Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Needspeed schreef: 14 feb 2020, 05:55 Wat biedt jou FM dan?
In BE biedt elke FM (die met Safebike samenwerkt) hetzelfde aan : verlenging van de tweejarige fabrieksgarantie is mogelijk met maximum drie jaar, met jaarlijkse premiebetaling van € 89 ... dus geen pakket van 3 jaar zoals in NL, ik heb onthouden dat dit in BE niet (meer) toegestaan is.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Stromeur schreef: 15 feb 2020, 11:37Gevoeligheid voor vuil is nog wel een dingetje.....fabrikant van deze TMM sensoren, en die beweren dat de TMM sensor niet gevoelig is voor vuil, en niet hoeft te worden schoongemaakt of afgeplakt.
en wel af fabriek een stikker er over de gleuven plakken
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

WFVst5 schreef: 15 feb 2020, 11:21Hi Marco ik benzoals je weet ook op dit gebied natuurlijk al een "oudstrijder" :bj
Ik ken dat. Bij slordigheden door dealers heb ik altijd de grootste moeite om aanvallen van periodieke explosieve stoornis, ADHD en Gilles de la Tourette te onderdrukken. Ze denken te vaak dat de klant gekke Henkie is.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Golvas schreef: 15 feb 2020, 12:57
Needspeed schreef: 14 feb 2020, 05:55 Wat biedt jou FM dan?
In BE biedt elke FM (die met Safebike samenwerkt) hetzelfde aan : verlenging van de tweejarige fabrieksgarantie is mogelijk met maximum drie jaar, met jaarlijkse premiebetaling van € 89 ... dus geen pakket van 3 jaar zoals in NL, ik heb onthouden dat dit in BE niet (meer) toegestaan is.
Dan begrijp ik je niet helemaal, als je schrijft dat mij offerte (NL)pokke duur is. In B is het dus duurder. Wij in NL moeten wel de drie jaar in een keer betalen. Nu weet ik niet of de garantie overdraagbaar is, want anders ben je min of meer verplicht de fiets drie jaar langer te houden. Wat geen straf is ( hoeft te zijn) overigens.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

BRON: https://www.egbertspremiumstore.nl/extra-garantie/
BRON: https://www.egbertspremiumstore.nl/extra-garantie/
Schermafdruk 2020-02-15 17.38.51.png (37.21 KiB) 2968 keer bekeken
Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Needspeed schreef: 15 feb 2020, 16:19 Dan begrijp ik je niet helemaal, als je schrijft dat mij offerte (NL)pokke duur is.
Jij krijgt een offerte van € 249 voor 3 jaar ... elders (bij Egberts dus ...) wordt hetzelfde aangeboden voor € 159 : da's zowat 36 % goedkoper.

Als je € 249 moet uitgeven voor iets wat elders € 159 mag kosten, dan noem ik jouw offerte en (eventuele) aankoop terecht pokkeduur ... wat begrijp je daar niet aan ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Golvas schreef: 15 feb 2020, 20:03
Needspeed schreef: 15 feb 2020, 16:19 Dan begrijp ik je niet helemaal, als je schrijft dat mij offerte (NL)pokke duur is.
Jij krijgt een offerte van € 249 voor 3 jaar ... elders (bij Egberts dus ...) wordt hetzelfde aangeboden voor € 159 : da's zowat 36 % goedkoper.

Als je € 249 moet uitgeven voor iets wat elders € 159 mag kosten, dan noem ik jouw offerte en (eventuele) aankoop terecht pokkeduur ... wat begrijp je daar niet aan ? :bn:
Idd FM uit Groningen, heeft een tijdelijke actie. Maar ik doelde meer op NL vs B .
En wat heb ik aan een FM die 250Km van mijn woonplaats is.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

Henry schreef: 13 feb 2020, 20:36 Ik heb het afgelopen weekend aan Egberts in Groningen via de e-mail gevraagd of ik de verzekering die zij aanbieden bij hun kan afsluiten, ook al heb ik mijn Stromer niet bij hun gekocht en ik in voorkomend geval bij "mijn” Amsterdamse Stromerdealer een beroep zal doen op die extra garantie. Ik heb nog steeds geen reactie, maar heb geduld.
Hoi Henry, ben benieuwd of Egberts inmiddels al de moeite heeft genomen jouw mail te beantwoorden?
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Wombat, nog geen reactie ontvangen van Egberts.

Zelf denk ik er het volgende van.
De extra garantie wordt aangeboden via een Verzekeringsmaatschappij: E-BikeGarantie by CarGarantie.
Op de site van dit bedrijf staat het volgende: "Met de E-Bike-Garantie by CarGarantie beschikt de dealer over een ideaal service- en prestatieaanbod waarmee hij zich van zijn concurrenten en van de particuliere verkoopmarkt kan onderscheiden". Als Egberts deze garantie ook aan gaat bieden aan niet-eigen-klanten, dan vervalt dit ideale service- en prestatieaanbod.

Maar... ik heb de vraag gesteld en ben benieuwd naar hun antwoord.
Witte ST3 van maart 2019
Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

@Henry Toch wordt wel gesteld dat de verzekering overdraagbaar is (bv. bij doorverkopen van je fiets). Zie deze post van lamkram met de screenshot van Egberts site. https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f ... 167#p78037

Daarom denk ik dat het misschien toch mogelijk moet zijn om deze verzekering te gebruiken bij een andere dealer. Want wat als je verhuist, de fiets verkoopt of anderszins van dealer wilt wisselen of deze garantie puur bij Egberts afsluit omdat zij met de prijs stunten...?
Plaats reactie