Soms zit ik wel eens te dromen over wat er nog beter aan de Stromer zou kunnen. We hebben hier al wat draadjes over gehad op het forum, maar vanavond borrelde er bij mij wat. Dus - even heel basic en uit de losse pols - wat mockups gemaakt van een "Omni C 2.0 scherm". Hier wat eerste ideetjes hoe - als ik zelf controle over de configuratie van het scherm zou hebben - mijn Omni eruit zou kunnen zien:
Hoofdscherm variant 1
Zo zou mijn hoofdscherm eruit kunnen zien. Bijzonderheden:
* Zowel resterende accupercentage als de geschatte resterende afstand die je daarmee zou kunnen stromeren.
* Op grond van navigatie - in te stellen via bijv. de omni-app of een 3rd party navigatie-app - een verwachte aankomsttijd + navigatie-instructies.
Hoofdscherm variant 2
Zelfde als variant 1, maar dan wat geshuffeld in de layout.
Sportactiviteitsscherm
Dit scherm zou wat meer bedoeld zijn om de sportieve prestaties te zien. Ik heb hier de trapfrequentie, hartslag, calorieën (een die dan wél klopt) en de versnelling (op basis van Di2) waarin je zit. Dit omni-scherm geeft aan dat de trapfrequentie laag is en adviseert subtiel onderaan het scherm dat ik naar een lichtere versnelling moet schakelen.
Dit zijn zo even wat eerste ideetjes. Wat vinden jullie? Zou je zulke schermen willen? Vind je het te druk of mis je informatie?
Even dromen over een Omni 2.0
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Wat ik op het hoofdscherm zou willen zien:
- tijd
- snelheid
- nog beschikbare hoeveelheid energie in accu
- resterend aantal km’s o.b.v. huidig verbruik
- stand (1-2-3)
- versnelling
- stand verlichting (normaal licht of groot licht)
Omdat de OMNI op een niet-ideale plek zit, heeft navigatie niet veel zin. Je verliest daardoor teveel het zicht op de omgeving.
Sportscherm: mag, maar vind ik niet noodzakelijk.
- tijd
- snelheid
- nog beschikbare hoeveelheid energie in accu
- resterend aantal km’s o.b.v. huidig verbruik
- stand (1-2-3)
- versnelling
- stand verlichting (normaal licht of groot licht)
Omdat de OMNI op een niet-ideale plek zit, heeft navigatie niet veel zin. Je verliest daardoor teveel het zicht op de omgeving.
Sportscherm: mag, maar vind ik niet noodzakelijk.
Witte ST3 van maart 2019
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik zou eerder dromen over Stromer 2.0. Hierbinnen is zeker plaats voor dromen over nieuwe fietsen en hun user interfaces maar als ik droom dan zie ik een fabriek die:
- producten aflevert die goed zijn, dus 99% heeft zo goed als nooit storingen. Ook niet de eerste maanden na aflevering.
- een goed distributie kanaal heeft opgezet vanuit waar dealers binnen een paar dagen onderdelen kunnen krijgen.
- een goede service afdeling heeft waar motoren en accu's gereviseerd worden, na revisie heb je weer een zo goed als nieuw product
- een dozenschuiver als dealer actief weert
- goede communicatie heeft met hun dealers
- bij ontwikkeling van nieuwe producten een groter onderscheid maakt tussen 100% design en een model wat veel meer praktisch is
- ook XXL frames aanbiedt
- een open interface aanbiedt op de OMNI, zodat externen zelf apps kunnen bouwen om gegevens uit te lezen of personalisaties te doen
Hier werd ik wakker
EDIT, nog eentje:
- die een intensieve samenwerking aangaat met Jroen, zodat Jroen niet alles hoeft te reverse-engineeren (hij krijgt dus gewoon bouwtekeningen) en de resultaten van Jroen's huisvlijt worden actief meegenomen bij de ontwikkeling van nieuwe producten. Jroen wordt hiervoor uiteraard op een nette manier gecompenseerd (of zelfs in dienst genomen oid)
- producten aflevert die goed zijn, dus 99% heeft zo goed als nooit storingen. Ook niet de eerste maanden na aflevering.
- een goed distributie kanaal heeft opgezet vanuit waar dealers binnen een paar dagen onderdelen kunnen krijgen.
- een goede service afdeling heeft waar motoren en accu's gereviseerd worden, na revisie heb je weer een zo goed als nieuw product
- een dozenschuiver als dealer actief weert
- goede communicatie heeft met hun dealers
- bij ontwikkeling van nieuwe producten een groter onderscheid maakt tussen 100% design en een model wat veel meer praktisch is
- ook XXL frames aanbiedt
- een open interface aanbiedt op de OMNI, zodat externen zelf apps kunnen bouwen om gegevens uit te lezen of personalisaties te doen
Hier werd ik wakker
EDIT, nog eentje:
- die een intensieve samenwerking aangaat met Jroen, zodat Jroen niet alles hoeft te reverse-engineeren (hij krijgt dus gewoon bouwtekeningen) en de resultaten van Jroen's huisvlijt worden actief meegenomen bij de ontwikkeling van nieuwe producten. Jroen wordt hiervoor uiteraard op een nette manier gecompenseerd (of zelfs in dienst genomen oid)
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromerfred
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1782
- Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
- Locatie: Haarlem
- Merk SP: ST7
- Km-stand: 4600
Volgens mij werd jij wakker in Utopia Freddy:) ik vind de suggesties goed.
Andere optie is dat er een Apple watch app wordt gemaakt.
Stapje terug zou al goed geholpen zijn met een 3rd party navigatie app die mij niet pas na het kruispunt gesproken instructies geeft af te slaan (Google) maar gewoon elke keer ervoor....
Andere optie is dat er een Apple watch app wordt gemaakt.
Stapje terug zou al goed geholpen zijn met een 3rd party navigatie app die mij niet pas na het kruispunt gesproken instructies geeft af te slaan (Google) maar gewoon elke keer ervoor....
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
Allemaal mooie en nuttige schermen die je eventueel zelf zou kunnen samenstellen. Ook de opties van de andere onder jou bericht zijn nuttig. Misschien gaat Stromer ooit meewerken je weet het niet. Nu dienen ze zich goed te concentreren op het maken van fietsen en misschien wel het hele Omni Geb duren uit te besteden aan....... vul maar in.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
ZIet er goed uit!
accu percentage icm nog beschikbare actieradius, lijkt me wel super.
Rittijd en gemiddelde zou niet hoeven.
Afstand ook niet want dat is je overgebleven actieradius - startwaarde.
Navigatie die vanaf google maps via je telefoon aangestuurd wordt! ja super idee
Icoontje om te zien of je telefoon of appjes krijgt bv. Als zijnde soort smart watch. (voor mij persoonlijk geen must, als ik fiets wil ik niet gestoord worden. )
Trapfrequentie, hartslag?hartslagzone? kan via sporthorloge. Hier kijk ik maar zelden op als ik fiets. KOmt ook door lange mouwen en kou nu nog.
Denk dat meeste ook kan met telefoon op de SP connect. Dat heb ik nu paar keer geprobeerd, maar werkt ook niet super. telefoon gaat gewoon in slaapstand enzo. Met handschoenen nog lastig te bedienen.
accu percentage icm nog beschikbare actieradius, lijkt me wel super.
Rittijd en gemiddelde zou niet hoeven.
Afstand ook niet want dat is je overgebleven actieradius - startwaarde.
Navigatie die vanaf google maps via je telefoon aangestuurd wordt! ja super idee
Icoontje om te zien of je telefoon of appjes krijgt bv. Als zijnde soort smart watch. (voor mij persoonlijk geen must, als ik fiets wil ik niet gestoord worden. )
Trapfrequentie, hartslag?hartslagzone? kan via sporthorloge. Hier kijk ik maar zelden op als ik fiets. KOmt ook door lange mouwen en kou nu nog.
Denk dat meeste ook kan met telefoon op de SP connect. Dat heb ik nu paar keer geprobeerd, maar werkt ook niet super. telefoon gaat gewoon in slaapstand enzo. Met handschoenen nog lastig te bedienen.
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
Ik wist niet dat je (stiekem toch) over Stromers droomt!
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Allemaal fantastische ideeen, maar het OMNI verhaal lijkt mij niet uitvoerbaar en maakt de boel onnodig duur.
Lokatie van de OMNI is niet handig voor navigatie, je kunt niet in 1 oogopslag kijken omdat deze te diep zit. Sowiso is veel info op de OMNI niet handig, teveel afleiding.
Heel veel van de genoemde zaken zijn op te lossen met een Garmin Edge;
- navigatie
- trapfrequentie
- hartslag
- ritgegevens
- koppeling naar je smartfoon die laat zien of er berichten binnen komen
Voor €300 heb je een Garmin Edge 520Plus of een Wahoo Element die dit allemaal veel beter kunnen dan dat Stromer het ooit zou kunnen; het is niet hun core-business.
Lokatie van de OMNI is niet handig voor navigatie, je kunt niet in 1 oogopslag kijken omdat deze te diep zit. Sowiso is veel info op de OMNI niet handig, teveel afleiding.
Heel veel van de genoemde zaken zijn op te lossen met een Garmin Edge;
- navigatie
- trapfrequentie
- hartslag
- ritgegevens
- koppeling naar je smartfoon die laat zien of er berichten binnen komen
Voor €300 heb je een Garmin Edge 520Plus of een Wahoo Element die dit allemaal veel beter kunnen dan dat Stromer het ooit zou kunnen; het is niet hun core-business.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Mee eens. Ik zou het liefst zien dat Stromer de OMNI API open zet, zodat de OMNI kan samenwerken met andere systemen zoals het Shimano Di2 systeem op de ST2 S/ST5, smartwatches, Garmin, Wahoo, Maps etc. etc.Daniel1975 schreef: ↑18 mar 2019, 09:33 Voor €300 heb je een Garmin Edge 520Plus of een Wahoo Element die dit allemaal veel beter kunnen dan dat Stromer het ooit zou kunnen; het is niet hun core-business.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023