.
Stromer heeft in januari bevestigd dat het onderdeel naar Europa zou verstuurd worden.
Er zijn maar twee opties in een goed functionerende organisatie
- je hebt het onderdeel en je stuurt het op
- je hebt dat onderdeel niet en je meldt dat
Maar Stromer stuurt dus gewoon een mail om aan te geven dat het onderdeel verzonden is, ook al is het dat niet. Dus ofwel liegen ze (ik snap echt niet waarom, een klant accepteert een eerlijk antwoord), ofwel is het gewoon een gebrek aan organisatie, en ik vrees dat het hier optie twee is.
Indien Stromer begin januari zou gecommuniceerd hebben dat het onderdeel uit stock was en dat ik 4-6 weken zou moeten wachten om dat onderdeel uitgeleverd te krijgen, zou ik niet tevreden geweest zijn, maar dat zou ik geaccepteerd hebben. Een partner die 4 x na mekaar haar beloftes niet nakomt, dat ligt bij mij gewoon moeilijk. Is dat nu zo moeilijk om dat te begrijpen?
Ik ben trouwens niet de enige die zo lang heeft moeten wachten.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Poll geopend over de gemiddelde levensduur van een Stromer achterwiellager:
viewtopic.php?f=8&t=3468
viewtopic.php?f=8&t=3468
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Op de site van mijn FM vond ik de volgende info over extra garantie:
Extra garantie
Kies voor extra garantie voor je Stromer of Riese & Müller bikes.
Verleng je garantie op je Stromer of R&M voor 12, 24 of 36 maanden.
12 maanden extra garantie voor € 99,-
24 maanden extra garantie voor € 154,-
36 maanden extra garantie voor € 179,-
Verlenging van de garantie tot maximaal vijf jaar Uitgebreide bescherming tegen reparatiekosten in deze periode Niet alleen reserveonderdelen, maar ook de reparatiekosten (arbeidskosten) maken deel uit van de verzekering Waardestijging bij de verkoop van de e-bike.
De extra garantie is aan de e-bike gebonden en gaat in geval van doorverkoop over op de nieuwe eigenaar. Dat is zonder zorgen doorverkopen dus!
Ik heb maar gelijk contact opgenomen met mijn FM.
Extra garantie
Kies voor extra garantie voor je Stromer of Riese & Müller bikes.
Verleng je garantie op je Stromer of R&M voor 12, 24 of 36 maanden.
12 maanden extra garantie voor € 99,-
24 maanden extra garantie voor € 154,-
36 maanden extra garantie voor € 179,-
Verlenging van de garantie tot maximaal vijf jaar Uitgebreide bescherming tegen reparatiekosten in deze periode Niet alleen reserveonderdelen, maar ook de reparatiekosten (arbeidskosten) maken deel uit van de verzekering Waardestijging bij de verkoop van de e-bike.
De extra garantie is aan de e-bike gebonden en gaat in geval van doorverkoop over op de nieuwe eigenaar. Dat is zonder zorgen doorverkopen dus!
Ik heb maar gelijk contact opgenomen met mijn FM.
Witte ST3 van maart 2019
Ondertussen zijn we zowat 3,5 weken verder ... kreeg je een antwoord van Egberts ?allesstroomt schreef: ↑24 feb 2020, 20:22 Mail naar Egberts vertrokken. Wie niet waagt niet wint he.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
kan me niet voorstellen dat dit uitkan voor de verzekering. Ik schat de kans bij mijn kilometrage (12k/jaar) op of een nieuwe motor, velg of controller op bijna 100% in 3 jaar. elke van die onderdelen is een veelvoud van de premie...(180E)
gauw afsluiten dus!
gauw afsluiten dus!
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Die verzekeraars hebben geen idee... (net zo min als lease maatschappijen).
En mogelijk staat er een km-beperking in de kleine lettertjes? Ik heb ze zelf nog niet gelezen.
En mogelijk staat er een km-beperking in de kleine lettertjes? Ik heb ze zelf nog niet gelezen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023