Werkplek laadplek

Stromer Community Lounge.
Stromend
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1123
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41

Werkplek laadplek

Bericht door Stromend » 15 mei 2019, 10:13

87C68019-E90C-4F53-A679-17AC61A316BA.jpeg
87C68019-E90C-4F53-A679-17AC61A316BA.jpeg (2.37 MiB) 360 keer bekeken

Gebruikersavatar
jannijm
Pro
Pro
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland

Re: Werkplek laadplek

Bericht door jannijm » 15 mei 2019, 10:31

Stromend schreef:
15 mei 2019, 10:13
87C68019-E90C-4F53-A679-17AC61A316BA.jpeg
“Stromer-desk” :cool2:
🇾🇪 Klever X Commuter Iron grey (02-2019 - ...) - 850 Wh - Abus Bordo - Ergon GP3-L - Ergotec M-88 - Cycliq Fly12 CE front & Fly6 CE rear camera - SP Connect smartphonehouder - Ortlieb Back Roller Classic - 20 km enkel, 2x per week

Daniel1975
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: Werkplek laadplek

Bericht door Daniel1975 » 15 mei 2019, 10:50

Hoop niet dat er iemand vlakbij hoeft te werken met die loeiende ventilatoren van die laders.

Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 889
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Re: Werkplek laadplek

Bericht door Tony Mb » 16 mei 2019, 20:05

Wat mij dan opvalt...
Best handig zo'n randaarding, dan kan je de stekker er insteken zoals je wilt :bn:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 11000Km... and counting

jjj
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Re: Werkplek laadplek

Bericht door jjj » 17 mei 2019, 21:29

Tony Mb schreef:
16 mei 2019, 20:05
Wat mij dan opvalt...
Best handig zo'n randaarding, dan kan je de stekker er insteken zoals je wilt :bn:
In Nederland hebben we in de contactsteker (stekker in de volksmond) twee pinnen; het gat van de aarde wordt niet gebruikt, daar de Nederlandse wandcontactdoos geen pin heeft. Je kan de contactstekker draaien. Het nadeel van de “Nederlandse” methode is dat de fase en nul dus van plaats kunnen wisselen.

Ik denkt dat het ontbreken van de pin in Nederland iets met zuinigheid of zo te maken heeft; technisch is het Belgische systeem veiliger. :mrgreen:
18-07-2018 t/m 30-08-2018: ST5 #1 , 536 km
10-04-2019 t/m heden: ST5 #2, 350 km (of meer)

Wiebe
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 740
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda

Re: Werkplek laadplek

Bericht door Wiebe » 17 mei 2019, 23:11

190 W lader heeft geen aarding. Dus eigenlijk had deze ook een andere stekker kunnen hebben.
St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 15000+ and counting.

Postman
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 mei 2019, 19:48
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Werkplek laadplek

Bericht door Postman » 18 mei 2019, 09:16

jjj schreef:
17 mei 2019, 21:29
Tony Mb schreef:
16 mei 2019, 20:05
Wat mij dan opvalt...
Best handig zo'n randaarding, dan kan je de stekker er insteken zoals je wilt :bn:

Ik denkt dat het ontbreken van de pin in Nederland iets met zuinigheid of zo te maken heeft; technisch is het Belgische systeem veiliger. :mrgreen:
Mits je dan in de stekker en in het apparaat fase en nul ook op de juiste plet aansluit... Ergo... Het maakt bij 1 fase aansluitingen geen bal uit😉
:D St3 besteld met bodyfloat en grootste accu :D

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2784
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Werkplek laadplek

Bericht door FreddyH » 18 mei 2019, 09:23

jjj schreef:
17 mei 2019, 21:29
technisch is het Belgische systeem veiliger. :mrgreen:
Nee hoor, zijn even veilig. Het Engelse systeem is wel veiliger: daar is de aarde pin wat langer, het insteken van die pin zorgt ervoor dat de fase en nul gaten open gaan.

Tom Scott weet het heel goed uit te leggen:
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 731
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Re: Werkplek laadplek

Bericht door Henry » 18 mei 2019, 11:41

Heel inventief van die Engelsen. Ik zie wel dat de trekontlasting bij het Engelse systeem (kennelijk) gekoppeld is aan de omhuizing van de stekker. In Nederland hebben stekkers een aparte trekontlasting-voorziening in de stekker. Je kunt daar pas bij als je de stekker open hebt gemaakt.

jjj
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Re: Werkplek laadplek

Bericht door jjj » 18 mei 2019, 12:02

Postman schreef:
18 mei 2019, 09:16
jjj schreef:
17 mei 2019, 21:29
Tony Mb schreef:
16 mei 2019, 20:05
Wat mij dan opvalt...
Best handig zo'n randaarding, dan kan je de stekker er insteken zoals je wilt :bn:

Ik denkt dat het ontbreken van de pin in Nederland iets met zuinigheid of zo te maken heeft; technisch is het Belgische systeem veiliger. :mrgreen:
Mits je dan in de stekker en in het apparaat fase en nul ook op de juiste plet aansluit... Ergo... Het maakt bij 1 fase aansluitingen geen bal uit😉
Niet eens; je kunt in Nederland de fase en nul niet op de juiste plaats aansluiten omdat de stekker omkeerbaar is. Ik heb voldoende apparaten meegemaakt waarbij je de "kon voelen" dat er op de behuizing stroom stond. Denk aan bijvoorbeeld broodroosters met een metalen buitenkant. Draaide je de stekker om dan was het probleem opgelost.
Nee hoor, zijn even veilig. Het Engelse systeem is wel veiliger: daar is de aarde pin wat langer, het insteken van die pin zorgt ervoor dat de fase en nul gaten open gaan.
Mooi systeem van de Engelsen; Wat betreft het insteken zijn ze even veiling; maar omdat je de Belgische stekker niet kan omdraaien kun je fase en de nul ook niet omdraaien. Dat dat voor de dubbel geïsoleerde apparaten niet meer van belang is prettig; voor lampen (mochten ze een geaarde stekker hebben) is het wel weer fijn; je kan de fase immers op de het diepliggende contact leggen en de nul (met aardpotentiaal) op de buitenste rand. Helaas zijn er weinig lampen met een geaarde stekker :ck: :-(
18-07-2018 t/m 30-08-2018: ST5 #1 , 536 km
10-04-2019 t/m heden: ST5 #2, 350 km (of meer)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten