Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Mijn FM heeft "breaking news" aangekondigd....
Nog even wachten op de nieuwsbrief (of toch maar stiekum kijken op hun website...).
Witte ST3 van maart 2019
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Met betrekking tot verlengde garantie? Ik ben benieuwd, daar jouw dealer ook de mijne is.
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wiel is ondertussen binnen. Morgenavond rijdt mijn ST2 terug.
Stromeur schreef: 03 mar 2020, 23:10 Die drie maanden zit 'm echt niet in dat laatste stukje transport tussen CH en DE (1-3 werkdagen behoudens douane). Dat zit in ontwikkeling/fabrikage/transport vanuit Taiwan.
Even ter info: dit onderdeel versturen vanuit Duitsland (niet zo ver van Frankfurt) heeft een volle week geduurd. Afstand overbrugt over deze periode : 375 km.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ter info: een week is geen drie maanden. Drie maanden is 13 weken, wat mijn punt onderschrijft dat het grootste issue niet zit in het vervoer binnen Europa via een onderdelenmagazijn in DE, maar in de fabricage van het onderdeel en evt. in transport van Taiwan naar Europa (afhankelijk van of dit lucht- of zeevracht was).

Daarnaast betwijfel ik of de status "verzonden" daadwerkelijk fysiek verzonden betekent voor Stromer. (Slechte communicatie.) Zelfs met de sloomste vervoerder is de overkomstduur van DE naar BE niet langer dan 3 werkdagen. Waarbij overigens de wegafstand tussen afzender en ontvanger niet relevant is, omdat een zending het netwerk van de vervoerder ingaat, dat meestal met hubs en spokes werkt en waardoor een pakket een veelvoud van die afstand aflegt. Of Stromer moet zelf met een busje zijn gaan rondrijden. Maar ik neem aan dat je dit als supply chain manager ook allemaal wel weet.

Meer woorden ga ik niet meer besteden aan geneuzel hoeveel weken er in een maand zit e.d.

Fijn dat je wiel eindelijk binnen is. Het is balen dat het zo ontzettend lang heeft geduurd, dat de communicatie niet deugt en dat je geen leen-Stromer van je dealer kreeg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 12 mar 2020, 22:02 Ter info: een week is geen drie maanden. Drie maanden is 13 weken, wat mijn punt onderschrijft dat het grootste issue niet zit in het vervoer binnen Europa via een onderdelenmagazijn in DE, maar in de fabricage van het onderdeel en evt. in transport van Taiwan naar Europa (afhankelijk van of dit lucht- of zeevracht was).

Daarnaast betwijfel ik of de status "verzonden" daadwerkelijk fysiek verzonden betekent voor Stromer. (Slechte communicatie.) Zelfs met de sloomste vervoerder is de overkomstduur van DE naar BE niet langer dan 3 werkdagen. Waarbij overigens de wegafstand tussen afzender en ontvanger niet relevant is, omdat een zending het netwerk van de vervoerder ingaat, dat meestal met hubs en spokes werkt en waardoor een pakket een veelvoud van die afstand aflegt. Of Stromer moet zelf met een busje zijn gaan rondrijden. 
Ik heb de verzendnota en de datum van verzending. En mijn fm heeft me onmiddellijk gecontacteerd zodra het pakje bij hem binnenkwam.

Stromer heeft in januari bevestigd dat het onderdeel naar Europa zou verstuurd worden.
Er zijn maar twee opties in een goed functionerende organisatie
- je hebt het onderdeel en je stuurt het op
- je hebt dat onderdeel niet en je meldt dat

Maar Stromer stuurt dus gewoon een mail om aan te geven dat het onderdeel verzonden is, ook al is het dat niet. Dus ofwel liegen ze (ik snap echt niet waarom, een klant accepteert een eerlijk antwoord), ofwel is het gewoon een gebrek aan organisatie, en ik vrees dat het hier optie twee is.

Indien Stromer begin januari zou gecommuniceerd hebben dat het onderdeel uit stock was en dat ik 4-6 weken zou moeten wachten om dat onderdeel uitgeleverd te krijgen, zou ik niet tevreden geweest zijn, maar dat zou ik geaccepteerd hebben. Een partner die 4 x na mekaar haar beloftes niet nakomt, dat ligt bij mij gewoon moeilijk. Is dat nu zo moeilijk om dat te begrijpen?

Ik ben trouwens niet de enige die zo lang heeft moeten wachten.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Poll geopend over de gemiddelde levensduur van een Stromer achterwiellager:

viewtopic.php?f=8&t=3468
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Op de site van mijn FM vond ik de volgende info over extra garantie:

Extra garantie
Kies voor extra garantie voor je Stromer of Riese & Müller bikes.

Verleng je garantie op je Stromer of R&M voor 12, 24 of 36 maanden.
12 maanden extra garantie voor € 99,-
24 maanden extra garantie voor € 154,-
36 maanden extra garantie voor € 179,-

Verlenging van de garantie tot maximaal vijf 
jaar Uitgebreide bescherming tegen reparatiekosten 
in deze periode Niet alleen reserveonderdelen, maar ook de reparatiekosten
(arbeidskosten) maken deel uit van de verzekering Waardestijging bij de verkoop van de e-bike.

De extra garantie is aan de e-bike gebonden en gaat in geval van doorverkoop over op de nieuwe eigenaar. Dat is zonder zorgen doorverkopen dus!



Ik heb maar gelijk contact opgenomen met mijn FM. :D
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

allesstroomt schreef: 24 feb 2020, 20:22 Mail naar Egberts vertrokken. Wie niet waagt niet wint he.
Ondertussen zijn we zowat 3,5 weken verder ... kreeg je een antwoord van Egberts ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
StroWo
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2018, 11:10

kan me niet voorstellen dat dit uitkan voor de verzekering. Ik schat de kans bij mijn kilometrage (12k/jaar) op of een nieuwe motor, velg of controller op bijna 100% in 3 jaar. elke van die onderdelen is een veelvoud van de premie...(180E)

gauw afsluiten dus! :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die verzekeraars hebben geen idee... (net zo min als lease maatschappijen).

En mogelijk staat er een km-beperking in de kleine lettertjes? Ik heb ze zelf nog niet gelezen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie