Brandstofprijzen protest

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 20 nov 2018, 16:07
Free2be schreef: 20 nov 2018, 07:40 Er zou al eens kunnen nagedacht worden om diegene die van thuis uit zouden kunnen werken, thuis te laten.
De ellende is dat de Belastingdienst eist dat je een x aantal dagen per jaar alsnog naar kantoor reist, anders kan de werkgever geen onbelaste reiskosten vergoeden. Mijn werkgever verplicht mij daarom om 3 van de 5 dagen 230km per dag in de auto te zitten. De andere twee dagen werk ik vanuit huis, maar dat mogen er wat mij betreft best meer zijn. De wereld is raarrrrr.
Misschien een rare suggestie: dichtbij je werk gaan wonen?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als het zo gemakkelijk was...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zie hier een van de essenties van het probleem ;-)


Overigens zou ik ten aller tijde een andere baan zoeken, zowel reistijd heb ik echt geen trek in. Kost mij veel te veel tijd en frustratie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De manier waarop met flexkrachten wordt omgesprongen (wetgeving/werkgevers) moet op de schop.

Los van het feit dat ik niet wil verhuizen heeft het ook geen zin, want vaste contracten worden in mijn sector (ICT/Telecom) zo ongeveer niet meer uitgedeeld en de ene na de andere reorganisatie zorgt ervoor dat je feitelijk nooit weet of je baan over een jaar nog bestaat. En als een werkgever voor de keus staat: ontslaan of vaste aanstelling aanbieden, dan vlieg je er 9 uit 10 keer gewoon uit, ongeacht je kwaliteiten.

Bij mijn vorige werkgever ben ik als uitzendkracht vertrokken nadat de locatie waar ik werkte (Leeuwarden, 30km ww) werd gesloten. Ik kon kiezen: vertrekken of dik 160km verderop gaan werken in Amersfoort. Reiskosten zouden alleen vergoed worden op basis van OV, en dat is 2:15-2:40u reistijd enkel, plus ik zou nooit op de officiële starttijd (8u) in Amersfoort kunnen zijn want er vertrekt zo vroeg geen trein hier vandaan. Dus deze flexkracht hield het voor gezien.

Nu, is mijn vorige werkgever mijn opdrachtgever, voor een deel doe ik precies hetzelfde werk, en dat kringetje is constant in beweging tussen diverse marktpartijen, met alle gevolgen van dien voor de werknemers: slechts 20% is bij mijn werkgever in vaste dienst, de rest is flexkracht of gedetacheerd via een uitzendbureau. "De flexibele schil": pakweg 700 man die ze bij terugloop in de orderportefeuille weer probleemloos kunnen laten gaan. (Naar een nieuwe werkgever waar de opdrachten dán heen gegaan zijn b.v.)

Bij alle trainingen die ik de laatste maanden heb gevolgd kom ik mensen tegen die na reorganisatie op reorganisatie achter hun werk zijn aangegaan naar een volgende werkgever en/of een volgende werkplek. Angineer, zoals ik, of monteurs. Vaklui dus. Het is een gekkenhuis, totale vernietiging van de kennis en ervaring die bedrijven in huis hebben en over de gevolgen voor werknemers ga ik het hier niet eens hebben.

Ik woon aan zee. Ik ga hier mooi niet weg en werk intussen aan een andere oplossing (overplaatsing naar Drachten) :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het OV in buitengebieden moet ook op de schop.

Ik heb nu een lease-bakje met tankpas, reistijd 1,5 uur enkel. Ik zit veel liever in de trein (en nóg liever op de Stromer), maar met het OV zou het vanuit Harlingen opnieuw een onmogelijke klus worden om op mijn werk te komen: 8u 's morgens starten is niet mogelijk, reistijd pakweg 3-3,5 uur enkel en drie overstaps...

Wolkom in Fryslan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie