Onregelmatige Ondersteuning

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ondersteuning van jouw ST1 X hoor niet te stoppen bij 40 a 41 km/u. Op mijn ST1 X haalde ik ook redelijk makkelijk 45km/u, en pas boven die snelheid merkte ik dat de ondersteuning geleidelijk minder werd.

Ik zou proberen of het kalibreren van de trapsensor dit probleem oplost, en anders opnieuw contact opnemen met de dealer, want dit hoort te worden opgelost.

Zelf heb ik jouw issue ook weleens gehad na een firmware update, ondersteuning stopte bij 38km/u. Toen heeft een medewerker van Stromer "iets" (echt geen idee wat) van afstand naar mijn ST1 X gestuurd. Daarna reed-ie weer als een zonnetje.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bartio
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2017, 18:46
Locatie: Amsterdam

Je hebt het bij het rechte eind Stromeur. Net de dealer gebeld en hij zei hetzelfde. Eerst opnieuw kalibreren en als dat niet helpt krijg ik een update via Stromer. Ze moeten makkelijk 45 km/h kunnen halen met ondersteuning. Ik heb de fiets maar 1 keer gekalibreerd sinds de nieuwe controller er in zat. Hij voelde namelijk wel goed en ik ging er eigenlijk vanuit dat dat steeds kalibreren verleden tijd was.
Wordt vervolgd.
bartio
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2017, 18:46
Locatie: Amsterdam

Na kalibratie gaat hij makkelijker naar de 45 km/h. :D Dat hielp dus. In het begin nog wel met moeite, 43-44 was zo'n beetje het eindpunt, maar na verloop van tijd werd de 45 km/h gehaald. Voorheen (voor de nieuwe sensor en controller) werd de maximum snelheid in het grootste verzet gehaald, nu echter in ééntje daaronder. Maar dat is prima. De fiets rijdt nu heerlijk. Niet meer gekalibreerd sindsdien :P . Eindelijk.
Nu na 2 maanden en 500 km verder is de fiets zoals hij moet zijn. De ST1x hoort gewoon lekker te fietsen.:bi Twijfel niet aan jezelf en ga naar je dealer als je denkt mijn problemen te ervaren. Als ik niet had doorgezet, reed ik nu steeds teleurgesteld op een veelte dure, slecht werkende fiets rond. Nu is de ST1x echter elke euro waard.
Résumé: Firmware updates hebben altijd maar tijdelijk geholpen. Hardware vervangen was de enige oplossing. Er is een nieuwe trapsensor geplaatst en deze weer vervangen voor de verbeterde trapsensor à la ST2. Door de montage of slechte controller is deze ook vervangen. Probleem opgelost.
:hy:
Nu alleen nog een tikkende voorvork vervangen. Deze is al besteld.
bartio
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2017, 18:46
Locatie: Amsterdam

Helaas was het fietsplezier weer van korte duur. Na een regenbui valt de verlichting en ondersteuning uit. :bb Terug gefietst zonder ondersteuning en doel niet bereikt. Accu eruit mocht helaas niet baten. Deze was trouwens wel droog.
Mijn (nieuwe) fiets heeft binnen 2 maanden 2 nieuwe trapsensoren gehad en een nieuwe controller. Is 5 keer terug gegaan naar de dealer en is 2 keer helemaal uit elkaar gehaald. Naar mijn mening is de ST1x nog niet uit de testfase en had hij nooit op de markt gebracht mogen worden. Een fiets die niet tegen een regenbui kan is ronduit slecht. Het is niet exemplarisch, want lees toch veel van de soort klachten op het internet.
Het is wel welletjes. Fiets gaat terug naar Stromer. Voor mij geen ST1x meer. :av
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pfoe, dat is inderdaad niet best.

Ik blijf me realiseren dat er heel veel ST1 X'en zijn verkocht, en dat wij geen idee hebben van het aantal ST1 X'en dat problemen vertoont versus het aantal dat al bijna een jaar probleemloos rondrijdt. Maar: er zijn ook veel ST1 X'en met meervoudige problemen, en als het naar verhouding allemaal wel mee zou vallen, dan zouden we dit ook niet zo vaak mogen lezen. Ik heb in de eerste maanden van gebruik van mijn ST1 X een vergelijkbaar rijtje vervangende onderdelen gehad, daarna waren de problemen er gelukkig wel uit.

Ik snap heel goed dat je er op een gegeven moment wel klaar mee bent. Wanneer het genoeg is, zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind dat je een punt hebt. Je koopt een Stromer om ermee te fietsen, en dan steeds niet op-en-neer naar de dealer.

