Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Lamkram heeft die tekst van dezelfde site gehaald. Dat de verzekering overdraagbaar is, bestrijd ik niet. Je moet die verzekering wel eerst zien af te sluiten.

By the way: ik had mijn FM de link ook gestuurd en de reactie terug gekregen dat ze ernaar gingen kijken en dat ik een reactie terug zou krijgen. Tot op heden nog niks teruggekoppeld gekregen, terwijl ik begrepen had dat het overleg met een vertegenwoordiger van het bedrijf inmiddels geweest is. Misschien denken ze nog na over de voorwaarden die zij gaan aanbieden. Ik heb tijd genoeg, want mijn garantie duurt nog 1 jaar. Mocht je zelf meer haast hebben, benader dan gerust jouw FM met de linkjes/info uit dit draadje.

Egberts is het denk ik te doen om meer Stromers te verkopen. De provisie die Egberts kan verdienen op verkochte verzekeringen is denk ik bijzaak. Daarom verwacht ik eerlijk gezegd dat Egberts de verzekering alleen aan eigen klanten zal aanbieden.
Witte ST3 van maart 2019
Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

Ik heb geen haast - mijn fiets wordt als het goed is voor het weekend geleverd, hopelijk rijd ik er volgende week voor het eerst op. Echter is de aanbieding van Egberts nu geldig, en we weten niet voor hoe lang, dus wat dat betreft kun je 'm maar in de pocket hebben.

Mijn FM had ik overigens al naar deze aanbieding van Egberts gevraagd, en hij zij dat het precies dezelfde garantie is die mijn FM ook aanbiedt (via CarGarantie), maar dat Egberts kennelijk nu een actieprijs heeft. Volgens mij (maar zal het dit weekend nog eens checken) hanteert mijn fm die actieprijs niet.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik heb antwoord van Egberts Groningen. Ik vroeg hen of ik verplicht ben de herstellingen onder de uitgebreide garantie bij hen te laten uitvoeren.
Bedankt voor je aanvraag voor de extra garantie.

Het is echter wel zo dat de reparatie en beoordeling bij ons dient plaats te vinden na dat deze bij ons is afgesloten.
Waarschijnlijk zal dit gezien u woonplaats niet haalbaar zijn.
Dus zij zeggen dat je bij hen moet langskomen als je de uitbreiding bij hen hebt gekocht.
Ik lees dat echter niet in de voorwaarden, alleszins niet die van de belgische versie:
http://www.safebike.be/sites/all/themes ... 072018.pdf
Artikel 6: Schaderegeling/vergoedingen
1. Tot reparatie gerechtigde bedrijven
Indien de koper/verzekeringsnemer de reparatie niet door de verkoper laat uitvoeren, is
eerstgenoemde verplicht deze uitsluitend door een gekwalificeerde rijwielhandelaar te laten
uitvoeren.
De cargarantie.nl Nederlandse voorwaarden staan niet op de site.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb vandaag precies hetzelfde (vreemde?) antwoord van Egberts ontvangen. Geen probleem, want ik weet dat mijn FM ook onderzoek doet naar die aanvullende garantie. Ik kan me niet voorstellen dat zij niet tot een overeenkomst met die verzekeraar kunnen komen.
Witte ST3 van maart 2019
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

De prijs bij Egberts is wel heel interessant natuurlijk.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

allesstroomt schreef: 20 feb 2020, 17:29 zij zeggen dat je bij hen moet langskomen als je de uitbreiding bij hen hebt gekocht.
Ik lees dat echter niet in de voorwaarden, alleszins niet die van de belgische versie
Je zou je licht nog eens kunnen opsteken bij Cargarantie Nederland zelf, maar ik vermoed dat het feit dat de reparatie en de beoordeling bij Egberts zelf dient plaats te vinden een Egberts voorwaarde zal zijn ... wat me trouwens niet onlogisch lijkt.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Zeker niet onlogisch, maar bij mijn weten is Egberts hier enkel de doorverkoper van een vastgelegd verzekeringspakket. Enkel de Algemene voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij tellen dan. Maar die voorwaarden zijn niet te vinden op de Nederlandse website van cargarantie. Dat zou er idd op kunnen wijzen dat elke dealer zelf z'n 'bijzondere' voorwaarden mag maken. Het zal wel te mooi zijn om waar te zijn :)

Vraag gesteld aan Cargarantie Nederland.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Antwoord van cargarantie.nl. nog wat vaag, behalve de laatste zin. Wel van de Nederlandse helpdesk, niet van de Belgische. Het lijkt zo dat ik er overal mee terecht kan. Het enige probleem zal zijn om Egberts er een te laten verkopen aan een niet klant.

Als u een verzekering wenst op uw e-bike, raden wij u aan contact op te
nemen met de Belgische dealer die u de fiets verkocht heeft. Hij zal u
kunnen informeren over de voorwaarden en de prijs.
Helaas kunnen wij u geen lijst met fietsendealers bezorgen, omdat wij niet
hun plaats kunnen beslissen of zij een verzekering willen verkopen voor een
fiets die niet door hen verkocht werd.

Sowieso is onze E-BikeGarantie by CarGarantie geldig in alle landen van de
Europese Unie.
Kleine aanvulling na vraag ter verduidelijking.
Dat klopt, u kunt vragen aan Egberts in Groningen of zij u een verzekering
willen verkopen. Zij zijn een partner van ons.
Als u uw fiets dient te herstellen, kunt u naar elke degelijke
fietsenhandelaar binnen de Europese Unie gaan. Deze dient dan met ons
contact op te nemen alvorens met de herstelling te starten.
Dat is voor mij groen licht.

Nog kleine aanvulling. Ik kreeg per Mail bericht dat de voorwaarden enkel na aankoop beschikbaar zijn. Dat vind ik bijzonder. In be zijn ze wel beschikbaar.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bij de FAQ's verwijst Cargarantie NL de klant die vragen heeft over de garantievoorwaarden idd door naar de verkoper van de verzekering ... misschien is het is BE verplicht om de voorwaarden te publiceren ? :bn:

Ik postte het al hogerop in dit topic : de garantieverlenging kan - voor Cargarantie dan toch - perfect bij een andere FM afgesloten dan de verkoper van je Stromer, da's alvast mijn eigen ervaring.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Golvas, jij hebt al zo een verzekering? Mij is het natuurlijk te doen om de deal van Egberts, 159 eur voor 3 jaar, binnen te halen.
Plaats reactie