Onregelmatige Ondersteuning

Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Zelfde reactie bij mijn dealer, en ik ben geneigd hem te geloven.
Overigens lees ik op sp forum der nl op FB ook wel van andere merken elec. prob. met regen.
Wat me meest frustreerde was dat ze de root cause niet boven water kregen. Bij mij moet het in de zone rond de trapsensor gezeten hebben, dus rechtsachter. De onderkant was afgeplakt en de panne was reproduceerbaar door hem alleen rechtsachter nat te spuiten.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Wat ik gehoord (op de voorstelling van de ST5) heb hebben ze wel eens wat problemen met de solderingen. Slechte soldering een iets mindere sealing op die plaats en dan vocht en je hebt bazar. (Made in china misschien?)
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Vandaag de fiets weer opgehaald, men heeft de sensor schoongemaakt en de software geüpdatet. Zelf denk ik niet dat dit de zaak verhelpt maar de tijd zal het leren. Toen ik thuis kwam heb ik de fiets schoongemaakt en viel mijn oog op het vak waar de controller in zit verborgen, er was wat ruimte aan één zijde. Vervolgens de accu eruit gehaald en toen bleek maar liefst 3 schroefjes helemaal los te zitten en de andere 3 slechts enigszins vast. Het verbaasd mij enorm dat de dealer dit niet gezien en verholpen heeft. Ben bang dat mijn controller dus behoorlijk door vocht aangetast is. Teleurstellend dit.
Goede nieuws het ligt dan niet aan de ST1X maar aan hoe men deze in elkaar flanst.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
whiteSTx1
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2017, 09:06

Na bijna 5k op de teller en vanaf het begin een beetje aan het testen en tobben geweest met de onregelmatige ondersteuning. Nu een nieuwe tmm sensor. De rit naar huis was :cool2: hoop dat het zo blijft.
Bijlagen
fototmrIMG_20171214_200123.jpg
fototmrIMG_20171214_200123.jpg (64.14 KiB) 3812 keer bekeken
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Zit blijkbaar ook een ander soort TMM in bij de ST1X nummer komt in de verste verte niet overeen met de SP 1018 A die er bij mij opzit. Mss een nieuwe versie dat kan natuurlijk ook.

Hopelijk de problemen nu van de baan :bp:

PS: Speciale kleur ketting :bj
whiteSTx1
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2017, 09:06

De ketting is inderdaad iets of wat verkleurt door de sneeuw, ik ga er een nieuwe cassette opzetten en ook natuurlijk ketting vandaar dat ik niet meer gesmeerd heb.

Als ik het goed heb begrepen is de onregelmatige ondersteuning bij st1x geen incident (net zoals het busje as van het achterwiel van de st1x) wellicht komt er nog een terugroep actie over.

Voor nu is het in ieder geval genieten om met die 0.50 kw en 35nm mijn banden op te kunnen gummen :D
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Heb sinds vandaag ook min fiets terug. Bij mij hebben ze de controller vervangen, en ik blijk niet de enige te zijn...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

whiteSTx1 schreef: 16 dec 2017, 12:48 Als ik het goed heb begrepen is de onregelmatige ondersteuning bij st1x geen incident (net zoals het busje as van het achterwiel van de st1x) wellicht komt er nog een terugroep actie over.
Ik verwacht geen terugroepactie. Er is namelijk geen sprake van een structurele fout in de controller (die trouwens precies dezelfde is als in de ST2). Een probleem met de controller kan bovendien verschillende oorzaken hebben, die niet in de controller zelf hoeven te zitten.

Het busje bij het achterwiel was inderdaad een ander verhaal. Dit betrof een fout in het ontwerp, wat bij álle ST1 X-en het geval was en wat kon leiden tot het verschuiven van de achterwielmotor, met een defecte motor tot gevolg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Ik ben ondertussen teruggebeld door de dealer, dat men vanuit Zwitserland verschillende foutmeldingen constateerde nu, o.a. display. Fiets staat dus wederom bij de dealer. Overigens stopte de ST1X wederom met ondersteuning toen ik bij de dealer vaart minderde.
Ze lijken het probleem nu wel serieus te nemen.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Nu is het display en de com module vervangen. Morgen lekker km of 76 fietsen, eens kijken of dit de oplossing is.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Plaats reactie