Weet je al wat je zou willen? Een andere Stromer of een heel ander merk?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bartio
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2017, 18:46
Locatie: Amsterdam

@Stromeur,

Als ik op het internet rond struin kom ik helaas veel problemen met de ST1x tegen. Er zijn dealers die raden een ST1x af ivm de vele kinderziektes...Heb eigenlijk al veel fietsen geprobeerd, maar de sensatie van de Stromer vind je niet snel bij een ander merk. Ik ga voor een ST2. Volgens mij een fiets die geen kinderziektes (meer) heeft. Wel veel vermogen en daardoor een lagere actieradius. Maar ik denk, dat als je stand 2 goed kalibreert, je aan de zelfde actieradius komt als de ST1x. Het blijft natuurlijk gewoon natuurkunde. Met het voordeel dat, als je het nodig hebt, gewoon veel kr8 in stand 3 hebt. Ik hoop dat ik er met mijn dealer uitkom. Anders mijn geld terug en gaan voor de beste R&M met beltdrive. Misschien een mindere sensatie, maar volgens vele probleemloos :ai
To be continued :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

bartio schreef: 03 dec 2017, 19:25 Als ik op het internet rond struin kom ik helaas veel problemen met de ST1x tegen. Er zijn dealers die raden een ST1x af ivm de vele kinderziektes...
De ST1 X kent inderdaad meerdere opstartproblemen. Maar het zegt nog steeds niks over de verhouding met het aantal ST1 X'en dat probleemloos rond rijdt.

Maar ik ben het met je eens hoor, er gaat té veel mis. Wat dat betreft houd ik mijn hart vast met de lancering van de ST5, want Stromer moet dit echt niet nog een keer zo doen, dat gaat ze de goeie naam kosten. Al helemaal als het ditmaal het topmodel betreft.
bartio schreef: 03 dec 2017, 19:25 Heb eigenlijk al veel fietsen geprobeerd, maar de sensatie van de Stromer vind je niet snel bij een ander merk. Ik ga voor een ST2. Volgens mij een fiets die geen kinderziektes (meer) heeft. Wel veel vermogen en daardoor een lagere actieradius. Maar ik denk, dat als je stand 2 goed kalibreert, je aan de zelfde actieradius komt als de ST1x. Het blijft natuurlijk gewoon natuurkunde. Met het voordeel dat, als je het nodig hebt, gewoon veel kr8 in stand 3 hebt.
Ik volg je redenatie volledig. Hopelijk heeft je dealer begrip voor de situatie.

De ST2 is inderdaad ook geplaagd door kinderziektes, maar die zijn er nu echt wel zo'n beetje uit. Daarom durfde ik ook vol vertrouwen mijn ST1 X te verruilen voor een ST2 S. (Want actie of niet, het blijft een smak geld..)

Heel veel succes met het zoeken naar een passende oplossing!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

@bartio
Ik heb je berichten op het forum goed gevolgd want mijn ST1x is, denk ik, in hetzelfde bedje ziek als de jouwe...
Sinds zaterdag nieuwe motor, nieuwe verlichting en voor de 3de keer een nieuwe sensor :ck:
Zaterdagmiddag fiets mogen ophalen bij dealer en vlot naar huis gefietst. Vanmorgen willen vertrekken voor woon-werkrit en weer dezelfde foutcode als vorige maandag op scherm:0x210213 unspecified error... Kort knipperende verlichting en dan geen verlichting meer. Gelukkig thuis bij vertrek. Dus maar weer in auto gekropen. Ik kan me dus goed inbeelden hoe jij je nu voelt. Misschien moet ik toch ook maar beginnen uitkijken naar een ander merk.
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Hier sinds twee dagen ook met de regelmaat van de klok de 0x210213 error tijdens het rijden.

Zeker niet fijn als je aan 45km/h over een jaagpad naast het kanaal aan het fietsen bent en je verlichting uitvalt. Ik heb er voor de zekerheid maar een extra lampje van de Decathlon bijgehangen om toch nog iets te zien.

Net met mijn dealer gebeld en ofwel is het de controller ofwel is het oxidatie van de contacten.

Enfin, ze komen mijn fiets deze avond halen en gaan het oplossen... Wordt vervolgd.
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

@pclaerhout
Bij het wegvallen van de verlichting kreeg ik enkele seconden geen ondersteuning meer maar bij het verder fietsen "sloeg" de ondersteuning telkens weer aan om nadien, bij remmen, weer even uit te vallen. Was die bij jou ook het geval?

Vandaag gaan ze mijn controller, na die errorcode gelijk aan de jouwe, ook vervangen. Dan is zowat alles van de ST1x vervangen geweest (motor, sensor, verlichting, voorvork,...) Als het nu niet opgelost is, geef ik het op!
Plaats reactie