Dat is verouderde informatie, of Stromer is de garantie-bepalingen (opnieuw) aan het heroverwegen, maar heeft hierover nog niks gepubliceerd en je dealer weet meer dan het grote publiek.Wombat schreef: ↑09 feb 2020, 22:10 Ik haak even in op deze discussie omdat ik van 1 dealer hier in de buurt hoorde dat Stromer wel degelijk schijnt te kijken naar het aantal gereden kilometers, en als die dermate groot zijn kan het - volgens de dealer - zo zijn dat je niet een (volledig gratis) nieuwe accu krijgt
Tot - ik meen - eind 2017 was het zo dat je onder garantie een nieuwe accu kreeg wanneer de capaciteit binnen de eerste twee jaar onder de 75% dook, en waarbij je minder dan een x aantal km had gereden.
Dit is later gewijzigd naar de garantie dat je minimaal 75% overhoudt binnen de eerste twee jaar. Zo staat het op de Stromer website:
Bron: https://www.stromerbike.com/nl/service/garantie3. Duur van de garantie.
ST1: 2 jaar
ST1 X: 2 jaar
ST3: 2 jaar
ST5: 2 jaar
Onafhankelijk van het model gelden:
Frame – 10 jaar
Accu - 75% van de capaciteit binnen 2 jaar
Als dit op de Stromer website en in de handleiding/garantievoorwaarden die je met je Stromer mee krijgt staat op het moment dat jij je Stromer koopt (factuurdatum), dan is dit wat er geldt voor de duur van jouw garantie.
Vreemd dat een erkend Stromer dealer verwarring veroorzaakt met een klok-klepel verhaal. Het zou voor mij reden zijn om niet met die dealer in zee te gaan, want die heeft dus niet eens helder wat de garantievoorwaarden zijn. En als er nou iets is wat je echt moet hebben op je Stromer, dan is het een goede afhandeling van garantie-aanvragen, zonder discussie met je dealer.