Bij toeval ontdekt

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

Bij het plaatsen van mijn Cateye spiegel om een goede afstelling effe met de fiets gaan rijden maar zonder batterij
dus wanneer je zonder batterij rijd fiets staat dus uit gaan je lichten branden en je kan ze niet afzetten
en ik denk dat die ook zwaarder trapt dan wanneer je met lege batterij moet rijden dit heb ik ook al voor gehad
de motor maakt ook meer lawaai het zal geen aanrader zijn maar het was maar voor een korte afstand 100 m ofzo
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit klopt en kan geen kwaad, het is juist de bedoeling. Als de accu leeg is, dan wordt de motor de dynamo, zodat je ook in het donker met verlichting naar huis kunt rijden.

Dit staat ook in de handleiding van je Stromer. Sowieso een must om die eens goed door te lezen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

zonder batterij rijden gaat volgens Stromer niet omdat de deur open blijft staan en dit kan leiden tot vallen dit staat zo in de handleiding
met zo'n handige velcro strip lukt dat wel :D
Lomito

Stromeur schreef: 26 dec 2017, 19:09Dit staat ook in de handleiding van je Stromer. Sowieso een must om die eens goed door te lezen.
Ik lees geen handleidingen uit principe, een gebruiksvoorwerp moet zo ontworpen zijn dat het gebruik als vanzelf gaat. Zo niet dan klopt het ontwerp niet. Met de Stromer nog geen klachten qua gebruik. Dankzij het forum ben ik achter handige zaken als
BOOST-/RECUP-functie gekomen... :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben het niet met je eens. Er staan niet alleen handige weetjes in de handleiding of "overdreven" veiligheidsinstructies. (Daarbij: ik spendeer pakweg 30% van mijn tijd op het forum met het verder helpen van mensen die de handleiding niet hebben gelezen. Ik vind dat niet erg, het is inherent aan een forum, maar soms denk ik.. mja.)

Maargoed, jij hebt naast dit forum ook nog eens twee wandelende en pratende Stromer-handleidingen op 300m afstand van je huis zitten, dat scheelt. Niet iedereen heeft die mogelijkheid.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

In de handleiding staan verscholen functies beschreven die niet alle dagen nodig hebt zoals bv. omzetten naar zomer/wintertijd in de auto. Die functie ga je in een V70 echt niet intuïtief vinden.
De (elektronische) handleiding is dan reuze handig.

Veel gadget functies van de Stromer gebruik ik (nog) niet omdat het me om de functionaliteit van fietsen en de beleving gaat. Een deel zoals accuverbruik een wattage interesseert me niet. In het voorbij gaan lees ik op het forum soms handige functies maar veel glijdt weer van me af. Op het forum kom je weer veel info tegen die niet in de handleiding staat zoals over vocht en frequentie van onderhoud van remmen, ketting en derailleur. Deze tips vind ik dan weer super nuttig omdat het me helpt de fiets optimaal en slijtage zo laag mogelijk te houden.
Over aanpassingen staat ook weinig In de handleiding.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie