Snel verstellen van zadel hoogte

Ronaldhorn
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2017, 19:55

Mijn enthousiaste gebruik van de ST1 X heeft tot gevolg dat mijn vrouw hem ook wil gebruiken. Daarvoor ben ik op zoek naar een mogelijkheid om snel het zadel van hoogte te veranderen.
Normale snel sluiter zadelpennen zijn niet toegelaten c.q niet beschikbaar. Wie heeft de oplossing?
Alvast dank voor het meedenken
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

:ck:
Die zitten er toch standaard op...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Toen ik een test ST1X had zat er een hendeltje onder het zadel als je daar aan trok kon je het snel op en neer zetten, als je het weer loste stond het zadel weer vast.
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (174.64 KiB) 4935 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Precies, daar dacht ik ook aan. Mijn dealer heeft de complete Stromer testvloot voorzien van zulke zadelpennen. Geen gehannes een inbussleuteltje, of met snelontspanner losmaken, zadel op en neer draaien, krassen, vast zetten, nog eens opnieuw want zit niet goed.

De Contec Vario Brut bijvoorbeeld is een verstelbare zadelpen met gasveer. Brengt geen schade aan aan de zadelpen zelf en je zet het zadel in letterlijk een seconde op een andere hoogte. Kost wat (deze is rond de 149 euro), maar is wel echt ideaal.

Contec Vario Brut.jpg
Contec Vario Brut.jpg (16.82 KiB) 4912 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ok, ik ben terug mee... :bu:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ST1 heeft wel een snelontspanner voor het zadel, dus je gedachtegang was echt niet zo vreemd ;) . De ST1 X / ST2 / ST2 S hebben die niet.

Hoe dan ook, ik vind zo'n gasgeveerde zadelpenversteller vele malen beter dan een snelontspanner als je het zadel vaak van hoogte gaat wijzigen. En dat is absoluut het geval wanneer je de Stromer gaat delen. Ik kan Ronaldhorn alleen maar aanraden om dit eens bij een dealer te gaan bekijken: zien = geloven. Mocht je uit regio Amsterdam komen, stuur me dan even een PM dan vertel ik je bij welke dealer je dit sowieso "in actie" kunt bekijken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Even een oude koe uit de sloot gehaald.

Weet iemand welke snelsluiter er op de ST1x past? Mijn vrouw gaat hem ook gebruiken maar we zijn niet even groot. Zo'n verstelbare pen is leuk, maar dan geef je ook meteen de kinect vering op en dat hoopten we nu net niet te doen.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
koerswijf
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2022, 16:45
Merk SP: Stromer ST2

Is hier een oplossing voor?
St2 met Kinect en idd we wijzigen graag constant de hoogte van het zadel...
Bedankt
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Nee nooit gevonden, maar ook niet heel fanatiek gezocht moet ik bekennen. Er ligt nu standaard een momentsleutel klaar.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb ook nog nooit een Stromer gezien met snelspanner bij de zadelpen. Is ook lastig door die vulbus met kraag bij Stromers.
koerswijf schreef: 14 apr 2023, 09:57 St2 met Kinect en idd we wijzigen graag constant de hoogte van het zadel...
Ik zou als je samen één Stromer gebruikt de Kinekt Seatpost dan vervangen door de zadelpen die hierboven is afgebeeld, deze:

viewtopic.php?p=7037#p7037

Niet alleen supersnel en eenvoudig verstelbaar, maar ook geveerd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie