Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
ocra

Ik vind het een goede vraag, ik heb bij aflopen van garantie wel over na gedacht om hem te verkopen en weer nieuw te kopen. Uiteindelijk niet gedaan toch weer hele investering. Bij mij is veel vervangen; 2x controller, accu, motor (lagers), voorvork. Ik ben wel benieuwd hoe de FM om gaat als dit buiten garantie gebeurd deze onderdelen vallen niet onder slijtage onderdelen. De lagers in het achterwiel is toch wel reden om serieus om me heen te kijken als de tijd daar is.

Afgelopen weken is mijn omni beetje aan het klote met scherm, soms doet hij het niet. Ik contact opgezocht met FM en het antwoord was de prijs en dat het kan gebeuren aangezien deze al op leeftijd begint te raken (3 jaar). Ik voel daar helaas een strijd aankomen.
ocra

Golvas schreef: 25 jan 2020, 21:26 Choose your country : https://www.cargarantie.info/e-bike/country.html
Oh check, zat op andere site te kijken dan. Beetje jammer dat het niet aangeboden is bij mij dan ;).
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb mijn FM (QicQ in Amsterdam) net de volgende e-mail gestuurd:

Ik zie dat Egberts in Groningen haar klanten een extra garantie aanbiedt: de E-BikeGarantie by CarGarantie. Zie eventueel: https://www.egbertspremiumstore.nl/extra-garantie/
Kent QicQ ook de E-BikeGarantie by CarGarantie?


Als ik het goed heb gelezen, kan deze garantie op elk moment ergens binnen de looptijd van de fabrieksgarantie worden afgesloten. Met de extra garantie is de consument vanaf de aankoopdatum gedurende maximaal vijf jaar beschermd tegen reparatiekosten.
1. Als je de garantie niet bij aanschaf hebt afgesloten, is er dus nog helemaal niks aan de hand.
2. Nog wel even goed uitzoeken welke onderdelen wel en welke onderdelen niet onder de garantie vallen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ocramarco schreef: 25 jan 2020, 21:30 het antwoord was de prijs en dat het kan gebeuren aangezien deze al op leeftijd begint te raken (3 jaar)
Ik zou met dat antwoord ook geen genoegen nemen. Wat zou er moeten slijten aan een OMNI, waardoor het na drie jaar niet meer goed functioneert?

Het vervelende is dat de bewijslast voor het ontstaan van een defect na de eerste 6 maanden verschuift van de verkoper naar de consument. Maar ik zou met alle liefde de OMNI samen met de dealer demonteren om te bekijken wat er dan aan de hand is dat tijdsgebonden is.

Er bestaat zoiets als de te verwachten economische levensduur van een product. Naar mijn mening is die bij onderdelen zoals een controller of OMNI echt wel langer dan 2 a 3 jaar. En bij een Stromer als geheel al helemaal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Mijn ST2s is nu (na 3 jaar en 10k km) net uit de garantie gelopen, ik maak me vooralsnog geen zorgen. Ja een nieuwe accu is duur, maar geeft nog geen tekenen van slijtage. Voor de lagers in het achterwiel, zou ik in ieder geval eerst zelf proberen de lagers te vervangen, het wiel is toch dan niks meer waard. Ik begrijp dat de lagers in de zwarte zijhelften van de motor aan de binnenkan erin geperst zitten, (foto's van internet geplukt https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=63809
en betreft een ouder model ST1 (ongeveer 2015 denk ik)).
stromer_motor_open.jpg
stromer_motor_open.jpg (91.45 KiB) 3339 keer bekeken
deze helften kan je van de motor af trekken en dan het lager eruit tikken,
Stromer_motor_separated.jpg
Stromer_motor_separated.jpg (103.37 KiB) 3339 keer bekeken
zou waarschijnlijk best moeten lukken. Zaak weer in elkaar drukken en wiel naar de FM om opnieuw te spaken.
Andere onderdelen zijn wel duur, maar wel te behappen.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik ben benieuwd of de verlengde garantie verzekeringen na 4 jaar en 11 maanden nog steeds nieuwe onderdelen vergoeden of de dagwaarde.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Tja wel een goede vraag/stelling van Henry Ik heb er geen moeite mee als zaken sneuvelen alles kan immers kapot, ik leef daar momenteel van.

Redelijkerwijs heb je een bepaalde verwachting, je koopt een mooie set muzikale luidsprekers, hebt er voor gespaard en in het eerste jaar is zowat alles al vervangen wat er maar in de zuil zit de ene wel, de andere niet.
Dus kunnen we niet over een structureel probleem spreken toch zou het mij weinig vertrouwen voor de toekomst geven. Ik mag redelijkerwijs(lijk wel een advocaat) verwachten dat zo'n set, net als de vorige van dit merk, 20 jaar probleemloos spelen en daar begint het getouwtrek.

Gelukkig is mijn HiFi leverancier niet de moeilijkste en geeft mij na een kop koffie twee jaar later een nieuwe set speakers van hetzelfde merk en type die vervolgens al weer 7 jaar perfect spelen.
Nu "slijten" dit soort zaken niet zoals een fiets maar gemiddeld 25.000km met een motor voor wat lagers van hooguit €10.00 is wel weinig zoals bij zoveel zaken in de fietsbranche kan ik dit niet rechtpraten de kwaliteit is dan gewoon inferieur en hoe goed je dealert het ook rechtbreit dit is in de hele fietsbranche ronduit knullig en niet alleen bij stromer :aq
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@WFVst5, is het vervangen van de lagers van het achterwiel, na de garantieperiode geen leuke handel voor jou? :ay
Ik heb daar wel wat pegels voor over zolang het maar geen 1400 euries kost!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik hoop dat er een ST3s of 4 komt. In dat geval zou het zomaar kunnen dat mijn 3 wordt omgeruild aan het einde van de garantieperiode. Alleen zie ik daar nu geen enkele reden toe, wil eerst zien waar Stromer mee komt.
En eerlijk gezegd: nieuwe motor is goedkoper dan fiets omruilen.
Plaats reactie