De zin of onzin van energy boost energiereep, energiegel, proteinereep vs Sultana.

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik kwam bij Action een paar energie repen en gel tegen.

Energiereep € 0,79, Bevat veel koolhydraten. Voedzame reep voor de nodige energie tijdens, voor of na het sporten.

Energygel € 0,99 Met de zoete smaak van fruit punch. Makkelijk mee te nemen. Deze energygel voorziet je lichaam van snelle koolhydraten tijdens het sporten.

Proteïnereep € 0,89 Voor sporters, Laag in koolhydraten, Rijk aan eiwitten. Met dit sportieve tussendoortje krijg je op een makkelijke manier veel eiwitten binnen.

Sultana fruitbiscuit bosvruchten 5-pack € 1,70 √ Het vertrouwde tussendoortje √ Bron van vezels √ Zonder kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen √ Vol natuurlijke ingrediënten De zoetheid van deze FruitBiscuit komt van: 31% - Biscuit 69% - Fruitvulling & rozijnen

In mijn fietstas heb ik meestal een paar pakjes Sultana fruitbiscuit bosvruchten. Die repen van Action zijn niet te hachelen, Sultana bosvruchten vind ik redelijk van smaak. Ik heb een overzicht gemaakt van de voedingswaarde per 100 g en per verpakkingseenheid. Ik ben geen voedingsexpert en weet niet wat slecht, matig, goed beter, best of geweldig is op dit gebied.

Wie heeft verstand van zaken en kan er iets zinnigs over zeggen?
022.gif
022.gif (23.25 KiB) 3957 keer bekeken
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Verkochten ze nog geen ketonen in den Action ? :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 05 mei 2019, 20:37 Ik ben geen voedingsexpert en weet niet wat slecht, matig, goed beter, best of geweldig is op dit gebied.
Ligt eraan wat je wil bereiken: wil je een tijdelijke boost? Wil je uren aan één stuk door kunnen leveren? Gaat het tijdens de rit allemaal prima, maar wil je juist daarna zo snel mogelijk herstellen?

Ik heb zelf altijd een paar gelletje bij me in de tas voor het geval ik last krijg van hongerklop. Hongerklop is bij mij heel dramatisch. Ik kan dan helemaal niks meer en psychisch stort ik ook in. Ik wil dan een snelle kick, maar daar betaal ik na een uur of twee wel de prijs voor, met een zware low. Ik gebruikte ze dus nooit op weg naar mijn werk, maar wel op weg naar huis, als ik nadien op de bank kon instorten.

Van een mede-forummer heb ik eens de tip gekregen om een banaan te eten vlak voor vertrek. Werkte ook prima. En 's morgens deed ik het altijd op een bak havermout, met rijstmelk, palmbloesemsuiker, rozijnen en vers fruit. Mijn rit was 30km/3 kwartier.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat je dit ook wel een boeiend topic gaat vinden:

viewtopic.php?f=5&t=448&hilit=voeding
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Snelle Jelle hier om 16:00 en altijd wel wat Dextrootjes in de tas.
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Martijn Rookie schreef: 05 mei 2019, 22:39 Snelle Jelle hier om 16:00 en altijd wel wat Dextrootjes in de tas.
Da's allemaal suiker... Volgens mij niet zo'n goed idee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Golvas schreef: 05 mei 2019, 21:16 Verkochten ze nog geen ketonen in den Action ? :mrgreen:
nog niet, wel catabolische mueslirepen
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Stromeur schreef: 05 mei 2019, 21:43 Ligt eraan wat je wil bereiken
interen op mijn eigen reserves is juist het doel. Het is pure nieuwsgierigheid. Het zijn 4 producten. Welke kan je het beste bij je steken voor het geval je iets te eten nodig hebt onderweg? Ik heb geen idee. Op een Stromer ben je na ongeveer max 1,5 uur toe aan pauze en moet je omkeren. Anders kom je niet meer thuis op 1 akkulading.

Mijn dag start altijd met een bruine boterham en pindakaas. Daarmee kan je 11 stedentocht winnen en olympisch zwemkampioen worden. Daar achteraan een beker karnemelk.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Niemand heeft het over eiwitten, nochtans de belangrijkste bouwsteen !
Eiwitten houden de honger weg.

Eiwitten helpen u recupereren na een lange rit.
Ik eet normaal 150-175gr eiwitten per dag.

Heel het suikerverhaal is niet slecht. Wat is het doel, dat is de vraag. Voelt ge dat ge vermoeider zijn als anders, pak dan snelle suikers om het komende half uur nog door te kunnen gaan. ( dextro, gel, ... )
Denkt ge een hongerke te krijgen op de fiets, drink op voorhand een eiwityoghurt bvb.

Suiker betekent letterlijk suiker. Dus niks natuurlijks, helemaal bewerkt. Daar zit niks meer in , enkel de snelle carbs. Dus als ge die niet verbruikt, nestelen die zich lekker in uw bierpens 😂
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Die eiwitten moet je wel verspreid over de dag eten, je lijf kan die namelijk niet in bulk verwerken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie