Waar was ik?

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik wacht nog steeds op de response van JanDirkVeenendaal . :bu:

Oke, ik ben dus weer op de fiets gestapt. Ditmaal een plaatje van een kasteel die onze Vlaamse vrienden hier op het forum zeker moeten herkennen.
Bijlagen
Waar-was-ik-5.jpg
Waar-was-ik-5.jpg (411.61 KiB) 2664 keer bekeken
Witte ST3 van maart 2019
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Nee, zegt me niks... helaas
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
JanDirkVeenendaal
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 feb 2019, 13:28
Locatie: Den Helder

JanDirkVeenendaal schreef: 31 mar 2019, 09:34 Waar was ik dan vanochtend vroeg..... voor mijn gevoel nog veel te vroeg...
Het betreft een fietsroute tussen Den Helder en Julianadorp.. wordt ookwel kano route genoemd omdat je langs een slootje fietst.
St3 black 983 Wh
Per 1 maart 2019 Noord-Holland
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

:cool2: Had het slootje even niet gezien. :)
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Waar was ik? Lamkram (Mark) zou dit zeker hebben geweten. Mark, kom er maar in...

Ik was bij het half afgebouwd kasteel in Almere. De plannen voor het bouwen van het kasteel dateren uit 1999. Het plan was om een replica te maken van kasteel Jemeppe in Hargimont (België), een 13de-eeuwse burcht in de Ardennen (zie de foto hieronder). Het zou contrasteren met het jonge Almere, waar in 1976 de eerste huizen werden gebouwd. Kasteel Almere was bedoeld voor congressen, vergaderingen en trouwerijen. De bouw startte in 2000 maar werd in 2002 stilgelegd, waarna het bouwwerk is verworden tot een hedendaagse ruïne.

Vooralsnog doet het kasteel in Almere herinneringen oproepen aan een commerciële praatjesmaker die Almere kwam binnenscheuren, eentje die met zijn trukendoos de bewoners wist te winnen voor zijn project. Nadat zijn geld op was en een droom was verdampt, koos de oplichter het hazenpad en bleef Almere zitten met een schetsmatig silhouet als een herinnering aan grootheidswaanzin en een monument voor De Mislukking.

Wellicht vind Almere in de toekomst een partij die bereid is om het kasteel af te bouwen.
Bijlagen
Kasteel-Jemeppe-in-Hargimont.jpg
Kasteel-Jemeppe-in-Hargimont.jpg (452.44 KiB) 2575 keer bekeken
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Henry schreef: 02 apr 2019, 21:28 Waar was ik? Lamkram (Mark) zou dit zeker hebben geweten. Mark, kom er maar in...
Ik heb even gewacht, maar natuurlijk herkent elke inwoner van Flevoland dit, jammer genoeg, mislukte project.

Jammer dat niemand er iets mee gaat doen. Ik ben benieuwd wat de Floriade de gemeente Almere en haar inwoners gaat kosten.

Even snel wat opgezocht, grrr

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/07/fl ... e-a2754215

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Er was nog enige hoop dat door de komst van de Floriade ook de ruïne, die tegenover de Floriade ligt, zou worden afgebouwd. Floriade wordt dus veeeeeeeeel duurder en de ruïne blijft. Mooi visitekaartje geeft de gemeente Almere hiermee af.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het inkijkje dat jullie bieden in de highs en lows van Flevoland ontzettend leuk. Het is een boeiende provincie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

JanDirkVeenendaal schreef: 31 mar 2019, 09:34 Waar was ik dan vanochtend vroeg..... voor mijn gevoel nog veel te vroeg...
Aan de duinen op de achtergrond te zien en je woonplaats den helder, gok ik op iets in de buurt van julianadorp. Daar liggen meer van die hyacintvelden.
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Henry schreef: 02 apr 2019, 00:24 Ditmaal een plaatje van een kasteel die onze Vlaamse vrienden hier op het forum zeker moeten herkennen.
Henry schreef: 02 apr 2019, 21:28 Waar was ik? Lamkram (Mark) zou dit zeker hebben geweten. Mark, kom er maar in...

Ik was bij het half afgebouwd kasteel in Almere. De plannen voor het bouwen van het kasteel dateren uit 1999. Het plan was om een replica te maken van kasteel Jemeppe in Hargimont (België), een 13de-eeuwse burcht in de Ardennen (zie de foto hieronder). Het zou contrasteren met het jonge Almere, waar in 1976 de eerste huizen werden gebouwd. Kasteel Almere was bedoeld voor congressen, vergaderingen en trouwerijen. De bouw startte in 2000 maar werd in 2002 stilgelegd, waarna het bouwwerk is verworden tot een hedendaagse ruïne.

Vooralsnog doet het kasteel in Almere herinneringen oproepen aan een commerciële praatjesmaker die Almere kwam binnenscheuren, eentje die met zijn trukendoos de bewoners wist te winnen voor zijn project. Nadat zijn geld op was en een droom was verdampt, koos de oplichter het hazenpad en bleef Almere zitten met een schetsmatig silhouet als een herinnering aan grootheidswaanzin en een monument voor De Mislukking.

Wellicht vind Almere in de toekomst een partij die bereid is om het kasteel af te bouwen.
Interessante uitleg.
Als dit replica klaar is, zal het vast een verrassend zicht zijn, zeker in een omgeving als Almere.
Tussen haakjes, je hebt geen idee hoe lang ik op zoek geweest ben om in de eerste foto een kasteel in Vlaanderen te ontdekken :)
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Plaats reactie