2e hands st1x 2017 kopen zonder aankoopbon?

Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Stromeur schreef: 11 jun 2020, 12:00
piotr schreef: 11 jun 2020, 10:08
Stromeur schreef: 10 jun 2020, 17:12

Hoe?
Staat er: samen met de verkoper (en die weer via zijn dealer).
Er staat: "geen dealer bij nodig gehad".
Er staat: "en die weer via zijn dealer"

Er is dus wel een dealer bij nodig geweest.
Ja, zo gesteld wel maar als je dat samen met de verkoper regelt stelt dat niets voor.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
gerardlieshout
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:32
Locatie: Hoorn
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 12000

Mark78 schreef: 10 jun 2020, 15:53 Voor de garantie hoef je geen bon meer, die zal waarschijnlijk toch al verlopen zijn.
Check het kenteken bij de RDW. Dan zie je of deze als gestolen is gerapporteerd.
Daarnaast zie ik een reservesleutel en twee baterijvaksleutels. Tsja, wil je zekerheid, neem je contact op met de dealer die hem heeft geleverd, dat kan je vast wel via de verkoper achterhalen.
tja daar zit het m nu juist...... de aankoopbon wil hij niet laten zien ivm privacy van zijn oom die de eerste eigenaar van de fiets zou zijn geweest....
st1x: cane creek thudbuster LT, redshift geveerde voorbouw, Brooks zadel, Continental Contact speed banden (50 mm breed) en Continental Winterbanden voor in de winter........
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Dan knipt die beste Carl toch ff het adres en naam van de bon af.
Joh laat lkr gaan dat ding.
Morgen staan er weer 5 extra te koop op mp.
Ik vond de oranje ook mooi van Carl.
Had hem berichtje gestuurd.
En meteen ging er bijna 400€ van de prijs af.
Gewoon ff verder zoeken.
Komt vast goed.
En anders pel je een witte af en laat hem mooi oranje spuiten.
Ben je ook voor €200 klaar als je mannetje weet.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

piotr schreef: 11 jun 2020, 14:35 Ja, zo gesteld wel maar als je dat samen met de verkoper regelt stelt dat niets voor.
Als je alleen je gegevens aan de verkoper doorgeeft en verder niks regelt, dan kun je je tweedehands Stromer niet bedienen met de OMNI app. De vorige eigenaar kan dat wél: terwijl jij erop rondrijdt kan hij je Stromer traceren, zien waar je uithangt of woont, allerlei instellingen wijzigen, de Stromer als gestolen opgeven en de Stromer zo zelfs volledig blokkeren. En dat blijft zo tot aan het moment dat de verkoper besluit om je gegevens aan de dealer door te geven, en totdat de dealer besluit om die gegevens in de Stromer Portal te verwerken.

M.a.w.: er moet bij aanschaf nog iets gebeuren met deze tweedehands Stromer waar de OP niet van op de hoogte was en dat is iets dat je het beste meteen kunt regelen voordat je de Stromer meeneemt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
gerardlieshout
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:32
Locatie: Hoorn
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 12000

Dank voor alle reacties!
Ik heb Carl, de verkoper op MP, geschreven dat ik het heel raar vond dat hij de aankoopbon niet wilde tonen ivm privacy van zijn oom.....
Als je een Stromer wil verkopen, het is namelijk niet een pakje boter, dan moet je wmb gewoon alle facturen van onderhoud en de aankoopbon in je bezit hebben.
Ik heb de koop afgeblazen, vertrouw deze verkoper gewoon niet. Het is allemaal ingewikkeld en moeilijk.
Jammer want de fiets zag er gewoon van de buitenkant goed uit!
st1x: cane creek thudbuster LT, redshift geveerde voorbouw, Brooks zadel, Continental Contact speed banden (50 mm breed) en Continental Winterbanden voor in de winter........
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

gerardlieshout schreef: 11 jun 2020, 15:57 Ik heb Carl, de verkoper op MP, geschreven dat ik het heel raar vond dat hij de aankoopbon niet wilde tonen ivm privacy van zijn oom.....
Is gewoon een k*tsmoesje en zou voor mij ook reden zijn om toedeloe te zeggen. De gegevens van die oom (was eerst nog een tante) kan-ie gewoon wegblurren en de factuur digitaal naar je doorsturen.

Succes met zoeken naar je nieuwe SP!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jietse.boussier
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2020, 16:01

Golvas schreef: 10 jun 2020, 19:31 Als je je hier al had ingelezen, dan zou je de aankoop van een ST1x 2017 NIET overwegen.
Wat bedoel je hiermee? Niet tevreden? Ik overweeg het namelijk wel :shock:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

2017 was het introductiejaar van de ST1 X en in dat eerste jaar werd-ie geplaagd door diverse kinderziektes.

Maar: als een tweedehands ST1 X al stevig is ingereden en in onderhoud is geweest bij een goede, ervaren Stromer dealer, dan zijn die kinderziektes er inmiddels letterlijk uitgefietst. Ik heb zelf het nodige te stellen gehad met mijn ST1 X in de eerste maanden na aanschaf, maar uiteindelijk heb ik hem als probleemvrije Stromer tweedehands doorverkocht.

Daarnaast is de typegoedkeuring gewijzigd per 1-1-2018. Een 2017 ST1 X heeft geen remlicht en geen toeter. Vanaf 2018 heeft-ie dit wel. Het is maar net hoeveel belang je daar aan hecht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie