Winterfietsdip

Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Ik zat vanochtend te balen omdat ik geen fiets meer heb. :bu: :bu: Laat die ST3 maar rap geleverd worden!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Sinds kort begonnen bij een nieuwe baan in de buurt van de Van Brienenoordbrug. Ten opzichte van mijn vorige baan ~21 km. (richting Numansdorp) is de afstand nu ongeveer tien km. langer geworden en fiets ik ~31 km. Afgelopen donderdag was de eerste officiële werkdag qua fietsen waardeloos. In de ochtend door de regen met regenpak aan, maar helemaal droog ben ik toch niet gebleven. Stromer buiten in de fietsenstalling gezet, accu eruit gehaald om binnen op te laden, ketting- en fietsslot vastgezet. Bleek aan het eind van de dag dat ik het fietssleuteltje met het accusleuteltje nog in het accuontgrendelingsgedeelte had laten zitten. Dus het hele idee van op slot zetten sloeg nergens meer op. Ben niet gewend mijn accu er uit te moeten halen en een eerste werkdag ben je toch met een hoop andere zaken ook bezig.

Eind donderdagmiddag natte sneeuwbuien en daar weer door terug naar huis, maar waarbij ik de heenroute zelf de rustige route langs de Oude Maas had gepland koos ik er op de terugweg in het donker maar voor om Google mij de kortste weg terug te laten vertellen, want in het donker en de regen kon ik me slecht oriënteren. Dat komt er dan in mijn geval op neer dat je dwars door Rotterdam-Zuid gaat, wat ik liever niet doe. Ik wist na een paar km. dat het niet handig was, maar ondertussen had ik overdag een buikgriepvariant die serieuzere vormen begon aan te nemen en had ik een koortsig koud gevoel en wilde ik zo snel mogelijk naar huis. Paar parken doorgefietst en uiteindelijk bijna nog een vijver ingefietst omdat ik een of ander oud fietspad volgde dat vroeger blijkbaar doorliep, maar nu als het ware een doorgestoken stukje met water was geworden. Voor mij was uiteindelijk die dag mijn eerste winterdip.

Omdat ik me weer bijna 100% voel en de weersverwachting voor morgen sneeuw is en gladheid, sla ik morgen het fietsen dan ook over en neem ik (helaas/gelukkig) de metro wel. Daarnaast heb ik nog geen idee of er op mijn route gestrooid wordt en wil ik de eerste werkweek niet gaan experimenteren.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Hier twijfels... volgende nacht geven ze tot -12°, ik werk van 22 tot 6u. De afstand woon- werkverkeer is peanuts, nog geen 5 km maar wel langs een weg waar niet gestrooid wordt...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromer9000 schreef: 21 jan 2019, 17:29 Hier twijfels... volgende nacht geven ze tot -12°, ik werk van 22 tot 6u. De afstand woon- werkverkeer is peanuts, nog geen 5 km maar wel langs een weg waar niet gestrooid wordt...
-12°C op de Hoge Venen. In Gent, waar jij woont -4°C. Dus de koude, zeker voor een afstand van 5 km is geen argument. Gladde wegen absoluut wel, temeer omdat het morgen tegen 06h00 start met sneeuwen in O Vlaanderen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Tomasj schreef: 21 jan 2019, 19:01
Stromer9000 schreef: 21 jan 2019, 17:29 Hier twijfels... volgende nacht geven ze tot -12°, ik werk van 22 tot 6u. De afstand woon- werkverkeer is peanuts, nog geen 5 km maar wel langs een weg waar niet gestrooid wordt...
-12°C op de Hoge Venen. In Gent, waar jij woont -4°C. Dus de koude, zeker voor een afstand van 5 km is geen argument. Gladde wegen absoluut wel, temeer omdat het morgen tegen 06h00 start met sneeuwen in O Vlaanderen
Ik heb de kaarten daarnet bekeken en -12 is idd serieus overroepen, bovendien dringt de 'sneeuwzone' via de Kuststreek het land binnen en zou die pas rond 8u Gent bereiken, dan lig ik reeds warm onder de veren :D Maar glad zal het zijn op de baan en het is een baan waar nauwelijks mensen passeren dus wijselijk ga ik de auto nemen...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Maar dat het stenen uit de grond vriest, wilt toch niet zeggen dat het glad is?!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Als het koud genoeg is, zit er te weinig water in de lucht om het glad te laten worden.
Dus wat dat betreft kan je echt beter -5 of lager hebben, dan rondt het vriespunt.
Bovendien is het dan ook vaak nog zonniger.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Vandaag heerlijk 100km weggetrapt. Vanochtend rustig aan gedaan om de accu te sparen (-7C), maar dat was achteraf niet nodig: ik had heen en terug iets meer dan 20% over.
Als je de accu warm in de fiets plaatst en meteen gaat fietsen, doet de buitentemperatuur er weinig toe: de accu houdt zichzelf warm. Ik begin me wel af te vragen hoe ik mezelf in de zomer koel ga houden, want +5C begin ik al warm te vinden...
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Vdbrinky
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2018, 12:42
Locatie: Nijkerk - NL
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 21684

pvg schreef: 21 jan 2019, 22:47 Ik begin me wel af te vragen hoe ik mezelf in de zomer koel ga houden, want +5C begin ik al warm te vinden...
Dat vroeg ik mij ook inderdaad af. Vind onder nul een mooie temperatuur om niet te zweten... :cool2:
Is aan het genieten van een ST1x
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Funny, dat we door de leveringsproblemen bij Stromer vorig jaar nu een hele nieuwe generatie Stomeraars hebben die nog nooit in de warme zon hebben gestromerd. (Mijn ST1 X werd in 2017 in maart uit voorraad geleverd, dat waren nog eens tijden..)

Maar het goede nieuws: het wordt echt alleen maar leuker. Op al het zweet, drukte op de (fiets)paden en een triljoen insecten in je gezicht na :mrgreen:

Zonder gekheid: voor Stromeren in de zomer is genoeg kleding te vinden die warmte en vocht goed afvoert. En jullie hebben straks alvast een bere-conditie opgebouwd, dus je hoeft je als de zomer losbarst sowieso al minder in te spannen. Tegen de tijd dat de temperatuur gaat stijgen gaan we gewoon weer over op tips uitwisselen over zomerfietskleding. Is een stuk goedkoper ook, vergeleken met wat we allemaal aan moeten trekken om de winter een beetje door te komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie