Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 31 mei 2020, 13:01 Ik rij geen meter met dat ding zonder dat er garantie op zit en heb eind januari al een garantieverlenging afgesloten via Safebike ... ik betaalde 1/3e van de prijs die Stromer vraagt.
Plus dat je waarschijnlijk ook garantie hebt op de niet-Stromer-eigen componenten zoals derrie en zo.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Klopt ! ... zelfs (mits afschrijving) op de batterij, bij Stromer is die al compleet uitgesloten van de garantieverlenging.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 31 mei 2020, 18:55 zelfs (mits afschrijving) op de batterij
Dat is wel zéér netjes!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

allesstroomt schreef: 24 feb 2020, 20:22 Mail naar Egberts vertrokken. Wie niet waagt niet wint he.
Golvas schreef: 24 feb 2020, 20:26 Ben benieuwd naar de reactie. :ay
Golvas schreef: 19 mar 2020, 18:44 Ondertussen zijn we zowat 3,5 weken verder ... kreeg je een antwoord van Egberts ?
Ondertussen zijn we ruim 14 weken verder ... kreeg je een antwoord van Egberts ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Beetje uit het oog verloren. Ik heb een reactie gekregen via telefoon, maar kan niet meer exact citeren. Het kwam op hetvolgende neer:
- je kunt overal met de fiets terecht voor herstelling maar de 'expertise' moet eigenlijk bij Egberts gebeuren.
- je vaste fietsenmaker zal weinig gemotiveerd zijn omdat ie zelf ook garantieverlengingen verkoopt en dat aan z'n neus zag voorbij gaan.

Ik zag het dus niet zitten omdat ik nog erg lang met mijn lokale fietsenmaker wil samenwerken. Heb nog geen verlenging gekocht dus. Heb nog een jaartje.
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Heeft iemand een .pdf van de garantie voorwaarden van Safebike/E-Bikegarantie? Ik kreeg te horen van een dealer dat ze extra Stromer garantie aanraden ipv E-bike garantie vanwege beter dekking.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In dat geval kan die dealer je de voorwaarden toch geven, ze samen met jou doornemen en punt voor punt toelichten waar de Stromer garantie betere dekking biedt?

(Als ik ze had, had je ze van me gekregen hoor, geen probleem maar ik heb deze niet ;) )
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

SirJohnDoe schreef: 12 jan 2021, 18:43 Heeft iemand een .pdf van de garantie voorwaarden van Safebike/E-Bikegarantie? Ik kreeg te horen van een dealer dat ze extra Stromer garantie aanraden ipv E-bike garantie vanwege beter dekking.
De voorwaarden voor BE staan online, die voor NL niet ... die zal je dus moeten opvragen.

Het duurste onderdeel van je SP is je batterij ... bij E-BikeGarantie by CarGarantie loopt de garantie zelfs (mits afschrijving) door op de batterij, bij Stromer is de batterij compleet uitgesloten van de garantieverlenging.

Waarom die verkoper je dan de garantieverlening via Stromer aanraadt weet ik niet (ik heb wel een vermoeden ...). :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

Hey allemaal,

Een hele tijd terug kreeg ik dus een mail (en daarna nog een 2de mail) van Strömer voor een verlengde garantie op m'n ST1-X voor de prijs van 269,00 euro.

Dankzij dit topic heb ik uiteindelijk, dankzij de online medewerking van de FM, toch nog een E-bike garantie bij Safebike kunnen regelen. Aangezien ik moest worden opgenomen voor een ingreep geraakte ik niet meer tijdig bij de FM om deze polis af te sluiten. Na contact te hebben opgenomen met deze maatschappij, het filiaal te Brasschaat, opnieuw de FM gecontacteerd om dit via digitale weg af te handelen.
Zo kreeg ik dan van de FM een mail met het document om te ondertekenen, met een bijgevoegde factuur om het bedrag te betalen, en opnieuw ingescand te bezorgen aan hun met een kopie van de betaling.
Zo is dit alles toch nog in orde gekomen, één dag vooraleer de Strömer 2 jaar fabrieksgarantie was afgelopen.
En dus ben ik er toch ietsje geruster in nu ik deze verlengde garantie heb kunnen afsluiten. De jaarlijkse kostprijs bedraagt nu 99,00 euro bij Safebike. Ik vind dit een aanvaardbaar bedrag, zeker omdat ik de fiets persoonlijk heb aangekocht (geen leasing dus).
Bedankt voor jullie info op dit Strömer forum :ay
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Cruiserben schreef: 13 feb 2021, 12:14... mail van Strömer...
Klinkt als phishing: een mail van een bekend klinkend bedrijf maar dan net fout gespeld. Ik zou er niet intrappen :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie