Daaruit volgt dan de vraag: is een tussenpersoon die de verzekering verkoopt (in dit geval Egberts) ook verplícht om die verzekering te leveren aan iedereen die erom vraagt? Egberts zal niet zitten te wachten op prijsshoppers die a: geen Stromer bij hen hebben aangeschaft en b: niet van plan zijn om het onderhoud bij hen te laten uitvoeren. En daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik heb idd vorige maand een Safebike garantieverlenging afgesloten bij de (voor mij nieuwe) FM.
Mijn ST2 zijn fabrieksgarantie loopt binnen 4 maanden af ... ondertussen zitten we een controller en een wicket cable verder, er volgt ook nog een nieuwe motorkabel.
Voor mij was het ofwel de garantie verlengen ofwel exit ST2 ... dat laatste zal dus nu normaliter pas ergens medio 2022 gebeuren.
Ik vermoed dat Egberts de boot zal afhouden ... voor hem is dit immers een vorm van klantenbinding, hij zal jou niet meteen zo'n 2 x 350 km zien rijden voor een onderhoudsbeurt aan je ST3 en beseft dan ook dat jullie relatie stopt na het afsluiten van het contract.
Edit : oeps, ik zie net dat Stromeur ook al reageerde.
Mijn ST2 zijn fabrieksgarantie loopt binnen 4 maanden af ... ondertussen zitten we een controller en een wicket cable verder, er volgt ook nog een nieuwe motorkabel.
Voor mij was het ofwel de garantie verlengen ofwel exit ST2 ... dat laatste zal dus nu normaliter pas ergens medio 2022 gebeuren.
Ik vermoed dat Egberts de boot zal afhouden ... voor hem is dit immers een vorm van klantenbinding, hij zal jou niet meteen zo'n 2 x 350 km zien rijden voor een onderhoudsbeurt aan je ST3 en beseft dan ook dat jullie relatie stopt na het afsluiten van het contract.
Edit : oeps, ik zie net dat Stromeur ook al reageerde.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Mail naar Egberts vertrokken. Wie niet waagt niet wint he. Hoeveel heb je betaald Golvas?
Wat het bij elke BE dealer kost : € 89 (premie wordt jaarlijks geïnd, contract is ook jaarlijks opzegbaar) ... dus na drie jaar geeft dat € 267, zie : http://www.safebike.be/node/108
Ben benieuwd naar de reactie.
Ben benieuwd naar de reactie.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Toch nog even een update. Ondertussen zijn we begin maart en de onderdelen zijn nog altijd niet geleverd. Stromer heeft met name nog wat bijkomende administratieve fouten gemaaktTomasj schreef: ↑09 feb 2020, 10:10 En we hier spreken over wat na de garantie, vergeten we nog iets veel belangrijker: de onwaarschijnlijk slechte logistiek van Stromer. Eerlijk gezegd ben ik nu echt klaar met Stromer, mijn volgende speed-pedelec zal geen stromer zijn.
Initieel zouden de wisselstukken in de eerste week van februari aankomen. Dat is twee weken, wat ik al redelijk lang vind. Ondertussen is de levering uitgesteld naar 20/02. Dit wil dus zeggen 4 weken wachten op wisselstukken. Ik vind dit gewoon onwaarschijnlijk en totaal onaanvaardbaar.
Zoals het er nu naar uitziet zal ik de stromer dus drie maand missen.
Stromer is maw een totaal onbetrouwbare partner. Een vervangend onderdeel (conversiekit ASI-motor naar TDCM-motor) uitleveren voor een fiets van nog geen twee jaar oud duurt 3 maanden. *
De boodschap is dus : prijs je gelukkig zolang je fiets nog naar behoren werkt, maar weet dat Stromer gewoon onvermogend is om een fatsoenlijke service te leveren.
Indien ik niet op de hoogte was van de inspanningen die mijn fietsenmaker in dit dossier maakt om de zaak op te lossen, had ik al lang een ontbinding van mijn contract geëist.
Stromer claimt "We are shaping the future of mobility.". Maar volgens mij is het gewoon Immobility.
Ik heb hier een maand geleden gezegd dat dit mijn laatste Stromer is. De kans is zelfs groot dat ik de fiets redelijk snel van de hand doe, ik kan hem nu verkopen als redelijk nieuw (nieuwe motor, relatief nieuwe batterij,...)
Ik ga de komende weken waarschijnlijk enkele alternatieven testen.
* Als ik het goed begrpen heb worden de onderdelen vanuit Azië verstuurd....naar Zwitserland. En dan, jawel naar Duitsland. En pas dan naar de fietsenmaker. Misschien is dit niet direct een efficiënte supply chain, denk ik dan
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Die drie maanden zit 'm echt niet in dat laatste stukje transport tussen CH en DE (1-3 werkdagen behoudens douane). Dat zit in ontwikkeling/fabrikage/transport vanuit Taiwan.
Wat zegt de dealer over de exacte oorzaak van de vertraging? Is dit een totaal nieuw product dat nog ontwikkeld en gemaakt moest worden omdat nieuwe onderdelen niet compatibel zijn met (jonge) oudere onderdelen? Of bestond dit product al en was het op? Wat zijn die "administratieve fouten" die tot drie maanden vertraging hebben geleid?
Heb je een leen-Stromer van je dealer gekregen?
Ik praat niks goed, want dit kan natuurlijk echt niet, maar ik begrijp niet wat hier precies mis gaat en dat interesseert me wel.
Wat zegt de dealer over de exacte oorzaak van de vertraging? Is dit een totaal nieuw product dat nog ontwikkeld en gemaakt moest worden omdat nieuwe onderdelen niet compatibel zijn met (jonge) oudere onderdelen? Of bestond dit product al en was het op? Wat zijn die "administratieve fouten" die tot drie maanden vertraging hebben geleid?
Heb je een leen-Stromer van je dealer gekregen?
Ik praat niks goed, want dit kan natuurlijk echt niet, maar ik begrijp niet wat hier precies mis gaat en dat interesseert me wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Die 3 maanden zit hem in het gepruts van de organisatie 'Stromer'. Alhoewel het woord 'organisatie' hier gewoon fout is .
De eerste bevestigde termijn voor het leveren van de onderdelen was eind januari. Toen mijn fm eind januari een status update vroeg, bleken de onderdelen nog niet opgezonden te zijn naar CH. Maar ze zouden de eerste week van februari wel in CG zijn. Dat werd toen ook die due-date verlopen was herbevestigd naar midden februari.Wat zegt de dealer over de exacte oorzaak van de vertraging? Is dit een totaal nieuw product dat nog ontwikkeld en gemaakt moest worden omdat nieuwe onderdelen niet compatibel zijn met (jonge) oudere onderdelen? Of bestond dit product al en was het op? Wat zijn die "administratieve fouten" die tot drie maanden vertraging hebben geleid?
Midden februari bleken er te weinig onderdelen verzonden om alle problemen op te lossen. Toen wachtte ik nog maar 6 weken, voor Stromer dus OK om me nog eens opnieuw minstens twee weken extra te laten wachten. Ik wacht nu op de volgende batch(nu vrijdag).
Conclusie: Een bevestigde levertermijn van Stromer is dus niets waard. Ze zijn ondertussen al 4 of 5 keer na mekaar hun engagement niet nagekomen. Ik heb een deel van de communicatie tussen fm en stromer gezien, dus ik weet waar het probleem zit...
Wat er mis gaat? De Stromer des-organisatie. Stromer komt gewoon geen enkel engagement na . Ik ben zelf al jaren actief geweest als Supply Chain Manager, ik zou mij schamen mocht ik verantwoordelijk zijn voor een organisatie die zo werkt.Heb je een leen-Stromer van je dealer gekregen?
Ik praat niks goed, want dit kan natuurlijk echt niet, maar ik begrijp niet wat hier precies mis gaat en dat interesseert me wel.
Vergeet niet dat dit niet de eerste keer is dat ik dit meemaak, met name bij de bestelling was het krek hetzelfde (dat verhaal staat hier al ergens genoteerd).
Ik heb in ieder geval beslist dat wanneer de onderdelen nu weer geleverd zijn, ik de verkoop laat ontbinden. En daarna heb ik nog een ander plan, maar dat komt pas later aan bod.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat het niet goed is en beter moet staat buiten kijf.
Ik snap alleen nog steeds de kern van het probleem bij Stromer niet. Dat intrigeerde me. Maar ik begrijp dat dat niet bekend is en dat je primair boos bent over die drie maanden. Nogmaals: niemand stelt dat ter discussie. Iedereen zou daar knap ziek van zijn, daar hoef je geen supply chain manager voor te zijn. Er lijkt sowieso weer een hickup te zijn bij de levering van onderdelen (ook controllers en accus).
En geen leen Stromer van de dealer? Dat zou mèh zijn. Ik zou - ook als je een ander merk aanschaft - toch zoeken naar een dealer met onderdelen op de plank en leen-SP's. Jammer, maar kennelijk nog steeds noodzaak. Als de gevestigde orde het al niet op orde krijgt, dan vrees hetzelfde voor de pioniers, al was het maar vanwege het schaalverhaal.
Ik ben benieuwd hoe het ontbinden van de koop in zijn werk gaat als je een product al geruime tijd (een jaar?) in gebruik hebt gehad. Bij een DOA is dat helder: nieuwwaarde. Maar na een jaar zal het bedrag fors lager zijn dan de nieuwwaarde. Weet je zelf al waar je aan denkt, qua claim?
Welke merken ga je testen?
Ik snap alleen nog steeds de kern van het probleem bij Stromer niet. Dat intrigeerde me. Maar ik begrijp dat dat niet bekend is en dat je primair boos bent over die drie maanden. Nogmaals: niemand stelt dat ter discussie. Iedereen zou daar knap ziek van zijn, daar hoef je geen supply chain manager voor te zijn. Er lijkt sowieso weer een hickup te zijn bij de levering van onderdelen (ook controllers en accus).
En geen leen Stromer van de dealer? Dat zou mèh zijn. Ik zou - ook als je een ander merk aanschaft - toch zoeken naar een dealer met onderdelen op de plank en leen-SP's. Jammer, maar kennelijk nog steeds noodzaak. Als de gevestigde orde het al niet op orde krijgt, dan vrees hetzelfde voor de pioniers, al was het maar vanwege het schaalverhaal.
Ik ben benieuwd hoe het ontbinden van de koop in zijn werk gaat als je een product al geruime tijd (een jaar?) in gebruik hebt gehad. Bij een DOA is dat helder: nieuwwaarde. Maar na een jaar zal het bedrag fors lager zijn dan de nieuwwaarde. Weet je zelf al waar je aan denkt, qua claim?
Welke merken ga je testen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hoe snel zou de ST2 Motor Conversion Kit vanuit de UK leverbaar zijn ? ...
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)