Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wombat schreef: 09 feb 2020, 22:10 Ik haak even in op deze discussie omdat ik van 1 dealer hier in de buurt hoorde dat Stromer wel degelijk schijnt te kijken naar het aantal gereden kilometers, en als die dermate groot zijn kan het - volgens de dealer - zo zijn dat je niet een (volledig gratis) nieuwe accu krijgt
Dat is verouderde informatie, of Stromer is de garantie-bepalingen (opnieuw) aan het heroverwegen, maar heeft hierover nog niks gepubliceerd en je dealer weet meer dan het grote publiek.

Tot - ik meen - eind 2017 was het zo dat je onder garantie een nieuwe accu kreeg wanneer de capaciteit binnen de eerste twee jaar onder de 75% dook, en waarbij je minder dan een x aantal km had gereden.

Dit is later gewijzigd naar de garantie dat je minimaal 75% overhoudt binnen de eerste twee jaar. Zo staat het op de Stromer website:
3. Duur van de garantie.
ST1: 2 jaar
ST1 X: 2 jaar
ST3: 2 jaar
ST5: 2 jaar

Onafhankelijk van het model gelden:

Frame – 10 jaar
Accu - 75% van de capaciteit binnen 2 jaar
Bron: https://www.stromerbike.com/nl/service/garantie

Als dit op de Stromer website en in de handleiding/garantievoorwaarden die je met je Stromer mee krijgt staat op het moment dat jij je Stromer koopt (factuurdatum), dan is dit wat er geldt voor de duur van jouw garantie.

Vreemd dat een erkend Stromer dealer verwarring veroorzaakt met een klok-klepel verhaal. Het zou voor mij reden zijn om niet met die dealer in zee te gaan, want die heeft dus niet eens helder wat de garantievoorwaarden zijn. En als er nou iets is wat je echt moet hebben op je Stromer, dan is het een goede afhandeling van garantie-aanvragen, zonder discussie met je dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wombat schreef: 09 feb 2020, 22:10 Afgelopen weken heb ik flink onderzoek gedaan (in een paar weken dit forum doorgespit :cool2: en meerdere dealers in de omgeving afgegaan om info en ervaringen in te winnen). Ik haak even in op deze discussie omdat ik van 1 dealer hier in de buurt hoorde dat Stromer wel degelijk schijnt te kijken naar het aantal gereden kilometers, en als die dermate groot zijn kan het - volgens de dealer - zo zijn dat je niet een (volledig gratis) nieuwe accu krijgt... Had ie zelf mee gemaakt met een andere klant van hem. Het fijne weet ik er ook niet van, maar als je 30.000 km op de teller hebt staan en de accu raakt op, tja.. misschien is Stromer langzaam haar garantiebeleid aan het wijzigen?
Het garantiebeleid is een contract dat start bij de aankoop. Dat kan je dus niet meer naderhand aanpassen.
Er is geen km beperking opgenomen in de garantievoorwaarden.
Dus in dat geval gewoon je dealer in gebreke stellen. Dat win je gewoon altijd. Je moet dat proces wel tegen je handelaar starten. En die moet de schade terugwinnen op Stromer (jij hebt geen contract met Stromer).

Mijn fietsenmaker zou dat ook niet accepteren van Stromer. En een fm die dat wel accepteert, is geen goede volgens mij, maar een dozenschuiver.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

Stromeur schreef: 09 feb 2020, 22:21 Als dit op de Stromer website en in de handleiding/garantievoorwaarden die je met je Stromer mee krijgt staat op het moment dat jij je Stromer koopt (factuurdatum), dan is dit wat er geldt voor de duur van jouw garantie.
Tomasj schreef: 10 feb 2020, 00:05 Het garantiebeleid is een contract dat start bij de aankoop. Dat kan je dus niet meer naderhand aanpassen.
Er is geen km beperking opgenomen in de garantievoorwaarden.
Helder. Goed om te weten dat dit gewoon zo opgenomen is in de garantiebepalingen van Stromer zelf. Ik lees daar ook dat op de vervangen producten gewoon weer opnieuw 2 jaar garantie zit (!).

