Eerste ervaringen met de Stromer ST1 X

Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Nee ik heb deze: https://www.amazon.de/gp/product/B01AT2LJ58

Met het racktime kliksysteem. Ik had verwacht dat het muurvast zou zitten met die clip maar valt dus tegen..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oi wat slecht..

Staat er iets in de handleiding over het maximale gewicht dat je in die tas mag stoppen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Vandaag voor het eerst met mijn eigen fiets naar de zaak gefietst. 45 km in 1:15, topsnelheid 45 km/h langs het kanaal. Echt super om te doen. Was wel ff plannen wat er allemaal in het bagagedrager tasje mee moet, misschien leuk om een standaard lijstje op te stellen voor Stromers :)
Lomito

NickV schreef: 20 jun 2017, 10:42Was wel ff plannen wat er allemaal in het bagagedrager tasje mee moet, misschien leuk om een standaard lijstje op te stellen voor Stromers :)
Oei, dat klinkt heel erg als het ANWB-voorportaal voor aftakelend Nederland. Ik zou niet weten wat je méér mee zou moeten nemen dan helm, rijbewijs, kentekenbewijs en smartphone. :?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik weet nog wel wat dingen hoor, zéker voor diegenen zonder pechhulp-verzekering en mét flexwerkplek.
*Wijst naar zichzelve

Ik moest er de eerste paar keer op en neer naar mijn werk ook even aan wennen: rijbewijs, kentekenbewijs, pinpas, toegangpas werk, smartphone, sleutels, lunch, laptop, zonnebril zoals altijd. PLUS: acculader, helm, schoon shirt voor op werk, deo, medicijnen, gevulde bidon, energy bar, mini bike tool, bandenlichters, bandenplakkers, mini pompje, pakje papieren zakdoekjes, fietstas (en eventueel handschoenen, regenjack).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

En dan mag ik ook nog toevoegen:
- kettingslot (verlenging van slot);
- niet alleen regenpak maar ook overschoenen en overhandschoenen (ik rijd ECHT door al het weer);
- extra accu, Met een accu haal ik 60-68 km. Maar dan is het nog niet koud; want de capaciteit kakt vast in bij koude en ik wil niet eerst even 5 1/2 opladen om weer naar huis te kunnen;
- reflecterend vest (in het donker standaard aan);
- inline-klittenband (met gespje) om het accucompartiment af te sluiten zonder de accu er in;
In 1 tas (links; standaard-zijde) zit de accu. Da's met 5 kilo het zwaarste component. Doe je die aan de andere kant kan de fiets kantelen bij stevige wind.

Op het werk ligt een 2e lader en standaard verschoning en toiletspullen. Dat moet wel bevoorraad worden....ook dat moet dus mee. Ik kom nooit onder de 10 kilo.
Vandaar dat ik wat ducttape op de bagagedrager heb gedaan want de Ortlieb-tassen passen goed; maar niet perfect. Er zit dus speling in wat voor rammelen zorgt. Daar heb ik een hekel aan.

Groetsels,
Reinout
Bijlagen
IMG_9494.JPG
IMG_9494.JPG (56.86 KiB) 4076 keer bekeken
IMG_9493.JPG
IMG_9493.JPG (94.65 KiB) 4076 keer bekeken
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Ik heb ook Ortlieb tassen op de ST1x (Backroller Plus) en ze durven ook wel rammelen.

Wanneer ik een hobbel neem durft het onderste bevestigingspunt lost te komen. Daar moet ik nog iets op kunnen vinden want ik zou niet graag mijn tas met laptop en dergelijke onder de baan kwijtraken...

Jammer dat het onderste klipje van de Ortlieb tassen niet vastklikt rond de bagagedrager zoals de twee bovenste...

Iemand tips?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je dat onderste haakje al wel zo ingesteld dat deze haaks op de houder van de bagagedrager gericht staat en de houder van de bagagedrager zo ver als mogelijk "in" het haakje van de tas geschoven is? Op de eerste foto hierboven van Reinout zit-ie precies goed. Rammelen doet je tas dan nog wel, maar het is vrijwel onmogelijk dat je tas nog los schiet aan de onderkant.

Tenminste als je de bovenste twee haakjes ook zó hebt afgesteld dat de tas mooi klem zit en niet naar voren of naar achteren kan verschuiven. Zie de tweede foto van Reinout, ook die zitten bij hem goed.

Dat is ook de reden dat dat onderste haakje niet om de buis heen klikt, je kantelt/draait de fietstas als het ware meteen strak op zijn plek: terwijl je de bovenste haakjes één voor één op je drager drukt, draai je de tas zo dat het haakje aan de onderzijde over dat onderste pootje van je bagagedrager heen schuift. Klik-klik aan de bovenkant en de tas kan geen kant meer op.

Tegen gerammel helpt alleen het opvullen van de leemte middels ducktape o.i.d. Maar dat werkt prima.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Ik zal het truukje met de duck-tape eens testen.
Lomito

Nog een kleine tip: er is ook zwarte duct-tape.
Plaats reactie