Wat wordt de introductie in 2020?

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 18 jun 2019, 22:23
RikC schreef: 18 jun 2019, 13:15 M.b.t. laders een nieuwtje, ik begreep van de dealer waar ik m'n fiets wil kopen dat er een nieuwe 245W lader zonder fan van Stromer in de pijplijn zit en dat vanaf dit najaar alle fietsen daarmee geleverd zouden worden.
Met sticker PRC :mrgreen:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 18 jun 2019, 21:59
FreddyH schreef: 18 jun 2019, 21:01
Stromeur schreef: 18 jun 2019, 19:47 De controller zit op dezelfde plek, maar niet meer achter een kunststof afdekplaat. De locatie van de controller is, volgens de dealer die ik hierover sprak, geïntegreerd in het accuvak.
Interessante keuze, maar die controller wordt typisch best warm. In de winter is dat prettig, maar in de zomer...
Stromer heeft inderdaad altijd gezegd dat de controller gekoeld moet worden door de rijwind langs de openingen van die afdekplaat. Dat weten ze dus. Als ze de controller nu anders geplaatst hebben, dan zal er iets gewijzigd zijn (hitte ontwikkeling, design controller, wijze van koeling) waardoor koeling via rijwind niet meer nodig is.
Eigenlijk basic elektronica les. Thermische weerstand en elektrische weerstand. Beide zijn perfect te berekenen. Neem de juiste FET voor de job en uw warmte ontwikkeling verminderd van 1/2 tot 1/4... Dus meer thermische weerstand is dan geen probleem. Voor een kleine controller (<1kW continu) heb je 6 FET's nodig en kost dat een schandalige 20 cent/stuk ipv 10 cent/stuk... maar die zijn dan wel 2x zo DUUR :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dank u. Kun jij bij Stromer gaan werken? Ik denk dat wij als eindgebruikers jou heel hard nodig hebben daar (en dat meen ik serieus). Als je dan ook meteen even de poeffende laders onder de loep neemt, dan kun je niet meer stuk bij mij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 18 jun 2019, 23:20 Dank u. Kun jij bij Stromer gaan werken? Ik denk dat wij als eindgebruikers jou heel hard nodig hebben daar (en dat meen ik serieus). Als je dan ook meteen even de poeffende laders onder de loep neemt, dan kun je niet meer stuk bij mij.
De laders zijn aan te passen, genoeg info hierover. En er is een nieuw type op komst.
Aanbesteding controllers is eisen stellen mbt FET's, printplaten (printsporen) en connectors, maar dan moet je (goed) weten waarover je onderhandeld...(en dat is zo voor alles wat je uitbesteed)
Dat het nu wel kan (controller en lader) bewijst waar het in het verleden "fout" ging.
Stromer besteed uit, accu, controller, lader,... zij hebben die kennis niet "in house" nodig (= kosten besparend) en het resultaat kennen we allemaal... Iedereen kan een controller vervangen, wie kan hem repareren (of verbeteren)??? Ook zo bij alle anderen fiets en auto fabrikanten. Iedereen werkt met toeleveranciers en daar stopt het. Kennis ten gronde is er (bijna) niet meer... enkel de kennis om over de prijs te onderhandelen/binnen budget te blijven.
Zelf als technisch verantwoordelijke in een 24/7 productieomgeving zie ik genoeg "engineers" passeren die de theorie niet in de praktijk herkennen, ondanks ze intelligent genoeg zijn, dat is het probleem niet.
Ik moet het warm water niet opnieuw uitvinden --> https://www.ebikes.ca/product-info/phaserunner.html
Een kleine 6 FET controller tot ongeveer 3kW, dat zijn 3 ST5en in 1 fiets... In België mag je tot 4kW (continu vermogen) met de SP, ruim binnen de grenzen van de wet :D
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Jins schreef: 19 jun 2019, 00:18Kennis ten gronde is er (bijna) niet meer... enkel de kennis om over de prijs te onderhandelen/binnen budget te blijven
juist. Elke afdeling met een manager en zijn eigen targets. Iedereen is bezig met zijn eigen suboptimalisatie en geen van allen denk eraan om de hele keten in beeld te brengen en het werkelijke probleem aan te pakken
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 18 jun 2019, 22:23
RikC schreef: 18 jun 2019, 13:15 M.b.t. laders een nieuwtje, ik begreep van de dealer waar ik m'n fiets wil kopen dat er een nieuwe 245W lader zonder fan van Stromer in de pijplijn zit en dat vanaf dit najaar alle fietsen daarmee geleverd zouden worden.
Zodra die er is ga ik lekker met mijn huidige lader binnen de garantie lekker hard over verkeersdrempels fietsen enzo :dwarf:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Daniel1975 schreef: 19 jun 2019, 06:41
Stromeur schreef: 18 jun 2019, 22:23
RikC schreef: 18 jun 2019, 13:15 M.b.t. laders een nieuwtje, ik begreep van de dealer waar ik m'n fiets wil kopen dat er een nieuwe 245W lader zonder fan van Stromer in de pijplijn zit en dat vanaf dit najaar alle fietsen daarmee geleverd zouden worden.
Zodra die er is ga ik lekker met mijn huidige lader binnen de garantie lekker hard over verkeersdrempels fietsen enzo :dwarf:
:D Hopelijk krijg je dan geen vervanger uit die enorme "oude stock" waar niemand een oplossing voor heeft...
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

T'is idd. afwachten he :ay. De dealer gaf aan dat als mijn fiets in september geleverd word er mogelijk al de nieuwe lader bij zit... fingers crossed!
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ach, ik heb nu twee laders; 1 op kantoor en 1 thuis. Volgens mij overkomt die dingen nu niet zo heel veel dus ik ga er vanuit dat ze heel blijven. Vond het wel zuur dat ik een dure lader erbij moest kopen, maar had ook geen zin om risico te nemen.
Plaats reactie