Ik zal de betreffende FM hier nog eens op wijzen.
Op een binnen de garantieperiode uitgevoerde reparatie op basis van een materiaal- resp. fabricagefout geeft Stromer op deze dienst (reparatie/vervanging) opnieuw 2 jaar garantie, onafhankelijk van andere garantieperioden;
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Het probleem bij Stromer is niet de garantie, daar zijn ze vrij correct in . Het probleem zit echt structureel. Het bouwen van fietsen is één en daar kruipt door de huidige vraag alle energie in(leasing ....). Het op stock houden van onderdelen kost geld en ruimte en daar kan of wil Stromer op dit ogenblik nog te weinig in investeren . Als je de peddelec zijn plaats wil geven in het ww. geheel ga je ook op de onderdelenvoorziening moeten inzetten zoals in de autowereld zoniet verlies je klanten . Anderzijds botsen we telkens weer op problemen die reeds lang zouden moeten verholpen zijn ,waterinsijpeling,slechte contacten enz..... Dat je opstartproblemen kent is normaal maar dat je na 10 jaar nog steeds met gelijkaardige problemen kamt is minder. Het feit dat de alternatieven peperkt zijn laat Stromer toe zich nog even op zijn eiland te bevinden ....maar de evolutie gaat snel en het niet anticiperen op bestaande problemen zou wel eens het grote probleem van Stromer kunnen worden. Hopelijk lezen ze dit onderwerp eens goed door in Zwitserland en komt er een positieve ommezwaai naar betrouwbaarheid en mobiliteit!
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Golvas schreef: 09 feb 2020, 12:16
Lamkram schreef: 09 feb 2020, 11:35 Ik heb mijn FM wederom hiernaar gevraagd en de link van Egberts erbij gedaan. Ze waren er al mee bezig maar een klein beetje pushen kan geen kwaad.
Mooi zo, wordt vervolgd dus. :ay
Tomasj schreef: 09 feb 2020, 11:38 Ik vermoed dat het uit Azië komt.
Is er dan geen enkele andere Stromer verkoper in de lage landen die die onderdelen op voorraad heeft ? :bn:
Goed nieuws.

Groet Mark
Bijlagen
E1740111-4DA7-4F27-81B9-D79BC1DA8CD1.jpeg
E1740111-4DA7-4F27-81B9-D79BC1DA8CD1.jpeg (275.11 KiB) 2414 keer bekeken
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Goed nieuws van “onze” FM.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 09 feb 2020, 21:35
Mensen kiezen Stromer vanwege het geweldige rijgedrag en zijn bereid om er dik voor te betalen, omdat geen ander merk het op dit moment beter doet. Zelfs mensen die hier op het forum roepen dat Stromer afgemonteerd is met inferieure onderdelen lappen er nog steeds - dus in die wetenschap! - 7 a 10k voor.
Ik ben er zo een.
Er is geen merk die de fietsbeleving zo goed heeft als Stromer op dit moment qua ondersteuning en gemak van hard rijden.
En dat is voor mij doorslaggevend.
Dat wil toch niet zeggen dat we niet mogen mopperen over bepaalde keuzes die Stromer maakt? (de bekende roximlamp, de matige velgen op de 3, incourante bandenmaat)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 11 feb 2020, 13:04 Dat wil toch niet zeggen dat we niet mogen mopperen over bepaalde keuzes die Stromer maakt? (de bekende roximlamp, de matige velgen op de 3, incourante bandenmaat)
Tuurlijk wel, doe ik ook.

Maar ik ben er wel voorstander van om e.e.a. in het juiste perspectief te plaatsen. Dus als mijn accu niet lekker functioneert en onder garantie wordt omgeruild, terwijl er verder vrijwel geen problemen zijn met de accu's, en dan een accu "junk" etc. noemen, dat gaat er bij mij niet in.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Voor één keer heb ik eens geen mening ;p want ik heb geen verstand van accu's en weet dus ook niet wat goed of slecht is.
ocra

Henry schreef: 11 feb 2020, 12:37 Goed nieuws van “onze” FM.
Goed nieuws voor de FM de klant koopt namelijk hun probleem af. Ik had wel goed gevoel bij Qicq maar die is langzaam aan het afbrokkelen nu Stromer geen fabrieksgarantie meer geeft...
Plaats reactie