Dove handen

cryinson
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jun 2020, 14:32
Locatie: Leeuwarden

Sinds kort ben ik de trotste eigenaar van een ST1x (werelddeal via fw.nl).

Echter ik merk dat mijn hand links doof wordt, niet zo handig voor de veiligheid. Ik heb het idee dat het meer van de fiets (arm/pols) houding komt dan van de "trillingen"

Hebben jullie tips?
  • Zadel lager / andere zithouding?
  • Andere handgrepen (Ergon GP3)?
  • Of moet ik toch investeren in een Redshift Shockstop Verende Stuurpen of zelfs een geveerde voorvork.

En heb je dan nog wel garantie / type goedkeuring?
Stromer ST1x (Ocean; 814Wh; 2020) - Ortlieb Back-Roller Urban - Woon-werk 25-30km
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Ik heb overigens de Redshift Shockstop. Dat helpt veel tegen de trillingen en de klappen op je armen en vooral schouders. Het dode gevoel in je handen is een gevolg van houding, te hard knijpen en teveel spanning in armen, schouders en handen.

Ik merk zelf dat je op een SP echt weer opnieuw leert fietsen. De tips over je houding tijdens het fietsen die ik heb opgedaan bij een MTB-training blijken heel waardevol.

Die tips gaan over afstelling, houding, spanning en vooral KIJKEN.

Iedereen denkt dat ‘ie kan fietsen, maar na die training keek ik daar in ieder geval wat anders naar.
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
cryinson
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jun 2020, 14:32
Locatie: Leeuwarden

Samengevat: ander gebogen stuur en evt. ergonomische handvatten.

Kun je dat zomaar op een Stromer laten zetten zonder problemen met garantie of type goedkeuring?
Stromer ST1x (Ocean; 814Wh; 2020) - Ortlieb Back-Roller Urban - Woon-werk 25-30km
cryinson
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jun 2020, 14:32
Locatie: Leeuwarden

StroMarco schreef: 28 jun 2020, 12:54 de trillingen en de klappen op je armen en vooral schouders.
StroMarco schreef: 28 jun 2020, 12:54 te hard knijpen en teveel spanning in armen, schouders en handen.
OK. Dus samengevat doofheid door houding en lichaamsreactie op trillingen :
  • houding kun je veranderen met ander stuur (alleen handvatten zijn vaak onvoldoende)
  • Trillingen leiden tot hard knijpen / teveel spanning in armen, schouders en handen
Stromer ST1x (Ocean; 814Wh; 2020) - Ortlieb Back-Roller Urban - Woon-werk 25-30km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

cryinson schreef: 28 jun 2020, 12:38 Sinds kort ben ik de trotste eigenaar van een ST1x (werelddeal via fw.nl).
Heeft je FM niet meegekeken naar je houding en hebben ze je fiets bij aflevering niet ongeveer goed voor je afgesteld?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

FreddyH schreef: 28 jun 2020, 13:06
cryinson schreef: 28 jun 2020, 12:38 Sinds kort ben ik de trotste eigenaar van een ST1x (werelddeal via fw.nl).
Heeft je FM niet meegekeken naar je houding en hebben ze je fiets bij aflevering niet ongeveer goed voor je afgesteld?
TS meldt: “werelddeal via fw.nl” dus mag TS al blij zijn dat het stuur vast zat bij levering... ;-)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Misschien is een ander stuur nog niet nodig. Met de originele stuurpen en stand van het stuur is vrij veel aan te passen waardoor je mogelijk al veel minder last hebt.

Stromer levert voor de ST1 ook verschillende ‘bars’ met risers en backsweep. Een keur aan mogelijkheden.

Je kan de originele stuurpen bijvoorbeeld omdraaien en de ‘bar’ kantelen waardoor de uiteinden wat hoger komen te staan. Scheelt al heel veel. Gewoon wat mee expirimenteren....

Youtube is your friend!
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

@ TS : je kan zelf gaan zoeken en experimenteren of je kan contact opnemen met een bikefitter.
StroMarco schreef: 28 jun 2020, 13:16 Stromer levert voor de ST1 ook verschillende ‘bars’ met risers en backsweep. Een keur aan mogelijkheden.

Je kan de originele stuurpen bijvoorbeeld omdraaien en de ‘bar’ kantelen waardoor de uiteinden wat hoger komen te staan. Scheelt al heel veel. Gewoon wat mee expirimenteren....
Naast de kwestie : TS bezit een ST1x (zie eerste post), geen ST1. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

[/quote]

Naast de kwestie : TS bezit een ST1x (zie eerste post), geen ST1. ;)
[/quote]

Oh ja, fair point!

Kan je bij een ST1x ook de stuurpen draaien? Ja toch?
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Plaats reactie