Printplaat stuk bij ST1X

stromerST1X
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 nov 2017, 19:19

Hey,


Ik heb ook hetzelfde probleem, ik gebruik mn fiets door weer en wind en heb hem sinds augustus... zit al een derde controller in...steeds dezelfde symptomen, de ondersteuning en de verlichting vallen tijdelijk uit, meestal als ik rem... na verwijdering van de controller blijkt dat altijd de fiches (de rode en zwarte die grote) geoxideerd zijn...Ik reinig hem steeds met gewoon een vochtige doek (op aanwijzen van mijn dealer)heeft het hard geregend gaat de batterij er uit en laat ik hem heel de nacht open staan. slapen doet ie in een mooi warme garage, hopelijk vindt stromer hier snel iets op, m'n dealer heeft nu de fiches ingevet en dit zou ff moeten helpen... alhoewel ik vrees van niet...

grt

Nico
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Dat zou wel kunnen helpen hoor, dat zou ze meer beschermen langs de buitenkant, goed deftig aftapen zou ook wel kunnen helpen.
Explorer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 nov 2017, 15:24

Zebbernaut schreef: 27 nov 2017, 13:29 Als ik me niet vergis zit daar inderdaad de motor controller, ik zou de fiets ook nooit daar al te veel met water bewerken, als ik zie hoe dit is "afgeschermd" is zoiezo niet waterproof daar.

Vind het raar dat daar geen soort van dichting rondom zit om het toch wat meer water repellent te maken
Inderdaad, dat is niet Stromer waardig. Daar zit het hart van de fiets zonder voldoende bescherming.
Ik ga alleszins opletten bij een volgende wasbeurt ;-)
Een o-ring achter de afdekplaat is het minste wat ze kunnen doen. Niet goed gezien van de ingenieurs.
Een GO-PRO is ook waterdicht in zijn behuizing.
Eind goed al goed, hij werkt terug als vanouds.
Explorer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 nov 2017, 15:24

Ik zie dat mijn bericht heel wat reacties heeft opgeleverd, en ik vooral blijkbaar niet alleen ben.
Nee, wat er vooral moet verbeteren is de afdekplaat vooronder de schuine (batterij)buis voorzien van een degelijke afdichting. Daar komt nl ook al het spatwater op, ondanks de goede spatborden.
Al bij al, Stromer heeft nog wat werk om al deze opmerkingen op te lossen.
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat we met een Stromer naar de droogkuis gaan :lol:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Explorer schreef: 30 nov 2017, 13:44
Zebbernaut schreef: 27 nov 2017, 13:29 Als ik me niet vergis zit daar inderdaad de motor controller, ik zou de fiets ook nooit daar al te veel met water bewerken, als ik zie hoe dit is "afgeschermd" is zoiezo niet waterproof daar.

Vind het raar dat daar geen soort van dichting rondom zit om het toch wat meer water repellent te maken
Inderdaad, dat is niet Stromer waardig. Daar zit het hart van de fiets zonder voldoende bescherming.
Ik ga alleszins opletten bij een volgende wasbeurt ;-)
Een o-ring achter de afdekplaat is het minste wat ze kunnen doen. Niet goed gezien van de ingenieurs.
Een GO-PRO is ook waterdicht in zijn behuizing.
Eind goed al goed, hij werkt terug als vanouds.
Gelukkig! Vele fijne km's gewenst :cool2:
stromerST1X
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 nov 2017, 19:19

Je moet maar eens kijken bij regen en sneeuw weer van de afgelopen dagen hoeveel water die onderbuis vangt.... Is op een rit van een half uur een hele hoop water die ertegenaan knalt, ik ga dit zelfs eens proberen uitrekenen op mijn traject....ik denk dat je niet toekomt met de fluctuatie van een 100 liter water...

grt

Nico
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

stromerST1X schreef: 02 dec 2017, 16:02 Je moet maar eens kijken bij regen en sneeuw weer van de afgelopen dagen hoeveel water die onderbuis vangt.... Is op een rit van een half uur een hele hoop water die ertegenaan knalt, ik ga dit zelfs eens proberen uitrekenen op mijn traject....ik denk dat je niet toekomt met de fluctuatie van een 100 liter water...

grt

Nico
Klopt volledig, je kan dit wel tegengaan een beetje door een spatflap te hangen, ik ga dit zelf ook doen en op het forum is er een hele topic met uitvoeringen en ideeën aan gegeven :bf:
stromerST1X
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 nov 2017, 19:19

Ik heb net de brooks spatlap gemonteerd, hopelijk biedt die een beetje bescherming.

grt
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Mijn controller is dus ook vervangen. Hij is nog eens extra behandeld tegen vocht volgens de dealer. Als het probleem zich in de stekkers zit dan zal het nog maar te zien zijn of dit dé oplossing is. Gelukkig gaat het maandag weer hondenweer zijn :bp: ...
stromerST1X
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 nov 2017, 19:19

jij ook al....

Ik ga me aandelen kopen in die controller fabriek, stromer kan dit toch niet blijven trekken denk ik...
grt
Plaats reactie