Eerste ervaringen met de Stromer ST1 X

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Afhankelijk van de prijs: drie :mrgreen:

(Ik zal deze week beginnen aan de review, maar geloof me nu alvast maar: de Bodyfloat is een prachtige vinding.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Count me in as well.......4 dus.......

Grtz, Reinout
Lomito

Naast de kwantumkorting wil ik ook korting vanwege de Suntour die niet voldoet.
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Lomito schreef: 02 jul 2017, 20:56 Naast de kwantumkorting wil ik ook korting vanwege de Suntour die niet voldoet.
Ik heb de Suntour niet via onze gemeenschappelijke dealer....
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Bij een leuke korting doe ik wel mee, maar vooralsnog kan ik bijna 5 suntours kopen voor de prijs van 1 bodyfloat..
Lomito

NickV schreef: 02 jul 2017, 21:52 Bij een leuke korting doe ik wel mee, maar vooralsnog kan ik bijna 5 suntours kopen voor de prijs van 1 bodyfloat..
= 4½
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Bij goede korting heb ik wellicht ook interesse...
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

NickV schreef: 29 jun 2017, 09:07 Ben vanochtend voor het eerst gevallen. Aan de rand van Tilburg op een weg met kinderkopjes die door de regen glad waren geworden. Ik was al afgeremd vanwege een bocht maar ben toch onderuit gegaan. Hard met het hoofd tegen de stenen geklapt, zonder helm had ik dit bericht waarschijnlijk niet meer getypt..

Ik ga niet meer fietsen met regen heb ik me voorgenomen, en ik wil een nog betere helm (cratoni denk ik). Mijn apple watch is totaal aan gruzelementen, dat wordt verzekeringswerk. Heb alleen een paar krassen op de fiets, die laat ik maar zitten als reminder denk ik..

Ik snap nu wel waarom mensen deze fiets na een week te koop zetten. De schrik zit er goed in bij mij nu ff.
Dat gaat wel even in je lijf zitten, zo'n klap !

Ik ben vandaag ook onderuit gegaan. Op glibberig asfalt. Bocht naar rechts. Gelukkig niet te hard, niets kapot, behalve een schaafwond op de elleboog en een paar krassen op de fiets.

Reden is waarschijnlijk verminderde stabiliteit door redelijk zwaar beladen ortlieb aan rechterkant fiets. Denk dat ik die tas beter links hang.

Tips ?
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Alex,

ook ik ben al onderuit gegaan. De omstandigheden waren nat; maar de oorzaak was een laagje grind op een rotonde. Zelfs op lage snelheid begon ik gewoon te glijden.
Regenbroek door - fietsbroek door - overschoenen door - knie kapot (is nu herstellende).
Buiten de oplossing om extra langzaam te gaan rijden ga ik ook over naar een ander type banden. De standaard gemonteerde Schwalbe BigBen oogt heel fraai maar ik vind die dingen gewoon niet stabiel in de regen; ze hebben de neiging tot glibberen. Dat worden dus de Conti's van de St2 en daar zit dan ook een witte reflectiestreep aan de zijkant; het zij dan maar zo.

Ik fiets vrijwel altijd met dubbele tassen (goed gevuld/beladen !) maar herken wel je aangehaalde gewichtsverdeling. Toen ik op een keer alleen de rechterzijtas met bijna 10 kilo op de standaard had staan kon de wind de St1X zo omtrekken.....
Dus sindsdien ziet de zware tas altijd links.

Stromer-ze,
Reinout
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Sterkte ermee Alex, ik hoop dat je er niet van geschrokken bent. Ik heb twee weken nadien af en toe nog flinke hoofdpijn dus ik wil dit niet nog een keer meemaken. Ik ga de continental winter II banden erop zetten, maar ik vraag me toch af waarom we op de Stromer zo makkelijk omvallen.. Ligt het zwaartepunt zo hoog door de accu?
Plaats reactie